Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@11:33:43 GMT

چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۴۷۹۰

چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟

«عامر فایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز (دوشنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفت: عراق پرونده بسیار مهمی در پوشه های آمریکا به شمار می رود، اما درباره آن بحث و جدل و دیدگاههای متفاوتی وجود دارد. ترامپ از نظر خودش، ناکامی ها و پیروزی هایی در موضوع عراق داشته است، اما اگر این موضوع را در کمپین انتخاباتی خود مطرح کند، ناکامی ها و جنبه های منفی آن بروز خواهد کرد و بر وضعیت انتخاباتی او تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بایدن نیز ایده پرداز طرح تقسیم عراق به سه کشور براساس جنبه های طائفه ای و قومی است و طرح موضوع عراق باعث خواهد شد که با انتقادهای زیادی روبرو شده و این امر بر وضعیت انتخاباتی اش تاثیر منفی بگذارد.

این نماینده پارلمان عراق گفت: بقای نیروهای آمریکایی در عراق غیرممکن است و عقب نشینی (خروج) آنها امری که بایستی انجام شود، اما در مقابل، مجموعه ای از مشکلات تو در تو در عراق وجود دارد و به نظر می رسد که دوطرف کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا توافق (نانوشته ای) دارند که از ذکر پرونده عراق (در کمپین های انتخاباتی خود) برای جلوگیری از انتقادها خودداری کنند.

 فایز افزود: "ترامپ و بایدن درخصوص عقب نشینی از عراق اتفاق نظر دارند، اما نه به سرعت بلکه به طور تدریجی".

وی همچنین گفت که ناکامی های اتفاق افتاده در سیاست آمریکا در عراق و پیامدهای منفی آن باعث شده که بایدن و ترامپ از طرح پرونده عراق در کمپین های انتخاباتی خود پرهیز کنند، زیرا تاثیر منفی بر وضعیت آنها خواهد داشت.

310 310

کد خبر 1450479

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری امریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند