Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@06:02:47 GMT

رانندگی بدون دخالت انسان ارمغان جدید شرکت تسلا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۲۰۱۸

شرکت تسلا در نسخه بتا خودران خود پیشرفت‌های چشمگیر رو به جلویی داشته است. گفته شده تسلا بروزرسانی را ارائه داده که طبق گفته الون ماسک، نیاز به مداخله انسان را حدود یک سوم کاهش می‌دهد. وی توضیح نداد که چه چیزی علاوه بر استفاده بیشتر در دنیای واقعی منجر به پیشرفت شده، اما این یک جهش بزرگ برای بروزرسانی اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک افزود، خریدار می‌تواند هر پنج تا ده روز یکبار منتظر بروزرسانی کامل Self-Driving باشد. وی همچنین اذعان داشت که این سیستم هرگز کامل نخواهد بود، اما امیدوار است که احتمالاً خطایی در نهایت «بسیار پایین تر» از آنچه از یک انسان انتظار می‌رود را داشته باشد.

ممکن است این نوع پیشرفت‌های سریع لازم باشد. تسلا هنوز امیدوار است که FSD beta را تا پایان سال ۲۰۲۰ به طور گسترده در دسترس قرار دهد، و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم به اندازه کافی قابل اعتماد باشد که بیشتر رانندگان با استفاده از آن احساس راحتی کنند.

به امکاناتی که این اتومبیل خودران در اختیار مشتری قرار می‌دهد می‌توان به کنترل علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی ایست برای راننده، دسترسی به ویژگی‌های مخصوص برای رانندگی در بزرگراه و همچنین قابلیت تمام خودران در نسخه بتا اشاره کرد که می‌تواند خودرو را از مسیر ورودی بزرگراه به خروجی هدایت کند.

گفتنی است؛ سال ۲۰۱۶ راننده یک مدل از این اتومبیل‌های خودران در تصادف با کامیون کشته شد، این اتفاق زمانی رخ داد که راننده تنظیمات خودرو را روی حالت خودران قرار داده بود و کنترل آن را بر عهده نداشت که همین مسئله باعث بروز مشکلی برای شرکت تسلا شد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تسلا اتومبیل خودرو اتومبیل شرکت تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها