Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی و تاثیر آن بر وجهه آمریکا در عرصه بین‌الملل عنوان کرد: اولین بار بود که ملتی به طور رسمی و علنی جلوی آمریکا ایستاد و نشان داد اگر اراده ملی برای مقابله با آمریکا باشد، آمریکا به تعبیر حضرت امام (ره) هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها انواع تهدیدات را توسط کارتر رئیس جمهور وقت این کشور انجام دادند برای اینکه ملت ایران را وادار کنند از خواسته‌های خود در تسخیر لانه جاسوسی کوتاه بیاید و این اتفاق نیفتاد. نگاه هماهنگ مردم و رهبری انقلاب این بود که آمریکایی‌ها باید اعتراف کنند به حقوق ملت ایران و پاسخگوی مطالبات مردم در ماجرای ۱۳ آبان باشند و اگر چنین نباشد، ما هم در برابر آمریکا کوتاه نخواهیم آمد و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

* آمریکایی‌ها نتوانستند اقدام خاصی علیه مردم ایران صورت بدهند

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل بیان کرد: علیرغم تهدیدهای نظامی و حرکت‌های تحریم که عملا از آن مقطع آغاز شد، ولی آمریکایی‌ها نتوانستند اقدام خاصی علیه مردم ایران صورت بدهند به نحوی که مردم از حرکت خود و ۱۳ آبان پشیمان شوند، بلکه در طی این سال‌ها بعد از ۱۳ آبان هر روز مقابل لانه جاسوسی و همچنین در نقاط مختلف کشور تظاهرات برگزار و از این حرکت حمایت کردند و آمریکا را به مبارزه طلبیدند.

کوشکی ادامه داد: نتیجه این شد که یک نگرش جهانی ضد آمریکایی از آنجا شکل گرفت که این پیام را به کشورها و ملت‌های مختلف داد که می‌شود در برابر آمریکا مقابله و ایستادگی کرد و اگر یک ملت بخواهد برای احقاق حق خود چنین کند، آمریکایی‌ها نمی‌توانند کاری کنند.

* ۱۳ آبان، مقدمه‌ای برای حرکت جهانی ضد آمریکایی 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: از آنجا این پیام مقابله با آمریکا شکل گرفت و بعد از آن ما شاهد بودیم در ژاپن، کره جنوبی و به تدریج در نقاط مختلف دنیا پرچم آمریکا به نشانه اعتراض به ستمگری حاکمیت این کشور سوزانده شد؛ این مقدمه‌ای برای حرکت جهانی ضد آمریکایی شد که امروز هم در خود آمریکا شاهد سوزانده شدن پرچم آمریکا هستیم.

وی عنوان کرد: اگر در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ این حرکت آغاز شد، امروز بعد از ۴۱ سال خود ملت آمریکا نیز این پیام را گرفته‌اند و پرچمشان را به نشانه اعتراض به حاکمیت ستمگر می‌سوزانند و به همین خاطر امام (ره) ماجرای ۱۳ آبان را انقلاب بزرگ تر از انقلاب اول نامیدند.

*کسانی که می‌گویند آمریکایی‌ها به خاطر ۱۳ آبان با ما دشمنی کردند، نشانگر جهل تاریخی آنهاست

کوشکی درباره تاثیر ۱۳ آبان بر مناسبات ایران و آمریکا نیز بیان کرد: اگر ماجرای ۱۳ آبان رخ نمی‌داد، آمریکایی‌ها با شکل گیری یک ایران مستقل و قدرتمند در منطقه خلیج فارس به شدت مخالف بودند. اگر در ۴۰ سال گذشته  یک کلمه علیه آمریکا و اسرائیل سخن نمی‌گفتیم، ولی تلاش می‌کردیم به یک کشور قدرتمند، توانمند و مستقل تبدیل شویم، باز هم آمریکایی‌ها همان رفتاری را با می‌کردند که امروز کردند.

به گفته وی کسانی که می‌گویند آمریکایی‌ها به خاطر ۱۳ آبان با ما دشمنی کردند، نشانگر جهل تاریخی آنهاست.

کوشکی با بیان اینکه آمریکا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ جلوی اراده ملی مردم ایستاد، پرسید: مگر در آن مقطع کسی سفارت آمریکا را اشغال کرده بود؟

وی افزود: کشورهای دیگر نیز همین است. بسیاری از کشورها هستند که با آمریکا چالش دارند، ولی ملت آنها سراغ سفارت آمریکا نرفتند و این نکته که این حرکت ۱۳ آبان موجب دشمنی آمریکا با مردم ایران شد، فقط ناشی از جهل تاریخی گوینده عبارت است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تسخیر لانه جاسوسی ۱۳ آبان آمریکا تحریم ۱۳ آبان تحریم ضد آمریکایی کوشکی تسخیر لانه جاسوسی جهانی ضد آمریکایی آمریکایی ها ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش

فرمانده قرارگاه منطقه کربلا گفت: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله رضا هدایی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت شهید مطهری، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت این معلم و استاد و هفته عقیدتی‌سیاسی، گفت: ما پاسدار مکتب امام صادق علیه السلام هستیم. 

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر در زندگی خود بر اصول و پایه‌ها استوار باشیم، خیر کثیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 

آیت الله هدایی با بیان اینکه شهدا الگوهای تمام نشدنی و ماندگار بشریت هستند گفت: یکی از این نمونه‌های برجسته مکتب اسلام، سردار شهید زاهدی بود که در مشی رفتاری و عملی این شهید آمده است که بسیار صلوات می‌فرستادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حقیقت، شهدا تربیت یافتگان مکتب امام صادق علیه السلام هستند. 

وی با بیان شاخصه‌های مکتب رئیس مذهب تشیع گفت: از مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم که اهل کوشش و عمل باشیم و سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق نشان دادند در میدان عمل هستند و سرفراز شدند. 

آیت الله هدایی افزود: خون‌های پاکی در کنسولگری ایران در سوریه ریخته شدند و همگان دیدند شهادت صاحبان این خون‌ها منشأ برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام و بیداری ملت‌های آزاده جهان شد. 

وی با تشریح بخش‌هایی از دستاوردهای این عملیات ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تودهنی اخیر سپاه به رژیم منحوس صهیونیستی در سایه زندگی قرآنی ولایی و اهل بیتی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  خطاب به مسئولان و مربیان عقیدتی قرارگاه منطقه کربلا هم گفت: در آموزش‌های عقیدتی باید مروج سبک زندگی اهل بیتی و قرآنی باشیم.

برکت عملیات وعده صادق

سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه کربلا نیز گفت: امروز دانشجویان 80 دانشگاه آمریکا علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پا خاستند.

وی افزود: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا با تبریک این روز باعظمت به اساتید و مربیان عقیدتی بیان کرد: با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب ایثار و شهادت باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد. 

حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات، جمود و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید. 

به گزارش تسنیم، در پایان این گردهمایی مربیان عقیدتی، فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان قرارگاه منطقه کربلا و تیپ زرهی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، گروه 64 الحدید ، مرکز فاوا معراج و مرکز بهداری رزمی جنوب حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • پیروزی بدون جنگ
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌