Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: بازداشت چهار کارگر هفت تپه، در روز تعطیل (پنجشنبه) صورت گرفته و تفهیم اتهام و بازجویی‌های آن‌ها نیز، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از امتداد، فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص آخرین وضعیت پرونده کارگران بازداشتی این شرکت گفت: اتهام کارگران بازداشتی هفت تپه، اخلال در نظم عمومی بوده و پرونده آن‌ها به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با وکالت قبلی که از یوسف بهمنی و ابراهیم عباسی منجزی داشتم، اعلام وکالت کرده و با دو کارگر دیگر، حمید ممبینی و مسعود حیوری، جهت اعطای وکالت در زندان دیدار داشتم.
زیلابی افزود: بازداشت این کارگران در روز تعطیل (پنجشنبه) صورت گرفته و تفهیم اتهام و بازجویی‌های آن‌ها نیز، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است. مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شوش در روز شنبه، عملا باعث تعطیلی دادگستری شده و روز گذشته هم رئیس دادگستری و دادستان حضور نداشتند. پیگیری من و نمایندگان کارگری از جانشین رئیس دادگستری نیز بی‌پاسخ و بی‌نتیجه ماند.

وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: ظاهرا وثیقه پنجاه میلیونی برای کارگران تعیین شده، ولی به آن‌ها ابلاغ نشده است. همه موارد یاد شده و تعلل در ابلاغ قرار، موجبات طولانی شدن بازداشت کارگران را بدون هیچ ضرورتی فراهم کرده است.

وی گفت: وثیقه پنجاه میلیونی تا کنون به کارگران ابلاغ نشده و باید در نظر داشت که این قرار از نظر نوع و میزان، قرار متناسبی نیست. مضاف بر اینکه، تامین آن از عهده کارگر نیز خارج است. با این همه، موافقت یا عدم موافقت دادستان با قرار وثیقه پنجاه میلیونی مشخص نیست.

زیلابی اظهار کرد: روز گذشته، یازدهم آبان‌ماه پس از ساعت‌ها سردرگرمی در دادگستری شهرستان شوش و تا پایان وقت اداری، پرونده کارگران پیدا نشده و در نتیجه، امکان دسترسی وکیل به پرونده و مطالعه آن هم فراهم نشد. درحالی که این روزها، مسئله کارگران باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، اما گویا همه در خواب به سر برده و این مسئله به عمد یا غیر عمد، جزو مسائل کم اهمیت و دسته چندم مسئولان دادگستری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه، ظاهرا تعدادی از زندانیان زندان دزفول، محل بازداشت کارگران نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این مسئله نگرانی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هفت تپه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اعتراضات کارگری بازداشت کارگران هفت تپه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ژرار دوپاردیو به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد. وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است. شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط هلن داراس، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.

در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتارهای نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز از وی حمایت کرده بود.

کد خبر 6092689

دیگر خبرها

  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است