Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس این‌ روزها با توجه به هفته وحدت و همچنین هتاکی دولت خبیث فرانسه به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی اقدامات مختلفی از سوی افراد و گروه‌های مختلف جهان اسلام صورت گرفته است. برخی به تبیین شخصیت رحمانی پیامبر (ص) می‌پردازند، برخی مسلمانان را دعوت به نخریدن کالاهای فرانسوی می‌کنند، برخی در فضای مجازی به این اقدام موهن اعتراض کرده و پیامبر را به جهانیان معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ابوالقاسمی از جمله اساتیدی است که در چنین مناسبت‌هایی اقداماتی شایسته انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقه تلاوت قرآن کریم در فضای مجازی همزمان با شیوع کرونا اشاره کرد. او اکنون هم عقیده دارد حال که به ساحت پیامبر (ص) اهانت شده است، هرکس به سهم خود باید حرکتی در مقابله با این اقدام انجام دهد.

ترس از گسترش اسلام در غرب دلیل اهانت به ساحت پیامبر (ص) است

ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس درخصوص این اقدام دولت فرانسه گفت: آنچه مسلم است این است که گسترش اسلام در اروپا و غرب سبب نگرانی و ترس سران این کشور‌ها شده و برای رهایی از این ترس به اهانت روی آورده‌اند.

لزوم تبلیغ گسترده درباره شخصیت پیامبر (ص) در فضای مجازی/ هر مسلمان یک مبلغ

وی با اشاره به اینکه نباید مسلمانان خصوصاً مردم ما در این زمینه بی‌تفاوت باشند، گفت: اگر به خاطر داشته باشید هنگامی که سردار سلیمانی به شهادت رسید همه مردم محزون شده و در همه صفحات مجازی عکس حاج قاسم سلیمانی منتشر شده بود، این‌ها اتفاقات مهمی‌ است که نباید آن را دست کم گرفت زیرا غربی‌ها واکنش‌ها را رصد می‌کنند. امروز هم باتوجه به اهانت صورت گرفته به ساحت پیامبر (ص) حداقل کاری که هر کدام از ما می‌توانیم انجام دهیم این است که در فضای مجازی به تبلیغ درباره این شخصیت بزرگوار بپردازیم و هر مسلمان باید خودش در این زمینه یک مبلغ باشد.

بی‌تفاوتی اهانت‌کنندگان را گستاخ‌تر می‌کند

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: با این کار غربی‌ها می‌بینند که مسلمانان نسبت به این کار بی‌تفاوت نیستند و تداوم این اهانت‌ها آتش خشم مسلمانان را شعله‌ور می‌کند. اما بی‌تفاوتی ما نسبت به این موضوع سبب می‌شود اهانت‌کنندگان گستاخ‌تر شده و عمل زشتشان را تکرار کنند.

دو آیه پایانی سوره توبه را بخوانید و آن را تبلیغ کنید

ابوالقاسمی از راه‌اندازی پویشی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه به ذهنم رسید ترویج دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه که به وصف پیامبر (ص) پرداخته است بسیار مفید خواهد بود. در این دو آیه به شخصیت رحمانی و مهربان پیامبر اکرم (ص) تأکید شده و اینکه ایشان برای هدایت امت حرص دارند و رنج امت برایشان دشوار است.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که هرکس این آیه را با معنی آن بخواند و در صفحه‌اش در فضای مجازی برای دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین به دیگران هم پیشنهاد کند که این کار را انجام دهند. در این صورت این آیات هزاران بار قرائت شده و معنی و مفهوم آن که معرف شخصیت پیامبر (ص) است ترویج داده می‌شود.

اهانت رئیس جمهور فرانسه به واکنشی قاطع توسط دولتمردان نیازمند است

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه باید دولت‌های مسلمان هم در برابر این اقدام رئیس جمهور فرانسه واکنش قاطع داشته باشند گفت: اگر یک روزنامه‌نگار اهانت کرده بود باید در همان سطح، رسانه‌ها واکنش نشان می‌دادند اما اکنون عالی‌ترین مقام کشور فرانسه به ساحت پیامبر (ص) توهین کرده است و این اتفاق تلخ نیازمند این بود که رئیس جمهور ما واکنشی قاطع نشان می‌داد و حتی برای مدتی سفیر این کشور اخراج می‌شد. اما متأسفانه واکنش خاصی از سوی دولتمردان ما دیده نشد.

پویش قرآنی امت واحده

ابوالقاسمی به اقدام سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: این عزیزان مسابقه‌ای تحت عنوان پویش قرآنی امت واحده به راه انداخته‌اند که طی آن باید قاریان قرآن آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران را قرائت و ضمن انتشار آن در فضای مجازی به دبیر‌خانه پویش ارسال کنند و به برگزیدگان جوایز نفیسی هم اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فرانسه فضای مجازی اسلام احمد ابوالقاسمی پیامبر اهانت ساحت پیامبر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۱۵۰۰ مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش‌های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری -مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی- از فعالیت ۳۷۱ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۴۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ۱۱.۵۰۰ مبلغ در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۹۴۴مبلغ خواهر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۹۷۲ مبلغ بوده و۲۳۷ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد اعزام شعبه قم به صورت گروهی بوده و با محاسبه مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم که حدود۳هزار نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه هم که حدود ۲هزارنفر اعزام مبلغ داشته‌اند در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۰ مبلغ در سرتاسر کشور عزیزمان به فعالیت تبلیغی پرداخته‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال «تبلیغ اولی‌ها» بود که با توجه به برخط شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان‌تر حوزه بودیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی ابراز کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری توسط مبلغان می‌توان به «اندیشه مقاومت»، «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم»، «تقویت بنیان خانواده» و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است به عنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام