Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:26:51 GMT

از سامانه «سمنان من» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۴۹۵۶

از سامانه «سمنان من» رونمایی شد

آئین رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک شهرداری سمنان به نام «سمنان من» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی، شهردار سمنان در این مراسم با تاکید بر ضرورت ارائه مناسب خدمات الکترونیکی به شهروندان، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی شهرداری سمنان دغدغه‌ای بوده که از سنوات گذشته وجود داشته و در این ایام که بحران شیوع ویروس کرونا مشکلات عمده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده، بیش از گذشته اهمیت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انجام تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی شایسته فرصتی را فراهم می‌آورد تا تمامی شهروندان از مراجعه حضوری اجتناب کنند، به ارائه خدمات الکترونیکی اعتماد و پاسخ درخواست‌های خود را از این طریق به دست آورند.

شهردار سمنان افزود: شهرداری سمنان آماده است برای پیاده سازی و گسترش خدمات الکترونیک برای تمامی شهرداری‌های استان مشارکت کند.

وحید پرویزی، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان نیز در این آئین، گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه، کاهش مراجعات حضوری مردم و افزایش رضایت شهروندان در ارائه خدمات شهرداری است.

وی گفت: با راه اندازی سامانه سمنان من، شهرداری سمنان پرچم دار هوشمندسازی فرآیندها به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان افزود: کلیه خدمات قابل ارائه مجموعه شهرداری سمنان در این سامانه طراحی شده و شهروندان می‌توانند با یکبار ثبت نام در این سامانه از تمامی خدمات آن برخوردار شوند.

کد خبر 453086

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداری سمنان حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟