Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:50:17 GMT

قیمت‌ها در بازار خودرو، همچنان بر مدار کاهش

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۵۵۴۴

قیمت‌ها در بازار خودرو، همچنان بر مدار کاهش

به گزارش ایرنا، در آخرین ساعت‌های فعالیت بازارها در روز گذشته (یکشنبه) فروشندگان برای هر دستگاه پراید ۱۳۱ رقم ۱۱۵ میلیون تومان، سمند ال.ایکس ۲۰۸ تا ۲۱۵ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس ۲۱۰ تا ۲۱۵ میلیون تومان مطالبه می‌کردند.

اما همه این ارقام بر روی کاغذ یا در فضای مجازی بود و در عمل بازار قفل بوده و همچون هفته‌های قبل در رکود کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌های یاد شده در حالی بود که بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد پراید در رقم زیر ۱۰۰ میلیون تومان و سمند و پژو ۴۰۵ در رقم ۱۹۵ میلیون تومان هم خریدار ندارند.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند: از هفته گذشته تاکنون قیمت خودروهای داخلی دست‌کم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افت داشته، اما از آن جایی که رشد عجیب و غریب و حباب گونه‌ای را در ماه‌های گذشته تجربه کرده بود و به نوعی هر کس به دلخواه خود قیمتی بر خودرو قرار می‌داد، همچنان خریداران از خرید دست کشیده و کاهش هرچه بیشتر نرخ‌ها را انتظار می‌کشند.

آنها می‌گویند: در ماه‌های اخیر و با رشد خیره‌کننده نرخ ارز، دارندگان خودرو از فروش دست کشیده بودند تا به سودهای بالاتری برسند، اما اکنون که روند کاهشی نرخ ارز را شاهدیم مشتری وجود ندارد، با این وجود فروشندگان نیز در برابر کاهش قیمت خودرو مقاومت می‌کنند.

یکی از این کارشناسان تاکیدکرد: ماه‌هاست که حرف اول و آخر را در بازار خودرو، نرخ ارز می‌زند و شاید اگر قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان تنزل کند، پراید را همچون مردادماه امسال مجددا در قیمت ۸۰ میلیون تومان ببینیم.

وی ادامه‌داد: در بازار خودروهای خارجی، ریزش‌ها بسیار شدیدتر است به طوری که گاهی اوقات روزانه ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت برخی خودروها را شاهدیم.

این فعال بازار، به‌طور مثال به قیمت باور نکردنی ۳.۵ میلیارد تومانی سانتافه اشاره کرد که در فضای مجازی برای این خودرو آگهی کرده بودند، اما این روزها تا دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شود.

«نعمت‌الله کاشانی»، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به ایرنا گفت: این روزها شاهد تشکیل صف عرضه خودرو و در مقابل، نبود تقاضا در بازار هستیم و کاهشی شدن نرخ ارز سبب شده تا مردم امیدوار به کاهش بیشتر قیمت‌ها، از خرید دست بکشند.

وی تاکیدکرد:‌ هرچند شورای رقابت مجوز افزایش بیشتر قیمت کارخانه‌ای را به خودروسازان داخلی داده، اما به دلیل اینکه بازار کشش ندارد، این افزایش‌ها هم روند کاهشی قیمت‌ها را تغییر نداده است.

کاشانی ادامه‌داد: قیمت‌ها در ماه های گذشته آن قدر بی ضابطه بالا رفته که در عمل توان خریدی برای مردم وجود ندارد، توصیه ما به مردم نیز نخریدن خودرو در شرایط کنونی است.

برچسب‌ها ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قرعه کشی خودرو پارس خودرو خودرو سایپا پراید پیش فروش خودرو دنا پلاس خودرو سازی ایران پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قرعه کشی خودرو پارس خودرو خودرو سایپا پراید پیش فروش خودرو دنا پلاس خودرو سازی ایران ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قرعه کشی خودرو پارس خودرو خودرو سایپا پراید پیش فروش خودرو دنا پلاس خودرو سازی ایران اخبار کنکور میلیون تومان بازار خودرو نرخ ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز

امتداد - قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و … از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳٫۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳٫۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳٫۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید