Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار کره جنوبی این کشور در سال جاری و با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تنها 164 پناه‌جو را از میان 6 هزار متقاضی خود پذیرفته است.

مهاجرت یک موضوع بحث‌برانگیز در میان مردم کره جنوبی است که به همگنی قومی خود افتخار می‌کنند. این در حالیست که بسیاری از جمعیت 51 میلیون نفری این کشور با سرعت پیر می‌شوند و نیروی کار آنها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار منتشر شده وزارت دادگستری کره جنوبی در هفته گذشته، تقاضای وضعیت پناهندگی در 8 ماهه اول سال جاری میلادی در این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 36 درصد کاهش یافته و به 5896 پرونده رسیده است.

پس از ورود صدها پناهجویان یمنی در سال 2018 به جزیره "ججو" کره جنوبی، اعتراضاتی علیه پناهندگان در کره شکل گرفت/ عکس: خبرگزاری فرانسه

روس‌ها با 18 درصد در صدر لیست متقاضیان پناهندگی از کره جنوبی قرار دارند و پس از آن متقاضیان کشورهای مصر، قزاقزستان، مالزی و هند در این لیست قرار دارند.

تنها حدود 4 درصد از 4 هزار 19 پرونده بررسی شده برای دلایل بشردوستانه یا انسانی از سوی کره جنوبی پذیرفته شده یا حق شهروندی دریافت کرده‌اند. این افراد به عنوان پناهنده شناخته نمی‌شوند. پذیرش این افراد 6 درصد کمتر از سال 2019 و 16 درصد کمتر از سال 2018 است.

کره جنوبی پذیرش درخواست پناهندگان را در سال 1994، مطابق با کنواسیون پناهندگان سازمان ملل آغاز کرد. تعداد پناه‌جویان از کره جنوبی به صورت ناگهانی  پس از تصویب قانون پناهندگی داخلی این کشور در سال 2013 به شدت افزایش یافت و در سال 2018 به  16 هزار 173 پرونده رسید. کره جنوبی پس از تصویب این قانون به اولین شور آسیایی با قوانین پذیرش داخلی پناهندگان در آسیا تبدیل شد.

اما دولت پس از افزایش ناگهانی ورود یمنی‌ها به اردوگاه‌های جزیره "ججو" در جنوب کره و نگرانی از افزایش جرم یا بروز آسیب‌های اجتماعی روند پذیرش مهاجران و پناهندگان را سرکوب کرد و جلوی ورود آنها را گرفت.

فراریان کره شمالی در همسایه جنوبی پناه‌جو محسوب نمی‌شوند و به طور خودکار تابعیت دریافت می‌کنند.

مردم کره جنوبی به همگنی قومی خود افتخار می‌کنند

در اروپا اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، تقاضای پناهندگی کاهش یافته است اما بسیاری از کشورها صدها هزار پناهنده درگیر فقر و جنگ را پناه داده‌اند.

برخی از کشورهای آسیایی مانند ژاپن نیز اشتیاق خود به پذیرش پناهندگان بیشتر را نشان داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک با انتقاد از سیاست‌های سختگیرانه سئول در پذیرش پناهندگان در سال جاری خواستار پذیرش و شفافیت بیشتر در بررسی درخواست‌ متقاضیان پناهندگی شده است.

وزارت دادگستری کره جنوبی نیز واکنش دقیقی به این انتقاد نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: افزایش 3 برابری تقاضای پناهندگی در اروپا/ بیشترین پناهنده از افغانستان، سوریه و ونزوئلا رستوران پناهجویان در مادرید اسپانیا / غذا، راهی برای تغییر گفتمان سازمان ملل: 70 میلیون پناهجو و آواره در جهان/ سوریه و ونزوئلا، بزرگترین آمار پناهجویان ژاپن سال گذشته فقط 20 پناهجو پذیرفته است لینک کوتاه: asriran.com/003ABD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پناه جو پناهندگی کره جنوبی سخت گیری کرونا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • گرام سونس: محمد صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که به عمرم دیده‌ام
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا