Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت نوکیا، هکرها به راحتی اطلاعات دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند را به دست می‌‌آورند.
به گزارش خبرگزاری آریا، به تازگی شرکت نوکیا اعلام کرده است که در ایام اخیر تعداد حملات به اینترنت اشیاء به شدت افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن وجود ضعف‌های امنیتی متعدد و استفاده مجرمان از این ضعف‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های استفاده کننده به اینترنت اشیاء است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت نوکیا، در حال حاضر 33 درصد از میزان کلی هک و حملات اینترنتی به دستگاه‌های استفاده کننده از اینترنت اشیاء تعلق گرفته است، این در حالی است که در سال 2019 این آمار حدود 16 درصد بود. گفتنی است تاکنون بیش از 150 میلیون دستگاه استفاده کننده از اینترنت اشیاء مورد حمله قرار گرفته‌اند.
از طرفی هم با توجه به راه اندازی شبکه 5G در بیشتر نقاط جهان، استفاده از اینترنت اشیاء و سیستم‌های هوشمند نظارت بر منازل افزایش پیدا کرده و موضوع امنیت این دستگاه‌ها بسیار نگران کننده خواهد بود. وضعیت IP کاربران در بحث مورد هجوم قرار گرفتن دستگاه‌ها بی تاثیر نبوده و بیشترین هجوم هکر‌ها به دستگاه‌هایی با IP معمولی و مورد استفاده توسط کاربران عادی صورت گرفته است.

افزایش میزان هک در جهان از زمان شیوع ویروس کرونا
از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان مورد حمله قرار گرفتن دستگاه‌های افراد به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. گفتنی است یکی از موارد بسیار شایع در بین هکر‌ها، استفاده از نرم افزار‌های شخص ثالث برای نفوذ به رایانه افراد است؛ برای مثال هکر‌ها نرم افزاری با عنوان Coronavirus Map که به طور کامل به نسخه اصلی این نرم افزار که توسط دانشگاه هاپکینز طراحی شده است را ساخته‌اند و پس از دریافت و نصب آن توسط کاربر، به سرعت به دستگاه فرد وارد شده و اطلاعات وی را سرقت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستگاه اینترنت اشیاء بالاترین اینترنت اشیاء دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • چرا این «دوازده‌وجهی» باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرده است؟ (+عکس)
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان