Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «قباد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف داروی رمدسیویر به دلیل افزایش شدید بیماری بسیار زیاد شده به شکلی که در یک هفته گذشته سهمیه‌ای که وارد استان شد تا ظهر به اتمام رسید و سهمیه‌ای که عصر آمد نیز تا شب تمام شد، به نحوی که مجبور شدیم برای هر بیمار بستری روزانه یک عدد تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تا هفته گذشته توزیع داروی رمدسیویر به صورت بیمارستانی بود، اما باتوجه به کمبود پیش آمده و کندی روش مذکور روش تحویل به نزدیکان بیمار در معاونت غذا و دارو اتخاذ شد تا در سریع‌ترین زمان دارو ممکن بر بالین بیمار برسد، اگر در روزهای آینده مقدار سهمیه این دارو به کرمانشاه افزایش یابد حتما بین بیمارستان‌های مربوطه توزیع خواهیم کرد.

او گفت: نبود این دارو فقط دیروز بوده و اکنون محموله های دارو وارد استان شده و به بیماران تحویل می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مقداری از سهمیه بقیه استان‌ها کاسته شده و در حال ارسال به کرمانشاه است.

محمدی افزود: مردم استان یقین داشته باشند تا زمانی که این دارو را به همه بیماران نرسانیم بنده و بقیه همکارانم در معاونت غذا و دارو حضور خواهیم داشت.

داروی رمدسیویر دوره بهبودی کرونا را پنج روز کاهش می‌دهد

به گزارش ایرنا؛ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف داروی رمدسیویر دوره بهبودی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را کوتاه می‌کند و خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

محققان متوجه شدند که این داروی ضد ویروس، دوره بهبودی بیماران کرونایی را که در بیمارستان بستری هستند دست کم پنج روز کاهش می دهد، علاوه بر این مشخص شده است که این دارو خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس کرونا را تا ۳۰ درصد تقلیل می دهد.  

داروی رمدسیویر که توسط شرکت داروسازی Gilead Sciences در کالیفرنیا ساخته شده است، تنها دارویی است که در آمریکا برای مصرف اورژانسی و برای درمان بیماران مبتلا به وضعیت شدید کرونا تایید شده است.

نتایج این مطالعه که توسط محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی وزارت بهداشت آمریکا انجام شد، نه تنها نشان می دهد که داروی رمدسیویر می تواند به بهبود وضعیت بیماران کرونایی کمک کند بلکه می تواند مانع بروز عوارض شدید این بیماری شود.  

داروی رمدسیویر توسط شرکت داروسازی  Gilead Sciences برای درمان «ابولا» ساخته شد. ابولا، تب خونریزی دهنده کشنده ای است که در سال ۲۰۱۴ در غرب آفریقا پدیدار شد. این دارو با مسدود کردن آنزیمی عمل می کند که به ویروس کرونا کمک می کند رونوشت هایی از خود ایجاد کند و به نوبه خود در سراسر بدن گسترش یابد.

نتیجه مطالعات در مدل های سلولی و حیوانی نشان داده است که داروی رمدسیویر، فعالیت «سندرم مزمن تنفسی»  (SARS) و بیماری ویروسی «مرس» را که از خانواده های ویروس جدید کرونا هستند، مسدود کرده است.

محققان می گویند: پیشگیری از تکثیر این ویروس به بیمار کمک می کند تا در غلبه بر این عفونت پیروز شود.

هزار و ۶۱ بیمار کرونایی در کرمانشاه بستری است

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه از آغاز هفته جاری تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: هم اکنون هزار و ۶۱ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه، سرپل‌ذهاب، کنگاور و اسلام‌آبادغرب در صدر جدول بالاترین خطر کرونایی قرار دارند.

وی شرایط استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا را نامطلوب دانست و گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۲۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی به آمار موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۲ نفر در استان شامل ۹ نفر شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر سرپل ذهاب و یک نفر پاوه جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون را ۸۸۷ نفر اعلام کرد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۷۰ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۷ هزار و ۶۹۶ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵ هزار و ۷۶۰ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اقلام دارویی سازمان غذا و دارو کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اقلام دارویی سازمان غذا و دارو کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا اقلام دارویی سازمان غذا و دارو کرمانشاه بهداشت و سلامت اخبار کنکور داروی رمدسیویر غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سبزعلیپور، مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه در حاشیه بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان پارس آباد گفت: در این بازدیدها، مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد که پرونده تخلفات این داروخانه‌ها جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به اصالت سنجی دارو‌ها و فرآورده‌های سلامت محور در سامانه TTAC اظهارداشت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه TTAC و موجودی فیزیکی داروخانه، ضمن قطع سهمیه، موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.
مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه بیان داشت: انبار دارویی داروخانه‌ها بایستی طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه‌های لازم از سوی موسس اخذ شود.
رعایت اصول علمی و فنی در ساخت دارو‌های ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد