Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پارسینه؛ دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام رسمیت جلسه و تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری، گفت: در جلسه قبل محمد امامی دفاعیات خود را به این جلسه موکول کرد از متهم خواسته می‌شود تا برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم امامی ضمن قرار گیری در جایگاه گفت: قصد صحبت‌های حاشیه‌ای ندارم انتظار حمایت ندارم. بلکه انتظار شنیده شدن دارم که شما صبورانه حرف‌های مرا شنیدید.

متهم امامی گفت: مانند تمام جلسات قبل آنچه از واقعیت پرونده را می‌دانم به صراحت و صداقت می‌گویم. در دو جلسه‌ای که اجازه دفاع داشتم در خصوص روشه و مرین صحبت شد، اگر قصد اطاله و جنجال داشتیم از ظرفیت بیشتری از وکلا استفاده می‌کردم؛ اما دنبال اطاله نیستم بلکه تشنه تعیین تکلیف هستم.

این متهم گفت: تا برج ۲ سال ۹۸، پرونده من ۲۰ جلد بود؛ اما در سال ۹۹، ۱۴۰ شد.

متهم امامی گفت: در این دادگاه قصد تسویه حساب شخصی ندارم اما خواهش دارم که نگذارید که آنچه که مربوط به کیفرخواست نیست گفته شود.

متهم امامی گفت: غیر از دلاویز تنها متهمی هستم که بیشترین اذیت را شد.
وی ادامه داد: یکی از روزنامه‌ها نوشته است که محمد امامی رب فروش بوده است این در کیفرخواست ابلاغ نشده و اینها توهین است نه افشا گری و مبارزه با فساد.

قاضی خطاب به متهم امامی گفت: به شرط اینکه شما و وکیلتان نیز رعایت کنید. وکیل شما هم در صحن دادگاه و هم در بیرون از چارچوب خارج شده باید شئونات وکالت رعایت شود و مطالب سخیفی که گفته می‌شود خروجی نخواهد داشت.

قاضی گفت: حواسمان هست چه چیزهایی گفته می‌شود. البته شما و وکیل مختار هستید هر چه علیه ما بگویید؛ اما انتظار این است وقتی شما و وکیل مطلبی را می‌گوئید پاسخی مثل همان مطالب در می‌آید.

متهم امامی بیان کرد: فرمودید که کیفرخواست توسط من و وکیل خوانده نشده اما این کیفرخواست، کیفرخواست تمام زندگی من است.

این متهم ادامه داد: من کیفرخواست دیگران و احکام صادره شما را خوانده‌ام. متهمان از دقت و عدالت شما صحبت می‌کنند؛ اما در دادگاه اتفاقی که می‌افتد دور از چیزی است که از شما شناخته‌ام. قطعاً تمام تلاش یک متهم این است که ثابت کند بیگناه است و من از شما توقع دارم.

متهم امامی افزود: دفعه قبل من ۱۲ مرحله خرید و ترخیص کالا را از نماینده دادستان پرسیدم که اطلاع نداشت. ما در خصوص کامنت‌های اینستاگرام صحبت نمی‌کنیم و حد صحبت‌ها حد دادگاه شما نیست. راجع به تصمیم شما دخالتی نمی‌کنم اما آنچه که از شما انتظار دارم شکل درست دادرسی است.

قاضی در واکنش به دفاعیات متهم امامی گفت: شما ادعایی دارید و نماینده دادستان نیز ادعایی دارد هر کسی که اشتباهی دارد من نباید بگویم اصلاح کن. من باید ارزیابی کنم. ادعایی که مطرح می‌شود اگر منطبق با موازین نباشد مردود است و تفاوت‌ها در رأی و تصمیم ذکر می‌شود وگرنه دادگاه به کلاس آموزشی تبدیل می‌شود.

 

خبر به مرور تکمیل میشود...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قاضی مسعودی مقام محمد امامی دادگاه محمد امامی قاضی مسعودی مقام پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب،دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم اظهار کرد: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آنها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگرد‌های متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، افزود: با صدور دستورات قضایی شعبه ۲ دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

وی در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگرد‌های متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سند‌های رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

غریب استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سند‌های عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ ۱۸ مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آنها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آنها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، عنوان کرد: برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

وی با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان قم اظهار داشت: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل