Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان تفاهمنامه همکاری فی ما بین مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان با حضور رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس، کناری زاده رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس، عمادالدین کبابی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان و اعضای هیات مدیره انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان منعقد و به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهمنامه با هدف تقویت همکاری مشترک و در راستای بهره مندی از ظرفیت موجود و توان علمی و همچنین حل اختلافات احتمالی اعضاء انجمن کارفرمایی مالکان کشتی از طریق مرکز داوری با هدف تسریع در امور منعقد شد.

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در حاشیه نشست امضا تفاهمنامه مذکور بیان کرد: همکاری متقابل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و انجمن کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان می تواند به رسیدگی تخصصی و دقیق و نظام مند اختلافات در حوزه حمل و نقل دریایی  و کشتیرانی و کشتی سازی  استان هرمزگان کمک کند و جایگاه داوری و میانجیگری را در حل و فصل این قبیل اختلافات تقویت کند.

کناری زاده بیان کرد: تجارت بین‌المللی، سابقه‌ی طولانی دارد و ملت‌ها از دیرباز برای برآوردن نیازها و دستیابی به کالا و خدمات، به مبادله خارجی پرداخته‌اند. تنظیم مقررات مختلف تجاری در سطح ملی، قراردادهای بین‌المللی را در معرض، مقررات مختلف و متعارض قرار می‌دهد. طرفین در قراردادهای بین المللی، همه جزییات روابط خود را در قرارداد پیش‌بینی می کنند ولی بازهم جلوگیری از بروز اختلافات تجاری ممکن نیست.

وی افزود: داوری، شیوه‌ای پرطرفدار برای حل‌وفصل اختلافات به شمار می‌رود و چون داوری با ماهیت دعاوی تجاری بین‌المللی بیشتر هماهنگ است و امکان اجرای آرای داوری در سایر کشورها با وجود کنوانسیون شناسایی و اجرای احکام داوری بین المللی وجود دارد، در اختلافات بین‌المللی در مقایسه با دعاوی داخلی، بیشتر موردتوجه است.

این مقام مسئول بیان کرد: از دیگر مزایای ان می‌توان به حل‌وفصل سریع اختلافات و کم‌هزینه بودن قطعیت و الزام‌آور بودن رأی داوری صادره و امکان شناسایی و اجرای نسبتاً ساده آرا داوری و سرعت و کارایی داوری، تخصصی بودن و تشریفاتی نبودن آن اشاره کرد و این دلایل موجب می‌شود که حل ‌و فصل اختلافات بین تاجران در عرصه بین‌المللی از طریق مقررات داوری تجاری بین‌المللی صورت‌گیرد و باعث استقبال تجار در عرصه بین المللی شده است.

وی در پایان با تقدیر از تعامل انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان، اظهار کرد: مرکز داوری با حمایت و پشتیبانی مستقیم اتاق بازرگانی جایگاه ویژه ای برای تجار به حساب می آید که می توانند با کمترین زمان و کمترین هزینه مشکلات حقوقی خود را حل و فصل کنند.

همچنین رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف انجمن و حمایت از اعضا داشته باشد، اظهار کرد: در تلاشیم با انعقاد چنین تفاهم نامه هایی چتر حمایتی از اعضا را گسترش دهیم.

کبابی ادامه داد: به طور حتم باید در مسیر حمایت قانونی از اعضا انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان گام برداریم و در این مسیر با حمایت اعضای هیات مدیره از هیچ تلاش فروگذاری نمی کنیم.

وی در پایان با تقدیر از رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس، کناری زاده رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و مرشدی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده خبرهای خوبی از انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی استان هرمزگان به گوش برسد.

به گزارش ایسنا، با انعقاد تفاهم نامه موجبات درج شرط داوری در کلیه قراردادهای تجاری اعضاء انجمن و تخفیف در هزینه ها و استفاده از کارشناسان انجمن در فرایند رسیدگی داوری و سایر مزایا برای متقاضیان داوری فراهم می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انجمن کارفرمایی مالکان کشتی مدیره انجمن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در غرب یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO)، لندن امروز دوشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی در فاصله ۵۴ مایل دریایی در غرب یمن خبر داد.

بر اساس اعلام الجزیره، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا خبر داد: یک افسر شرکت امنیتی اعلام کرد که یک کشتی در ۵۴ مایل دریایی المخا در غرب یمن آسیب دیده است.

افسر امنیتی شرکت از آسیب دیدن کشتی خبر داد و افزود: به خدمه آسیبی نرسیده است و کشتی به مسیر خود به سوی بند بعدی در حرکت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6092498

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم