Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته خبر دستگیری حبیب اسیود ⁩سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» در خارج از کشور و انتقالش به تهران منتشر شد. این گروهک‌ تروریستی طی دو دهه اخیر جنایات متعددی از جمله آشوب های ابتدای دهه 80 و حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه سال 97 را در کارنامه خود دارد و دست‌های عناصر آن به خون ده‌ها شهروند بیگناه اهوازی آغشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پس از انتشار خبر دستگیری حبیب اسیود، رسانه‌های فارسی‌زبان خارج نشین از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران‌ اینترنشنال، همچون گذشته، بار دیگر به تریبونی برای تروریست‌ها تبدیل شدند.

در این میان بی‌بی‌‌سی‌فارسی به مصاحبه‌‌ با هدی هواشمی همسر حبیب اسیود پرداخت و او را «یکی از رهبران مقاومت ملی احواز» معرفی کرد.

هواشمی در این مصاحبه با بیان اینکه حبیب اسیود از 15 اکتبر در استانبول ناپدید شده، مدعی شده است که اسیود پیش از دستگیری "مورد تهدید قرار گرفته و مجبور شده" به ترکیه برود.

بی‌بی‌سی‌ فارسی در ماجرای دستگیری جمشید شارمهد رئیس گروهک تروریستی تندر که سابقه هدایت بمب‌گذاری در هیئت فاطمه الزهرا شیراز را در کارنامه دارد نیز اقدام مشابه کرده بود و در مصاحبه‌ای با دختر وی تلاش کرد تا با مظلوم‌نمایی، وی را از اتهامات تروریستی مبرا کرده و طوری وانمود کند که گویا یک پیرمرد مهربان دستگیر شده و هرلحظه احتمال دارد در صورت نرسیدن داروهایش فوت کند!

البته اینکه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌‌نشین، تروریست‌های شناسنامه‌دار را با عنوان دیگری معرفی کنند، مسئله تازه‌ای نیست. تلویزیون صدای آمریکا پیش از دستگیری عبدالمالک ریگی در مصاحبه‌ای که با این تروریست معدوم داشت، وی را رهبر جنبش مقامومت مردمی ایران معرفی کرده بود.

تلویزیون ایران اینترنشنال دیگر شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور که از رژیم سعودی پشتیبانی مالی می‌شود نیز سال 97 همزمان با حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، طی گفتگو با سخنگوی گروهک توریستی الاحوازیه، تریبون خود را در اختیار آنها قرار داده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: تریبون ترور بی بی سی فارسی حبیب اسیود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر