Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@20:38:19 GMT

ظریف فردا به آمریکای لاتین سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۰۷۰

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر آقای ظریف به آمریکای لاتین خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبر هفتگی با خبرنگاران که به صورت آنلاین در حال برگزاری است، گفت: حضور در بولیوی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و سفر به ونزوئلا از برنامه‌های سفر وزیر امور خارجه در آمریکای لاتین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخش اقتصادی هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه‌های خود بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌های اقتصادی از مهمترین بخش هاست و هیچ بخش اقتصادی در هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است.

آقای خطیب زاده ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و ابراز امیدواری نسبت به اینکه به برکت این ایام، وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان وجود داشته باشد، تصریح کرد: فردا ایام الله ۱۳ آبان است؛ در این روز و در تقویم ایران سه مقطع مهم تاریخی یعنی تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و هم تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۵۸ شاهد بودیم.

وی با اشاره به استمرار لجاجت‌های آمریکا بر سلطه گری و دشمنی با ملت ایران در سال‌های گذشته، گفت: تا وقتی این سیاست‌های آمریکا ادامه دارد، مقاومت هم در برابر آن ادامه خواهد داشت.

آقای خطیب زاده در تشریح گاه شمار سیاست خارجی در هفته گذشته، افزود: ۶ آبان آقای عراقچی برای پیگیری طرح صلح برای قره باغ به منطقه سفر کرد؛ همچنین آقای ظریف با تماس تلفنی تبریک به رئیس جمهور جدید بولیوی را اعلام کرد و یک سخنرانی هم در شورای امنیت سازمان ملل داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر که وزیر امور خارجه فردا سفری به آمریکای لاتین خواهد داشت، گفت: آقای ظریف در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید بولیوی حاضر می‌شود و به ونزوئلا هم سفر خواهد کرد.

آقای خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعطیلی بخش‌های اقتصادی برخی سفارتخانه‌های کشورمان، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه‌های خودش بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌های اقتصادی از مهمترین بخش هاست و هیچ بخش اقتصادی در هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است.

آقای خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره واکنش کشور‌هایی که به آن‌ها طرح صلح ایران برای قره باغ ارائه شده است، گفت: برخورد‌های اولیه خوب بوده است؛ یک بخشی از طرح مربوط به نگرانی‌های ایران درباره مرزهاست. جمهوری اسلامی ایران زمینه را آماده کرده است و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد این باشیم که قدمی برای صلح برداشته شود. برچسب ها: سخنگو ، وزارت خارجه ، خطیب زاده ، نشست خبری ، ظریف ، سفر ، آمریکای لاتین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگو وزارت خارجه خطیب زاده نشست خبری ظریف سفر آمریکای لاتین آمریکای لاتین سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم

محمد جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: کشور‌های جنوب خلیج فارس در حال اصلاح ادراک‌های غلط خود هستند، اما همچنان باقی مانده‌هایی از ادراک غلط وجود دارد و آن، خرید امنیت است. امروز دیگر جهان از قطب‌ها خارج شده است البته به معنای این نیست که کشور‌های قدرتمند دیگر وجود ندارند. بلکه دوگانه وفاداری و حمایت دیگر به شکلی که می‌شناختیم وجود ندارد و این موضوع را دوستان عرب ما در حاشیه جنوبی خلیج فارس خیلی زود فهمیدند.

به گزارش اکوایران، ظریف در ادامه افزود: امروز دوستان ما در جهان عرب این تصور را دارند که می‌توانند امنیت را از اسرائیل بخرند در حالی که اسرائیل در تاریخ تقلبی خود به هیچ کسی رحم نکرده است. این اشتباه شناختی کنار گذاشته نشده است.

وی تصریح کرد: اما اشتباه مشترک بین ما (بیشتر) و عرب‌ها این است که آمریکا به دنبال گسترش حضور خود در منطقه است. در حالی که آمریکا اولویت خود را از خلیج فارس خارج کرده است. یکی از دلایل برجام این بود که آمریکا می‌خواست حضور خود را در منطقه کم کند.

ظریف تاکید کرد: عدم حضور در ترتیبات امنیتی منطقه به معنای عدم شکل‌گیری ترتیبات امنیتی در خلیج فارس نیست. ما با عدم حضور در مذاکرات افغانستان نتوانستیم جلوی طالبان را بگیریم تنها منافع ما حذف شد.

وزیر سابق خارجه اظهار کرد: تصور نکنیم که اگر وارد FATF نشدیم مقررات آن بر ما حاکم نخواهد شد، زیرا امروز همه بانک‌های ما مجبور به رعایت آن هستند، اما با هزینه‌ای ۱۰ برابری.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»