Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی که صنف قنادان با مشکلات نبود روغن در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند مسئولان از تامین روغن و در نظر گرفتن سهمیه برای صنف قتادان خبر می‌دهند و آیا باید ببینیم این وعده‌ها محقق می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، چند وقتی است که مشکلات کمبود روغن و همچنین افزایش قیمت‌ها دامن‌گیر صنف قنادان شده و صدای فعالان این صنف را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها، صنف قنادن علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا دغدغه تامین مواد اولیه را در سایه بی‌توجهی مسئولان به دوش می‌کشند. با توجه به ارتباط ناگسستنی فروش شیرینی با اعیاد و مراسمات مختلف فعالیت قنادان به خودی خود در این شرایط دارای صرفه اقتصادی نیست، اما در کنار آن در سایه نبود حمایت و مواد اولیه فعالان این صنف در حال متضرر شدن هستند.

مدتی است که علاوه بر مشکلات سابق در خصوص در نظر گرفتن سهمیه مشخص و کمک در بحث قیمت مواد اولیه مورد نیاز قنادان مسئله کمبود و حتی نبود روغن برای فعالیت‌های صنعتی مطرح شده است. موج کمبود روغن در کشور از همان ابتدا هم دامن‌گیر قنادان شده بود اما به دلیل مطرح شدن مشکلات تامین روغن خانوار این مسئله کمرنگ‌تر از آنچه که باید بازتاب داده شد و هم اکنون با توجه به اینکه ذخیره روغن قنادی‌ها در حال اتمام است مشکل اساسی‌تر شده و واکنش سریع مسئولان را می‌طلبد.

علاوه بر مشکلات پیرامون نبود روغن، اخیرا قیمت آرد نیز افزایش پیدا کرده است. اگرچه در زمینه آرد کمبودی وجود ندارد اما این افزایش قیمت می‌تواند تاثیرش را در قیمت تمام شده داشته باشد و قنادان را ناچار به افزایش قیمت کند، با وجود اینکه همچنان قیمت‌ها طبق روال سابق، ثابت هستند اما اگر روال تامین مواد اولیه نیز با روال روزهای اخیر ادامه پیدا کند تولیدکننده برای بقا در چرخه اقتصادی ناچار به افزایش قیمت خواهد بود و طبیعتا مجددا فشار افزایش قیمت‌ها به مردم و مصرف‌کننده تحمیل خواهد شد.

سوال این است که تا کی این صنف مورد بی توجهی مسئولان قرار خواهد گرفت؟ آیا مسئولان برنامه‌ای برای جبران شرایط حال حاضر دارند؟ مشکلات مواد اولیه آن هم در شهری که خود کارخانه تولیدکننده مواد اولیه دارد تا کی ادامه خواهد داشت؟

کمبود روغن تا پایان هفته در قم برطرف می‌شود640 تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان گیلان توزیع می‌شوداستاندار قزوین: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قفسه‌های خالی از روغن تعطیل می‌شودمحتکران در دام پلیس کاشان/ 24هزار لیتر روغن خودروهای سبک و سنگین احتکارشده کشف و ضبط شد + فیلممشکلی برای تامین روغن مایع در بازار قزوین نداریم

در این راستا رسول محمدی رئیس اتحادیه قنادان، بستنی و آبمیوه فروشان استان زنجان در تشریح مشکلات صنف قنادان به تسنیم گفت: هیچ یک از مشکلات ما حل نشده و ما همچنان در تامین روغن دچار مشکل هستیم، در زمینه آرد کمبودی وجود ندارد اما قیمت‌ها افزایش پیدا کرده‌اند و کیسه 160 هزار تومانی آرد به قیمت 250 هزار تومان رسیده است و مسئولان هیچ سهمیه‌ای برای این صنف در نظر نگرفته‌اند ولی خوشبختانه در بحث شکر فعلا مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات نبود روغن، افزود: اخیرا شایعاتی در بین مردم رایج است که علت کمبود روغن در بازار، انبار شدن آن توسط قنادی‌ها است اما این حقیقت ندارد و مردم باید بدانند روغن مصرفی ما با روغن مصرفی خانوار تفاوت دارد و صنعتی است.

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی فروشان استان زنجان در ادامه با اشاره به مسئله نبود روغن گفت: در حال حاضر هیچ روغنی در بازار نیست و ما از روغنی که ماه گذشته خریداری کرده بودیم استفاده می‌کنیم اما طبق وعده‌های معاونت اقتصادی استاندار قرار است تا یک هفته آینده کارخانه روغن نباتی جهان روغن مورد نیاز ما را تولید کند و برای صنف قنادان سهمیه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به مسئله قیمت‌ها گفت: در حدود دو ماه گذشته با توجه به نرخ مواد اولیه بازنگری در قیمت‌های مصوب صورت گرفت اما با این قیمت‌ها این نرخ به صرفه نیست. با توجه به وعده معاون استاندار اگر سهمیه برای ما درنظر گرفته شود دیگر نیازی به افزایش قیمت نیست اما در غیر این صورت باید قیمت‌ها افزایش داده شوند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به علت اینکه مشکل کمبود روغن به صورت کشوری و به یکباره رخ داد، اولویت اول ما تامین روغن مصرفی خانوار بود تا در مرحله بعدی به مشکلات مصرف گنندگان صنعتی رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل تامین روغن شهروندان معمولی رفع شده است، گفت: قرار است روغن جامد کره‌ای مخصوص قنادان در استان تولید شود و هم اکنون به دنبال رفع مشکلات اصناف هستیم و به مشکلات آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد و قرار است به زودی روغن سهمیه‌ای بین فعالان این اتحادیه توزیع شود.

با توجه به اظهارات ریاست سازمان صمت و وعده معاونت اقتصادی استانداری مبنی بر دادن سهمیه روغن به صنف قنادان امید است با عملی شدن این وعده و توجهات بیشتر و حمایت مستمر از فعالان اصناف مختلف، مشکلات تامین مواد اولیه رفع شده و در این روزهای سخت کرونایی و همینطور تحریمی مسئولان توجه ویژه به اصناف داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت صنف قنادان تامین روغن کمبود روغن مواد اولیه نبود روغن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!