Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس یک روز قبل از دادگاه رسیدگی به پرونده 13 فرد متهم به «دست داشتن در حادثه تیراندازی در دفتر این نشریه در سال 2015»، در شهریور سال جاری کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را که در همان سال منتشر کرده بود، بازنشر کرد و نویسنده سرمقاله این هفته نشریه مزبور ضمن بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) نوشت: «این تصاویر به تاریخ تعلق دارد و تاریخ را نه می‌توان دوباره نوشت و نه می‎توان آن را پاک کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه در اقدامی گستاخانه این اقدام توهین آمیز را با آزادی بیان و عقیده در کشورش مرتبط دانسته و گفته که کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است.

که این صحبت های مکرون در حمایت از توهین به پیامبر اعظم(ص) در کشورش، باعث اعتراضات متعدد مردمی در اقصی نقاط جهان و تحریم کالاهای فرانسوی توسط مسلمانان شد.

در همین رابطه حجت الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی فرد، امام جمعه حکم‌آباد سبزوار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشورهای مسلمان باید سفرا و دیپلمات‌های فرانسوی را احضار و در این رابطه بازخواست کنند، گفت: حداقل اقدام، دادن تذکر به مسئولان فرانسوی و رئیس جمهور فرانسه است تا بار دیگر به پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مسلمانان جهان اهانت نکنند.

محکومیت اهانت به پیامبر(ص) با زبان هنر

حجت الاسلام ابراهیمی فرد با بیان اینکه هنرمندان و صاحبان قلم و اندیشه وظیفه دارند تا با ابزارهای هنری این اهانت رئیس جمهور فرانسه را با زبان هنر و قلم به بهترین روش محکوم کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب با بیان هولوکاست خواستند به جهانیان بفهمانند مسئله فلسطین زنده است و باید مردم به جای اختلاف، از مسئولان فرانسوی خواستار توضیح درباره کودک‌کشی در فلسطین و پاسخگویی جنایات و اعمالشان باشند.

امام جمعه حکم‌آباد همچنین با درخواست از نقاشان و صاحبان هنر تصویری برای به تصویر کشیدن محکومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص)، اضافه کرد: مردم مسلمان با استفاده از فضای مجازی به جای تجمع در فضای حقیقی که با سفارش ستاد کرونا منع شده، این اهانت را به مسلمانان جهان محکوم کنند.

همچنین حجت الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب در گفتگو با خبرنگار مهر با محکومیت اقدام رئیس جمهور مردم فرانسه در اهانت به پیامبر اعظم(ص) و مقدسات مسلمانان جهان، گفت: تمام انبیاء الهی در وجود پیامبر اعظم(ع) حضرت محمد مصطفی(ص) خلاصه شده و دشمنان اسلام با اسلام هراسی و رفتارهای ناشایست نمی‌توانند عظمت و شکوه اسلام را ببینند.

رشد فزاینده اسلام‌گرایی در فرانسه 

وی با تاکید بر اینکه از حکومتی که در کارنامه سیاه حکمرانی خود، کشتار، آزار و تحقیر یک میلیون مسلمان مظلوم الجزایری و تجاوز و هتک حرمت و تحقیر صدها هزار انسان بی‌پناه را در آفریقا ثبت کرده، این اقدامات موهن جای شگفتی ندارد، افزود: مطابق آمار و مستندات موجود، این کشور اروپایی، با رشد فزاینده اسلام گرایی روبرو است و ادامه این روند، دولتمردان فرانسوی را با نگرانی‌های زیادی مواجه ساخته است. 

نماینده ولی فقیه در خوشاب با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه با توهین به پیامبر اسلام(ص) حقارت و کینه خودش را نسبت به مسلمانان نشان داد، افزود: توهین به اسلام این پیام را به فریب خوردگان غربی در داخل کشور مخابره می‌کند که دنیای غرب عقیده‌اش نسبت به مسلمانان چگونه است و فرهنگ غربی در مقابل مسلمانان چه رفتاری از خودش دارد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا، در مصاف با اسلام و موج بیداری اسلامی، دچار شکست‌های راهبردی شده و از چهره‌سازی‌ و جریان‌سازی‌ بدلی برای مخدوش کردن چهره تابناک اسلام عاجز مانده است

وی با اشاره به اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا، در مصاف با اسلام و موج بیداری اسلامی، دچار شکست‌های راهبردی شده و از چهره‌سازی‌ و جریان‌سازی‌ بدلی برای مخدوش کردن چهره تابناک اسلام عاجز مانده است، افزود: غرب با توهین و اهانت به پیامبر اعظم(ص) درصدد برآمده‌ تا با نقشه سازمان‌ها و اندیشکده‌های صهیونیستی، جبهه جدیدی را علیه اسلام و مسلمانان گشوده و انتقام شکست‌های جبران ناپذیرشان را این بار در این گونه اقدامات موهن و ضد انسانی بگیرند. 

امام جمعه خوشاب با ابراز اینکه حضرت محمد(ص) افق روشنی را برای تمام مسلمانان و جهان بشریت ترسیم کرده با اشاره به ادعای آزادی در غرب، گفت: اهانت کنندگان به پیامبر(ص)، مدعی آزادی توهین به اسلام و مسلمین و ائمه اطهار(ع) هستند ولی حتی تحمل دیدن و شنیدن کوچکترین مطلبی درباره هولوکاست را ندارند و با شدیترین نحوه با آن برخورد و انسان‌ها را زندانی و شکنجه می‌کنند.

حجت‌الاسلام دهقانی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسوی، گفت: توهین و اهانت به پیامبر(ص) در تمام دنیا و از طرف تمام مسلمانان جهان محکوم است.

وی اضافه کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از اجتماعات، برگزاری راهپیمایی از طرف مردم در حال حاضر میسر نیست و می توان از شیوه های مجازی برای محکومیت این اهانت استفاده کرد.

همچنین در همین رابطه حجت الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار به خبرنگار مهر گفت: ما ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه و اهانت به پیامبر اعظم(ص) می‌توانیم بگوییم این کار رئیس جمهور فرانسه از روی اسلام هراسی و اسلام ستیزی انجام شده و می‌دانیم که این رفتارهای ناشایست به صورت هدفمند و با اغراض سیاسی بوده است.

اهانت مکرون به پیامبر(ص) برای فرار از مشکلات داخلی بوده است

وی با تاکید بر اینکه رفتار اهانت آمیز منتخب مردم فرانسه نتیجه عکس خواهد داشت، افزود: رئیس جمهور فرانسه برای فرار از مشکلات داخلی و انحراف افکار عمومی دست به چنین کارهای توهین آمیز زده و قطعا نتیجه آن با آنچه در ذهن می‌پرواند، متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام سجادی نژاد با اظهار اینکه توهین به حضرت محمد مصطفی(ص) که رحمت للعالمین است، توهین به عشق و ارادت و مقدسات شش میلیارد انسان در جهان است، عنوان کرد: توهین و اهانت به مقدسات مسلمانان در جهان ثابت کرده است باعث تنفر انسان‌ها می‌شود و نتیجه آن، برگشت به خود شخص توهین کننده است.

کد خبر 5058974

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خوشاب سبزوار فرانسه امانوئل مکرون توهین به پیامبر ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر هفته وحدت گرگان کرمانشاه شهرکرد پدافند غیرعامل یوم الله 13 آبان محدودیت های کرونایی نیروی انتظامی رئیس جمهور فرانسه پیامبر اعظم ص اهانت به پیامبر مسلمانان جهان حجت الاسلام پیامبر ص امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر

نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره و اختتامیه بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و چله رضوی برگزار شد.

مرتضی سعیدی‌زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: طی ماه‌های گذشته جلسات متعددی را در حوزه رسانه‌ای برگزار کردیم که طی آن جزییات جشنواره‌های مختلف ارایه‌شده بود، ما در حوزه رویکرد‌های تحولی، اقداماتی را در بنیاد امام رضا (ع) انجام داده‌ایم.

وی افزود: در این چارچوب تلاش برای برگزاری یک رویکرد محتوامحور مبتنی بر منظومه معارف امام رضا (ع)، تلاش برای ارایه رویکرد‌های نوین برای برگزاری جشنواره‌های رضوی، راه‌اندازی سامانه منظومه رضوان همزمان با میلاد امام رضا (ع) با هدف تبیین ابعاد موضوعی و رویکردی پرداخت به سیره اهل بیت و امام رضا (ع) با محوریت مخاطب و تعریف اصالت بر مبنای محتوا، دسترسی آسان‌تر هنرمندان به منظومه‌های فکری حوزه سیره رضوی، استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در فضای مدیریتی و شورا‌های سیاستگذاری جشنواره با هدف برگزاری یک رویداد حرفه‌ای و تخصصی در تمام بخش‌ها، حضور یک هسته حرفه‌ای، متعهد و متخصص در بنیاد امام رضا (ع)، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان در جهت تولیدات مرتبط با توسعه فرهنگ رضوی، توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی با ارتقای دانش فنی هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره امام رضا (ع)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف، انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم‌محور برای تقویت ارکان مردمی جشنواره از جمله تاسیس کانون هنر شیعی، از جمله رویکرد‌های تحولی است که در بنیاد امام رضا (ع) انجام گرفته است.

سعیدی‌زاده بیان کرد: امیدواریم جشنواره امام رضا (ع) در پنج سال آینده به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور تثبیت شود. ما از دوره گذار جشنواره عبور کردیم و اکنون به آینده فکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:  بنابراین امیدوارم با رویکردهای جدیدی که در این زمینه انجام‌گرفته بتوانیم در حوزه توسعه فرهنگی رضوی با مشارکت‌های دیگر دستگاه‌های فرهنگی شاهد اتفاقات اثرگذار باشیم. برداشت اولیه من یک افق ۱۰ ساله بود اما با کارهایی که صورت گرفته تصور می‌کنم در یک افق پنج سال در سال ۱۴۱۱ یا ۱۴۱۲ شاهد هم‌ترازی جشنواره امام رضا (ع) در سطح جشنواره‌هایی چون جشنواره فجر باشیم. 

مردم روستای «کردر» خانه خود را در اختیار جشنواره گذاشتند

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: در جشنواره امام رضا (ع) سعی کردیم بلافاصله شورا‌های سیاستگذاری جشنواره‌های مختلف را راه‌اندازی کنیم. در این زمینه توجه به روستا‌ها و شهر‌های مختلف کشور یکی از رویکرد‌های جدید ما بود. من اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای «کردر» در اختیار هنرمندان و مخاطبان جشنواره قرار دادند و تلاش کردند در بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای باشند؛ شرایطی که در محیطی سرشار از الطاف رضوی اتفاقات شگفت‌انگیز و ارزشمندی را رقم زد که برایم مثال‌زدنی بود. شرایطی که اصلا قابل مقایسه با جشنواره‌های ملی ما نبود، اما افتخار می‌کنیم که در یک روستا شاهد بهترین و موثرترین رویداد‌ها بودیم.

وی افزود: در این دوره از جشنواره سعی کردیم ماجرا را به سمتی هدایت کنیم که آثار راه‌یافته به بخش نهایی در شهر‌های مختلف به مخاطبان ارایه شود.در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآمیز باشند و ما بتوانیم شاهد برگزاری یک رویداد مهم باشیم. در این مسیر برگزاری رویداد آوای رضوی، جشنواره سرود رضوی و رویداد‌های مختلف دیگر که پیش‌تر درباره آن توضیحات لازم ارایه شده بود از جمله بخش‌هایی است که امیدوارم دربرگیرنده نتایج مطلوبی باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر