Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@07:43:34 GMT

رونق گردشگری محور نشست مقامات ازبکستان و انگلستان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۳۹۵۲

رونق گردشگری محور نشست مقامات ازبکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان صنعت گردشگری ازبکستان و انگلستان  فعالیت مجدد صنعت گردشگری در سال 2021  را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست ویدئویی که توسط سفارت ازبکستان در «لندن» برگزار شد، نمایندگان کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان، شرکت سهامی «ازبکستان ایرویز»، شرکت‌های ملی و انگلستانی و دیگر نمایندگان صنعت گردشگری رسانه‌های گروهی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الغ بیک اعظم اف» معاون رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان در این نشست ویدئویی، علاقه‌مندی روز افزون گردشگران خارجی برای سفر به «تاشکند» که تعداد آنان در سال 2019 میلادی به 6 میلیون و 700 هزار نفر رسیده، را مطرح کرد.

اعظم اف اظهار داشت: تاشکند برای فعالیت مجدد در حوزه گردشگری پس از تاثیر منفی پاندمی کرونا که منجر به کاهش بیش از 3 برابر تعداد گردشگران به این کشور شده، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

طرف ازبک همچنین تقویم و گزارشاتی را در مورد مراسم‌های برنامه ریزی شده در این کشور مبنی بر جذب گردشگران در جشن نوروز، جشنواره موسیقی «شرق ترانه لاری» در شهر سمرقند، جشنواره بین المللی صنایع دستی در شهر «خوقند»، جشنواره بین المللی هنر مقام در شهر «شهر سبز» در اختیار طرف انگلستان قرار داد.

«سوفی ایباتسون» سفیر گردشگری ازبکستان در انگلستان نیز در این نشست اظهار داشت: در نتیجه سیاست سنجیده تاشکند، این کشور به یک مسیر گردشگری محبوب جهانی تبدیل شده است. همزمان با گردشگری فرهنگی – آموزشی، از پتانسیل بزرگ برای توسعه دیگر انواع گردشگری مانند گردشگری نجومی، گردشگری کشاورزی، گردشگری شکار برخوردار است.    

همچنین اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و رسانه‌های گروهی علاقمندی خود را برای حضور در نشست مجازی نمایشگاه بین‌المللی «گردشگری در راه ابریشم-2020» ابراز کردند.

«لندن» یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری انگلستان در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان انگلستان گردشگری گردشگری ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان

تین نیوز

میزان 300 تن کالا مابین دو کشور آذربایجان و ازبکستان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از Tren news agency، میخائیل جباروف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از رشد قابل توجه در همکاری های حمل و نقل بین دو کشور آذربایجان و ازبکستان خبر داد. این سخنان در مجمع سرمایه گذاری تاشکند و در پانل با موضوع " راه مشترک برای موفقیت: ازبکستان و آذربایجان" مطرح شد.

او در این زمینه افزود: همکاری بین دو کشور در بخش حمل و نقل از دو سال پیش آغاز شد. ما به درک متقابل دست یافته ایم و یک سیاست تعرفه ای ویژه برای اطمینان از شرایط حمل و نقل راحت اعمال کرده ایم. دو کشور می توانند شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشند. در این مدت 300 تن کالا از طریق خطوط جاده ای و ریلی جابجا شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!