Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:31:19 GMT

نهمین رزمایش فداییان حریم ولایت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۴۹۸۹

نهمین رزمایش فداییان حریم ولایت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرحله اصلی و عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت صبح امروز با نام مقدس یا صادق آل محمد(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت هفت پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

امیر حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعد از گسترش انواع هواپیما‌های شکاری و بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید بابایی اصفهان، روش‌های مقابله با تهاجم دشمن فرضی با استفاده از تاکتیک‌های نوین در این دو روز تمرین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: علاوه بر پایگاه شهید بابایی، پایگاه‌های شهید لشکری تهران، شهید نوژه همدان، شهید دوران شیراز، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز به صورت مستقیم در این رزمایش شرکت دارند.

وی عنوان کرد: در این رزمایش هواپیما‌های بمب‌افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ که کارکنان فنی متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش باز آماده و تغییراتی در برخی سامانه‌های آن‌ها اعمال کرده اند به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روز‌ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند حضور دارند.

واحدی بیان کرد: انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه‌سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است.

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیش از آغاز مرحله عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، هواپیما‌های شناسایی و عکسبرداری آر اف ۴ و پهپاد‌های کمان ۱۲ با جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی به رصد، شناسایی و عکس برداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته اند.

ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم

وی با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم، اضافه کرد: طرح‌ریزی و هدایت تمرکزی به منظور اجرای انواع عملیات هوایی، افزایش شعاع عملیات با انجام سوخت گیری هوایی در داخل و خارج از مرز، استفاده از هواپیما‌های گشت هوایی با هدف کسب برتری هوایی، به کارگیری روش‌های دستیابی به اهداف زمینی و هوایی در مناطق ناشناخته، کسب و ارتقای مهارت‌های لازم جهت آماده سازی به موقع پرنده‌های شرکت‌کننده توسط کارکنان فنی، تمرین پرواز ناوبری ارتفاع پست بدون کمک از سیستم‌های ناوبری هواپیما و استفاده از اصول پدافند غیرعامل از اهداف تخصصی این رزمایش است.

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بمباران با استفاده از مهمات نقطه‌زن و هوشمند، تمرین رزم هوایی و انهدام اهداف هوایی، انجام عملیات بمباران تاکتیکی منظم و متنوع هوایی، حمله هواپیما‌های جنگنده به اهداف زمینی، شناسایی هوایی و شنود الکترونیکی، استفاده از پهپاد‌ها برای بمباران اهداف، شناسایی و عکسبرداری، عملیات ترابری هوایی در ابعاد تاکتیکی و ارتقای سطح آمادگی رزمی با انجام پرواز‌های برد بلند به منظور دسترسی به مناطق حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از کارکنان جوان به همراه پیشکسوتان به منظور انتقال تجربیات، نوآوری در اقدامات، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا توسط هواپیما‌ها و پهپاد‌ها دیگر نقاط قوت این رزمایش است که بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ر/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ولایت رزمایش جمهوری اسلامی ایران جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید بابایی هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه جان، آبرو و زندگی می‌دهد تا کشور در عزت بماند و جانانه از حریم ولایت و اسلام دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: دشمن باید بداند کسانی که بخواهند به کشور آسیب وارد کنند با واکنش نیروهای مسلح که آماده جانفشانی هستند، مواجه خواهند شد چون آنها در این مسیر آبروی خود را هم هدیه می‌کنند.

 وی به نقش تاثیرگذار سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه زائیده انقلاب، قرآن و اسلام بوده و برای حراست از کیان کشور یک مکتب الهی است.

او با بیان اینکه حفاظت از مکتب اسلام بر عهده سپاه پاسداران است، اضافه کرد: ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی جزو وظایف سپاه است؛ بصیرت انقلابی به معنای شناخت دشمن است و به این موضوع باید توجه داشت.

 بیگدلی با اشاره به هفته عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی، نمی‌تواند جدا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران، گفت: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وظایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و ماموریت خود برسد.

بیگدلی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان در سال گذشته  اشاره کرد گفت: برگزاری ۲۰ هزار جلسه بصیرتی، برگزاری ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی به صورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در این جلسات، بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقه‌های صالحین در استان با حضور ۸۰ هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود