Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات،کرونا باعث کاهش ساعات آموزشی شده اما تلاش می شود با برگزاری کلاس های مجازی، آموزش های تخصصی امدادگران و نجات گران به تعویق نیفتد.

حمیدرضا اسکاش در گفت‌وگو با میزان گفت: معاونت برنامه ریزی تنها حوزه‌ای است که در تهیه و تدوین برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای شرایط اضطراری و بحرانی خدمت می‌کند و مسئولیت آموزش‌های تخصصی امدادگران بر عهده ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در این معاونت چهار اداره وجود دارد اما  اداره‌ای در این معاونت تنها متولی آموزش‌های تخصصی به امدادگران و نجات گران است.  

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این معاونت برای برگزاری دوره‌های آموزشی، برنامه ریزی، تخصیص بودجه، صدور مجوز و نظارت صورت می‌گیرد. این آموزش‌ها شامل دوره‌های پایه‌ای نجات، نجات جاده ای، کوهستان، آوار، دریا و ... است که در مرکز هر استان انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه با دو چالش بودجه و کرونا برای ارائه آموزش‌های تخصصی مواجه هستند، گفت:  از اول مهرماه امسال تلاش کردیم به صورت اینترنتی و از طریق وبینار، آموزش‌های خود را ادامه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی افزود: در کلاس‌های مجازی، مربی با استفاده از امکانات موجود به صورت آنلاین برای امدادگران به صورت تئوری توضیحاتی ارائه می‌کند.

اسکاش درباره کلاس‌های عملی ادامه داد: با همکاری و نظارت معاونت بهداشت جمعیت هلال احمر کلاس‌های عملی برگزار می‌شوند، اما ساعات کلاسی و تعداد امدادگران حاضر در کلاس را کاهش می‌دهیم.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین تهیه فیلم‌های آموزشی توسط بهترین مربی‌های ما در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با اشاره به اهمیت آموزش امدادگران گفت: پس از گذراندن این دوره‌های مجازی و حضوری، آزمون به سرعت برگزار می‌شود تا وقفه‌ای در کار آموزش ایجاد نشود.

اسکاش با بیان اینکه امدادگران درجات مختلف دارند، افزود: امدادگران پس از طی کردن مراحل مختلف آموزشی، درجه امدادگر یک را کسب می‌کنند. سپس این افراد با دریافت مجوز، به پایگاه‌های امداد و نجات معرفی می‌شوند و در آنجا خدمت می‌کنند. همچنین طرح «نجات یار» سیاستی برای تمرکز بیشتر آموزش‌های تخصصی برای افراد این درجه است.

وی ادامه داد: البته در صورت ورود این افراد به پایگاه ها، آن‌ها تا شش ماه تنها دستیار خواهند بود و به طور مستقل در عملیات‌ها فعالیت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: جان مردم در دستان داوطلبان/ تا کی داوطلبی به امدادگری می‌ارزد؟

 

چند امدادگر سال گذشته آموزش تخصصی دیدند؟

محمدعلی کاووسی  رییس اداره برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو  با میزان گفت: بر اساس قانون، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر، داوطلب هستند و در واقع ما در وقت اضافی افراد، آن‌ها را آموزش داده و از آن‌ها در مواقع بحرانی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ هزار نفر  ۷۱۷ دوره تخصصی را گذراندند. امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد کلاس های حضوری کاهش یافته، اما آموزش‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد و نجات هلال احمر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران