Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:14:24 GMT

شکل گیری قرارگاهی در زنجان با عنوان تحولات اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۳۷۰۵

شکل گیری قرارگاهی در زنجان با عنوان تحولات اجتماعی

ابوالفضل صابری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از زنجان اظهار کرد: قرارگاه تحولات اجتماعی شکل گرفته با عنوان قرارگاه مردمی تحولات اجتماعی شکل گرفته است.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان در رابطه با بیانات رهبری در مورد پنج آسیب‌ اجتماعی تصریح کرد: طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و اعتیاد این پنج آسیب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه استان زنجان از سال 98 شکل گرفته است، افزود: طی دو سال گذشته 10 استان در رابطه با این موضوع فعالیت دارند که ابتدا به چهار استان و سپس به 10 استان رسید.

صابری در رابطه با دستور کار این قرارگاه تصریح کرد: ابتدا در حاشیه شهر مطالعاتی در رابطه با آسیب‌های تهدید کننده، این مناطق شکل گرفت.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات منطقه 3 انتخاب شد تا در آنها فعالیت‌های این قرارگاه آغاز شود.

وی با اشاره به مناطق انتخاب شده در استان زنجان گفت: مناطق کوی وحدت، کوی فلسطین و کوی فاطمیه انتخاب شده‌اند تا در این مکان‌ها قرارگاه فعالیت کند.

فعالیت 4 کارگروه متعلق به قرارگاه تحولات اجتماعی

صابری در رابطه با نوع فعالیت‌های این قرارگاه گفت: چهار کارگروه در این مناطق فعالیت خواهد داشت که یکی، کارگروه همیاری خانواده است.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به کارگروه‌ همیاری خانواده افزود: این کارگروه با ورود به دل خانواده مسائل و مشکلات موجود در خانواده را احصا و در نهایت به کمیسیون‌های سه‌گانه ارجاع می‌دهد.

وی در رابطه با کارگروه‌های دیگر گفت: کارگروه دیگر این قرارگاه کارگروه مرکزی محلی خانواده است که در این کارگروه مشاوره و توانمندسازی خانواده‌ها دنبال می‌کند.

صابری به دیگر کار‌های این کارگروه اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر کار‌های این کارگروه بحث ازدواج، طلاق و فرزند‌آوری است که این کارگروه در رابطه با این موضوع تمرکز زیادی دارد.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: بین کارگروه‌ها، کارگروه مرکز محلی خانواده و همیاری خانواده یک مرکز تخصصی خانواده با ظرفیت کمیته امداد داریم که به امید خدا تا هفته بعد افتتاح خواهد شد.

وی به دستور کار این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز یک مرکز تخصصی خانواده است که به مسائل و مشکلات خانواده می‌پردازد و در رابطه با این مشکلات کارهایی مانند مشاوره و کارگاه برگزار می‌کند.

صابری با اشاره به کارگروه سوم تصریح کرد: کارگروه سوم این قرارگاه، کارگروه اشتغال است که با توجه به پرسش‌های انجام شده در این مناطق در رابطه با خانواده‌های مورد نظر که تقریبا 600 خانواده هستند انجام داده‌ایم.

تشکیل کارگروه اشتغال برای 600 خانواده

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان در رابطه با این 600 خانواده گفت: اگر همتی از سوی مسؤولان انجام شود، می‌توان در حوزه اشغال این افراد را به راحتی تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در استان وضعیت بهتری نسبت به تهران و برخی استان‌های دیگر دارد، افزود: کوی فلسطین در نقشه تحلیلی و تفصیلی استان زنجان قرار ندارد همین باعث می شود که دارای بافت شهری نباشد و در حاشیه شهر قرار بگیرد.

صابری در رابطه با توانمندسازی و جزو پوشش نبودن کوی فلسطین ادامه داد: سعی می‌کنیم با توانمندسازی این خانواده‌ها، آن‌ها را به بطن و داخل شهر سوق بدهیم.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به رویکرد‌های حوزه اشتغال گفت: ما در این حوزه 3 رویکرد داریم اولین رویکرد این است، کسانی که دارای شغل هستند ولی نسبت به آن شغل‌ها رضایت کافی ندارند با آنها صحبت و جلسات انگیزشی برای آنها برگزار شود تا با رغبت بیشتری شغل خود را دنبال کنند.

وی در رابطه با دیگر رویکرد‌‌های این کارگروه افزود: بحث بعدی ایجاد کارگروه‌های اشتغال است که قرار است با ظرفیت‌های اداره کار و فنی و حرفه‌ای و خود کمیته امداد استفاده شود.

صابری با اشاره به اشتغال این خانواده‌ها گفت: قرار است، کارگاه‌هایی ایجاد شود که در آن این خانواده‌ها کدبافی و فرش بافی‌هایی را انجام دهند و با تجار تبریزی رایزنی‌هایی انجام شده است تا این محصولات را خریداری کنند.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان در رابطه با شرایط کرونایی گفت: با توجه به شرایط کرونایی کسب‌و‌کار‌های خانگی می‌توانند کمک زیادی به خانواده‌ها بکنند.

وی در رابطه با مشاغل خانگی ادامه داد: اگر در خانواده کسب‌و‌کار‌هایی انجام شود و با کمک مادر، پدر و فرزندان خانواده انجام شود باعث ایجاد همبستگی بیشتر در خانواده می‌شود.

صابری در رابطه با آخرین کارگروه این قرارگاه گفت: آخرین کارگروه این قرارگاه بحث ورزش است که در این شرایط کرونایی بسیار کم رنگ شده است.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان در رابطه با کارگروه ورزش افزود: هم ورزش‌های عمومی و هم ورزش‌های تخصصی مد نظر این کارگروه است، ولی این کارگروه کار خود را با ورزش تخصصی تکواندو آغاز کرده است.

وی در رابطه با انتخاب ورزش تخصصی تکواندو گفت: ما افرادی را که ورزش را صرفا یک فعالیت بدنی نمی‌بینند و مقوله ورزش را در تربیت می‌بینند در رشته تکواندو هم خانم و هم آقا پیدا کردیم.

صابری ادامه داد: با کار کردن با نونهالان و نوجوانان این مناطق می‌توانیم آسیب‌های موجود در خانواده را شناسایی و به آنها رسیدگی کنیم.

رئیس بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به اینکه ورزش‌های گروهی هم مد نظر این کارگروه است، گفت: ما تلاش هستیم، با آموزش ورزش‌های گروهی توانایی‌های گروهی افراد را تقویت کنیم.

وی افزود: این قرارگاه تفاهم‌نامه‌ایی هم با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور داد که به همین دلیل ما در استان زنجان با معاونت امور اجتماعی استانداری تعاملات خوبی داریم و به ما در انجام این مأموریت‌‌ها یاری می‌رسانند و امیدواریم اتفاق‌های خوبی در استان زنجان بیفتد.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب اجتماعی تحولات اجتماعی استان زنجان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدرضا رادان، در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) و خانواده‌های معزز شهدای حریم و حرم، اظهار داشت: قصه پرغصه امروزهای ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است؛ یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند

وی به اظهارات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: این قصه‌ای که صورت گرفته، برنامه دشمن است دشمن با برنامه کامل با هدف‌گذاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است و اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان ادامه داد: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاک‌ریزها تعیین کننده است چه حفظ آن و چه از دست دادنش وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم خرمشهر را می‌توان پس گرفت اما اگر دل سقوط کند خرم شهرها پس از خرمشهر سقوط می‌کند و آن وقت است که در شهرهای سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: ۳۲ سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که ایجاد شبهه و شک و تردید می‌کنند، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" توصیه کرد که چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور اعلام داشت: بی حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی‌عفتی را به دنبال خواهد داشت در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی تفاوت بدل خواهند شد. الحمدالله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی می‌کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد می‌کنیم، در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیرهایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما پای همه کار هستیم البته طلاب، خانواده‌های شهدا و اساتید اگر ساکت باشند مطمئناً در دل شما هم تردید ایجاد می‌کنند و بعد خواهند گفت همه مخالف شما هستیم پس ما معتقدیم مسئله حجاب و عفاف نباید به سطح انتظامی برسد و باید با فرهنگی و اجتماعی حل شود که کار به جایی برسد تا نگویند چرا حل نکردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ افکنی به پیشانی ماست از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228491 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • رادان: هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است