Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، منابع مطلع اعلام کردند که تیم بایدن در حال بررسی ممانعت رسمی از معرفی سناتورهای دموکرات به کابینه در صورت پیروزی وی است، تصمیمی که دست وارن سناتور ایالت ماساچوست را از وزارت خزانه داری و سندرز سناتور ایالت ورمونت را از وزارت کار کوتاه می کند.

بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، خود را از همان روز اول برای نبردی قانونی آماده می کند که با مرحله بعدی از میان برداشتن بحران کرونا آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مطلع به تارنمای آکسیوس گفتند که بایدن شخصا درمورد پتانسیل طرح ممنوعیت معرفی نامزدها در سنا تصمیمی نگرفته و تمام تمرکزش بر پیروزی در انتخابات روز سه شنبه معطوف است.

ممنوعیت غیررسمی همچنین می تواند روشی برای جلوگیری از دادن نقش های اصلی کابینه به سناتورهای مترقی باشد.

وارن و سندرز هر دو از ساختاری غیرمعمول برخاسته اند، ایالت هایی آبی با فرماندارانی جمهوریخواه که توانایی پر کردن جاهای خالی را دارند.

ممکن است راهی برای اکثریت ویژه دموکرات در مجلس قانونگذاری ماساچوست وجود داشته باشد تا «چارلی بیکر» فرماندار این ایالت را مجبور به انتصاب فردی دموکرات کند.

«فیل اسکات» فرماندار ایالت ورمونت اعلام کرد که درصورت راهیابی سندرز به دولت بایدن، وی فردی مستقل تر با گرایش چپ را برای جانشینی وی در نظر می گیرد.

ترقی خواهان درتلاشند به بایدن و سندرز فضا دهند تا با اعمال فشار بر دولت بایدن، آن را به قبول عدالت اقتصادی و دوری از منافع خاص سنتی مجاب کنند.

الیزابت وارن نسبت به برعهده گرفتن پست وزارت خزانه داری ابراز تمایل کرده، اما برخی از اعضای حلقه داخلی بایدن درمورد واگذاری این پست به وی که نقشی اصلی در بهبود اقتصاد کشور دارد، به شدت تردید نشان داده اند.

منع رسمی در صورت به اجرا درآمدن، همچنین امید کابینه به سناتورهایی از ایالت هایی با فرمانداران دموکرات را از بین می برد.

بایدن با برخی از آنها روابط نزدیکی دارد و باید به آنها بگوید که خدماتشان در سنا مورد نیاز است.

اگر دموکرات ها بتوانند سنا را با اختلافی قابل توجه در اختیار گیرند، آن وقت بحث کمتری در این مورد بالا می گیرد که از دست دادن یک کرسی، خللی در برنامه کاری بایدن ایجاد می کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه شنبه) برگزار و در نتیجه آن تکلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری این کشور مشخص می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جو بایدن برنی سندرز الیزابت وارن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جو بایدن برنی سندرز الیزابت وارن انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جو بایدن برنی سندرز الیزابت وارن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است