Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:58:04 GMT

واکسیناسیون ۳ هزار رأس دام در همدان علیه تب برفکی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۰۴۷

واکسیناسیون ۳ هزار رأس دام در همدان علیه تب برفکی

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از مایه‌کوبی دام‌های سنگین همدان علیه بیماری تب برفکی خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکیسناسیون شدند.

وی با بیان اینکه تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است گفت: این بیماری موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان بیان کرد: ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد کرده و متعاقباً تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و باعث لنگ شدن حیوان شود.

وی با تاکید به اینکه بیماری تب برفکی در بین دام‌ها بسیار واگیردار است گفت: قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی باعث گسترش این بیماری می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: کنترل بیماری تب برفکی به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن دامها منوط است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان واکسیناسیون دام تب برفکی علی طاهری بیماری تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها

                به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مردم دارالمومنین همدان در حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم و مقتدر غزه با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نسل‌کشی ادامه‌دار صهیونیست‌ها و آمریکا با گذشت چند ماه از جنگ همچنان ادامه دارد و به همین منظور مردم چهار استان ایلام، البرز، کرمان و همدان امروز بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه راهـپیـمایـی کردند.

مردم مومن همدان ضمنِ محکومیتِ این جنایاتِ وحشیانه؛ همبستگی و حمایت همیشگی خود را با غزۀ مقاوم و فلسطین قهرمان اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان