Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با بیان اینکه پویش «برای_محمد(ص)» واکنشی هنرمندانه به هتک حرمت نسبت به پیامبر والای اسلام است، گفت: استقبال شعرا از این پویش به حدی است که با اینکه مهلت زمانی ارسال آثار به پایان رسیده است اما ارسال اشعار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عباس محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه پویش شعر #‌برای _محمد(ص) که با همکاری این مرکز و موسسه سپهر سوره هنر برگزار شده است، واکنشی هنرمندانه نسبت به هتک حرمت مجله منفور فرانسوی نسبت به پیامبر گرامی اسلام و حمایت رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان از این مجله است، عنوان کرد: بعد از این اهانت، شاعران از اولین هنرمندانی بودند که وارد عرصه شده و واکنش نشان دادند، چرا که شعر، هنری است که نیاز به ادوات و لوازم و امکانات خاص فنی ندارد و سفارشی هم نیست و به همین دلیل شاعران بعد از این اهانت، به صورت خودجوش اشعاری را در منقبت و ستایش پیامبر گرامی اسلام سروده و اعتراض خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز پویش شعری #برای_محمد(ص) در فضای مجازی فراخوان داد که بازخورد بسیار خوبی داشت و استقبال شعرا از این پویش به حدی است که با اینکه مهلت زمانی ارسال آثار به پایان رسیده است اما ارسال اشعار همچنان ادامه دارد و امیدوارم که این حرکت به صورت خودجوش ادامه یابد و تمامی شاعران و هنرمندان مسلمان و تمام دلدادگان پیامبر اکرم واکنش مناسبی داشته باشند.

وی گفت: اسامی برگزیدگان پویش شعری #برای_محمد، روز دوشنبه دوازدهم آبان، همزمان با اختتامیه مهرواره شعر و داستان انقلاب که به صورت مجازی برگزار می‌شود اعلام شده و از این هنرمندان تقدیر می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش برای محمد ص عباس محمدی حوزه هنری برای محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • سخت‌ترین تصمیم سال علیه پاس گل قایدی! (عکس)
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام