Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دستگاه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای استان زنجان بوده که در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی مواجه شده است، دخل و تصرف در انتصابات این نهاد باعث شده است این دستگاه عریض و طویل برای فعالیت با چالش مواجه باشد.

مرتضی تمجیدی به عنوان نخستین مدیر کل در دولت روحانی بود که به دلیل وجود اجماع برای مدیریت وی و همچنین داشتن تیم قوی مدیریتی توانست این اداره را تا حدودی سر و سامان دهد، اما فرا رسیدن موعد بازنشستگی موجب شد تا این نهاد بار دیگر با چالش انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که با پایان دوران خدمت، تمجیدی قرار بود در مهر‌ماه 1396 تودیع شود اما عدم اتفاق نظر برای انتخاب مدیر کل موجب شد این فرآیند تا فروردین‌ماه سال 1397 ادامه داشته باشد و با دخالت یکی از نمایندگان وقت، مریم رشتچی مسؤولیت این پست را بر عهده بگیرد.

دوره مدیریت رشتچی بسیار کوتاه بود و حواشی ریاست وی موجب شد تا خیلی زود با این صندلی خداحافظی کند و مراسم تودیع وی در آخرین ساعات کاری سال 1397 برگزار و این کرسی به ابراهیم رفیعی سپرده شد.

رفیعی نیامده رفتنی شد

ابراهیم رفیعی یا رزومه قوی خود و فعالیت در وزارت آموزش و پرورش، مدیر کلی با امکان موفقیت بالا به نظر می‌رسید اما وی نیز چندان نتواست توفیقی پیدا کند، تغییرات عظیم مدیریتی و عدم اقبال از سوی مسؤولان استانی و نمایندگان موجب شد خیلی زود زمزمه رفتن رفیعی نیز به گوش برسد.

طی دو سال فعالیت این مدیر کل چندین بار خبر از تغییر وی به گوش رسید و گزینه‌های متعددی برای جایگزینی مطرح شد اما بنا به شرایط و موقعیت این تغییر راکد ماند اما این روزها اخبار تغییرات و برنامه‌ریزی برای تغییر مدیریتی در آموزش و پرورش شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با ارسال تصویری به جمعی از فرهنگیان استان بر موضوع تودیع خود صحه گذاشت و حالا فرهنگیان در انتظار انتصاب مدیر کل جدید هستند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه نباید فرهنگی‌ترین دستگاه نظام درگیر دخالت‌های سیاسی باشد، اظهار کرد: دخالت در عزل و نصب‌ها در آموزش و پرورش استان زنجان صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به برخی سوءمدیریت‌ها در آموزش و پرورش ادامه داد: گزارشاتی در این زمینه خطاب به نمایندگان آمده که البته این گزارشات تازگی ندارد.

وی افزود: برای اداره این نهاد باید از نیروهای توانمند در نهاد آموزش و پرورش استفاده شود.

 

گزینه‌های روی میز مدیر کلی آموزش و پرورشی

این روزها نام حمید حاتمی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان، محمد حسین صفری، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش زنجان، مجید دویران مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان، حسین میرزایی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان زنجان در بین گزینه‌های مدیر کلی آموزش و پرورش دیده می‌شود.

در حالی که انتظار می‌رود این نهاد، به دور از حواشی آموزش را برای همه دانش‌آموزان مهیا کنند، اما گویا حواشی کیفیت ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار داده و انرژی لازم برای فعالیت و رسیدگی به مشکلات اولیا و دانش‌آموزان نمی‌دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به تغییرات مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مدیرکل هر نهاد تا روز آخر فعالیت خود مدیرکل است، اظهار کرد: مدیران استانی تا مراسم تودیع مورد حمایت نمایندگان هستند.

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه این موضوع در مورد مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز صدق می‌کند، ادامه داد: مدیر کل همچنان در پست خود هستند تا ببینیم تصمیم دستگاه‌های اجرایی چه خواهد بود.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش زنجان چالش مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان مدیر کل آموزش و پرورش موجب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آزمون تخصصی حفظ قرآن و آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به صورت همزمان، جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شوند.

تغییر روز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را برای برخی از داوطلبان به وجود آورده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان