Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد خلیل‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع کرونا اولین اقدامی که در کتابخانه‌ها انجام شد گندزدایی و ضدعفونی کتابخانه‌ها بود که به صورت اصولی و زیر نظر کارشناسان بهداشت ضد عفونی و گندزدایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی کتابخانه‌ها، مراکز فعالیت حضوری خود را تعطیل و از طریق فضای مجازی به ارائه خدمات اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت‌های کتابخانه‌ها کاهش نیافت بلکه با بهره‌گیری از فضای مجازی توانستیم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی را همراهی و افرادی که وقت زیادی را در فضای مجازی تلف می‌کنند را با خود همراه کنیم و با کتاب و کتابخوانی آشتی دهیم.

خلیل‌مقدم عنوان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌‌ها در بستر فضای مجازی از جمله اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌ها در حال فعالیت هستند و فعالیت‌هایی در قالب‌های سیر مطالعاتی، معرفی کتاب در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان توضیح داد: با وجود ویروس کرونا و اینکه عملا کار کردن در این حوزه مشکل بود با تلاش همکاران در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان توانستیم جشنواره کتابخوانی رضوی را همانند سال‌های گذشته برگزار کنیم که حدود ۳۸ هزار نفر از هم‌استانی‌ها در این طرح در فضای مجازی شرکت کردند.

وی تشریح کرد: در کنار جشنواره‌ها مسابقات فرهنگی از جمله «کرونا را شکت می‌دهیم»، «هر کتابدار یک کتابخوان» و «هرخانه یک کتابخانه» را اجرا کردیم و برندگان ملی در این مسابقات داشتیم.
   
خلیل‌مقدم افزود: تلاش کتابداران بر حفط ارتباط مستمر با اعضای کتابخانه‌ها است که مسابقات نقاشی، قصه‌گویی و نشست‌های کتابخوانی به صورت لایو برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و وبینارهای آموزشی جهت حفظ ارتباط با اعضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی وبینارهای آموزشی جشنواره رضوی کتابخانه های عمومی کتابخانه ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند