Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی برجسته از کارشناسان که خشونت در سراسر جهان را رصد می‌کند، هشداری بی‌سابقه را در آستانه انتخابات فردا سه‌شنبه سوم نوامبر در آمریکا منتشر کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، در گزارشی ۳۰ صفحه‌ای، ردیاب‌های تهدید در گروه بحران بین‌المللی—سازمانی که مکرراً بی‌ثباتی در کشورهای بحران‌زده و مناطق جنگی را گزارش می‌کند—هشدار داد آمریکای به شدت چند قطبی با «خطر ناشناخته» در روزهای آینده روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه نوشت: در حالی که آمریکایی‌ها به درجه خاصی از خصومت در این کارزارهای (انتخاباتی) چهار سال یکبار عادت کرده‌اند، اما در حافظه زنده خود هرگز با این چشم‌انداز واقعی که ممکن است فردِ در قدرت نتیجه را نپذیرد یا نتیجه به خشونت مسلحانه بکشد،  روبرو نبوده‌اند.

آن‌ها در ادامه گزارش خود که هفته گذشته منتشر شد، چندین عامل را که ممکن است باعث ایجاد خشونت در روز انتخابات یا قبل و بعد از آن شود، ذکر می‌کنند. این عوال عبارتند از گسترش اطلاعات نادرست در فضای مجازی و نفرت‌پراکنی، جنجال‌های اخیر پیرامون عدالت نژادی در آمریکا، خیزش گروه‌های مسلح و احتمال رقابت انتخاباتی نزدیک یا مناقشه‌انگیز.

این گروه «دونالد ترامپ» را مقصر خشونت احتمالی دانسته و افزوده سخنان سمی وی و تمایل او به کشاندن مسائل به دادگاه برای پیش بردن منافع شخصی خود در تاریخ مدرن آمریکا سابقه نداشته است.

آن‌ها درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از طرفدارانش برای تشکیل ارتش ناظران را از عوامل تشدید خشونت خوانده و نوشته استفاده ترامپ از زبان نظامی این سیگنال را به کسانی که آموزشی برای نظارت در انتخابات ندیده‌اند می‌فرستد که با هیبتی ترسناک مانع رای دادن دموکرات‌ها شوند.

محققان گروه بحران بین‌المللی، ایجاد تشکیک ترامپ در صحت آرای پستی و تلاش او برای بی‌اعتبار خواندن شمارش آرا در روز بعد از انتخابات را، عامل دیگری دانسته‌اند که می‌تواند به خشونت انتخاباتی منجر شود.

در ادامه کارشناسان این گروه چند راه را برای جلوگیری از این بحران پیشنهاد و در پایان توصیه کرده‌اند رهبران خارجی همتایان آمریکایی خود را برای احترام به هنجارهای دموکراتیک تحت فشار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، رئیس‌جمهور آمریکا به چند نفر از معتمدین خود گفته در صورتی که سه‌شنبه شب متوجه پیشتازی خود شود، قصد دارد اعلام پیروزی پیش از پایان شمارش کامل آرا کند.

بنابر این گزارش، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند.

این پایگاه خبری اعلام کرده که ترامپ طی هفته‌های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و اعلام کرده قصد دارد در شبی که انتخابات برگزار میشود به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند. از سوی دیگر، تیم ترامپ خود را برای مطرح کردن این ادعای غلط آماده می‌کنند که بگویند آرای پستی که پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان) شمارش می‌شوند تقلب انتخاباتی هستند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، اعلام پیروزی زودهنگام می‌تواند به جرقه نزاع و خشونت انتخاباتی در آمریکا تبدیل شود. 

از سوی دیگر،‌ ترامپ روز شنبه در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا گفت ممکن است شمارش آرا چند هفته به طول انجامد و این موضوع باعث آشوب در این کشور شود.

این مواضع باعث شده پیش‌بینی احتمال بروز خشونت‌های پس از انتخابات در آمریکا قوت بگیرد.

در حال حاضر در سطح مقامات محلی و ایالتی تدابیری برای مواجهه با ناآرامی‌های انتخاباتی اندیشیده شده و در برخی از شهرها نیروهای امنیتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

اتحادیه‌های مختلف آمریکا هم در نظر دارند اگر رئیس جمهور این کشور در صورت شکست در انتخابات روز سه‌شنبه به طور مسالمت‌آمیز از قدرت کناره‌گیری نکند، دست به اعتصاب بزنند.

طبق گزارش‌ها، با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خرید مایحتاج زندگی و اسلحه از ترس آشوب‌های انتخاباتی نیز به‌شدت افزایش یافته است.

این در حالی است که ناآرامی‌های کوچکی نیز تاکنون به وقوع پیوسته‌ است. چندی پیش رسانه‌های آمریکایی از وقوع آتش‌سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در ایالت «کالیفرنیا» خبر دادند، روز سه‌شنبه نیز یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری در «بوستون» ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونت‌های عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاهها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم‌تر کردن حفاظهای ساختمانهای تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ خشونت انتخابات آمریکا رئیس جمهور آمریکا سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!

‏علی‌اکبر رائفی‌پور در فضای مجازی نوشت:

« در هفته گذشته دیدیم هرچه به دور دوم انتخابات نزدیک‌تر‌ می‌شویم، کثافت‌کاری‌ها، دروغ‌ها و تهمت‌های بازندگان دور اول انتخابات بیشتر شده است.

‏ما خودمان را ملزم به رعایت فرمایشات رهبر انقلاب می‌دانیم اما چنانچه بخواهند به رای مردم توهین کرده یا آن را نادیده گرفته و رقابت انتخاباتی سالم و پر نشاط را به حاشیه بکشانند، متناسب با میزان بی‌اخلاقی‌شان سیلی جانانه خواهند خورد.

‏البته که آن‌ها بهتر می‌دانند بنده اهل تهدید پوچ نیستم! »

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟