Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید ۳ هفته قرنطینه سخت و دورکاری جدی ادارات در کشور برقرار شود تا بر کرونا غلبه کنیم. - اخبار استانها -

محمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: در مقابله با ویروس کرونا دو راه پیش روی مردم و نظام درمانی کشور است. یا باید اقدامات بهداشت محور باشد و یا باید به سمت درمان محوری حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات درمانی با توجه به کمبودهای زیاد در بخش دارو و تخت بیمارستانی و مبتلا شدن مردم در مراکز درمانی، سخت و هزینه‌بر است. باید به سمت پیشگیری جدی و اقدامات بهداشتی حرکت کنیم.

اذعان معاون وزیر بهداشت به کمبود تخت برای بیماران کرونایی/از پس کووید 19 برمی‌آئیمداروی گیاهی یا گیاه دارویی؛ کدام یک در فاز خفیف بیماری کرونا توصیه می‌شود؟ + فیلمبزن و بکوب کرونا در مراسم عروسی/وقتی با تعطیلی تالارها پای عروسی‌ها به روستاها باز می‌شود

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس گفت: پروتکل‌های بهداشتی الان برای همه روشن است. جلسات، اجتماعات، مراسمات عروسی و عزا و حضور در بازار واقعا عامل مهمی در ابتلائات است.

پاکمهر با اشاره به افزایش موارد ابتلای خانوادگی، تصریح کرد: ابتلاهای خانوادگی نشان دهنده عدم رعایت پروتکل‌ها در خانواده‌ها است. ماسک تا 80 درصد می‌تواند شیوع را کنترل کند ولی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: وقتی اقدامات بهداشت محور کم باشد، بار آن روی دوش سیستم درمان خواهد بود. باید دو الی سه هفته قرنطینه به معنای واقعی باشد. تمام سیستم آموزشی باید مجازی شود. کارهای پر هزینه‌ای مثل واکسن و درمان را می‌توانیم با ماسک جبران کنیم.

افزایش آمار فوتی‌ها نگران کننده است و باید دورکاری در ادارات و حضور کارمندان به صورت حداقلی حتما رعایت شود. اگر این موارد در سطح ستاد ملی کرونا با تصمیمات درست اخذ نشود، بحران کرونا تمام شدنی نیست.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان ویروس کرونا کمیسیون بهداشت و درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است