Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:45:13 GMT

آراء انتخابات آمریکا چگونه شمارش می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۰۴۵

آراء انتخابات آمریکا چگونه شمارش می‌شود؟

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا(سه شنبه ۱۳ آبان) برگزار می شود؛ انتخاباتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه و جو بایدن به عنوان رقیب وی از حزب دموکرات در آن به رقابتی سخت خواهند پرداخت. تاکنون بیش از ۹۰ میلیون آمریکایی رای های خود را به صندوق انداخته اند اما سرنوشت انتخابات، فردا رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند کلی شمارش آراء به این گونه است که پس از انداختن آخرین رأی در صندوق حوزه رأی‌گیری، مقام قاضی از مهر و موم تمامی صندوق‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس آنها را به مرکز شمارش آراء (ساختمانی دولتی مانند شورای شهر یا دادگاه شهرستان) ارسال می‌کند.

اگر برای اخذ رأی از دستگاه‌های دیجیتال استفاده شود، مقام قضایی اطلاعات ضبط شده را به مرکز شمارش آراء ارسال می‌کند. وظیفه حمل و تحویل آراء کاغذی و دیجیتال بر عهده مأموران سوگند خورده نیروی انتظامی است.

در مرکز شمارش آراء، ناظران تائید شده احزاب سیاسی یا نامزدها بر روند شمارش آراء نظارت می‌کنند.

علاوه بر آراء کاغذی از کارت پانچ نیز برای رأی‌گیری استفاده می‌شود بدین صورت که رأی‌دهنده محل تعیین شده برای نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود را سوراخ کرده و کارت‌های سوراخ شده در مرکز شمارش آراء توسط دستگاه مخصوصی قرائت می‌شوند. نرم‌افزار داخل این دستگاه، آراء وارد شده را ثبت و مجموع آن‌ها را چاپ می‌کند. اگر تعداد کل آراء چاپ شده با مجموع دستی آنها همخوانی نداشته باشد، مقام قضایی دستور بازشماری آراء را می‌دهد.

آراء پستی شیوه دیگر اخذ رأی است که در ۹ ایالت و منطقه کلمبیا مجاز است. در این شیوه آراء خام به رأی‌دهندگانی که پیشتر نامنویسی کرده‌اند ارسال می‌شود. در بیشتر ایالات دیگر، رأی‌دهندگان لازم است که درخواست برگه رأی غیابی کنند. رأی‌دهندگان در انتخابات امسال و در شرایط خاص همه‌گیری کرونا به رأی‌گیری پستی و سهولت آن علاقه بسیاری نشان داده‌اند.

مقام‌های انتخاباتی محلی پس از دریافت آراء پستی، نام رأی‌دهنده را بررسی می‌کنند تا اطمینان یابند که پیشتر نامنویسی کرده و از نشانی ثبت شده رأی خود را ارسال کرده باشد. در صورت تائید پاکت رأی، برگه رأی از پاکت خارج می‌شود. مجریان انتخابات تنها در روز انتخابات آراء پست شده را شمارش کرده و نتایج آن را به نتایج آراء حضوری اضافه می‌کنند.

آراء دیجیتال به صورت تمام رایانه‌ای اخذ می‌شود و مجموع آن به صورت خودکار به مراکز شمارش آراء ارسال می‌شود. در برخی از موارد این دستگاه‌ها اطلاعات خود را روی حافظه‌های قابل حمل ذخیره می‌کنند که در آن صورت تنها این قطعات برای خوانش به مراکز شمارش آراء ارسال می‌شوند. پس از دخالت برخی از کشورهای خارجی در روند انتخابات ۲۰۱۶، بسیاری از ایالات تصمیم گرفته‌اند تا از دستگاه‌های پیشرفته‌تر و غیر قابل هک استفاده کنند.

در صورتیکه نتایج آراء نامزدها بسیار نزدیک به هم باشد یا مشکلاتی در روند رأی‌گیری بروز کند، یک یا چند نفر از نامزدها درخواست بازشماری آراء را می‌کنند. قوانین برخی از ایالات، بازشماری آرا پس از انتخابات را الزامی کرده است. بازشماری آرا بسته به نوع رأی، دستی یا ماشینی انجام می‌شود.

برچسب‌ها مجلس نمایندگان آمریکا  انتخابات ۲۰۲۰ سنای آمریکا پرسش از خبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ سنای آمریکا پرسش از خبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ سنای آمریکا پرسش از خبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار کنکور مرکز شمارش آراء رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم