Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@13:03:48 GMT

«بودن بهتر از نبودن» در راه جشنواره آرژانتینی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۲۳۶

«بودن بهتر از نبودن» در راه جشنواره آرژانتینی

به گزارش افکارنیوز،

مستند «بودن بهتر از نبودن» به کارگردانی ایمان بیات‌فر  پیش‌تر نامزد بهترین مستند بلند سال از جشنواره آمریکایی Southeast Regional ۲۰۲۰ در شهر جک‌اسنویل ایالت فلوریدا شده بود.

این فیلم در دومین حضور جهانی خود در جشنواره بین‌المللی (FICA) Austral International Film Festival به همراه آثاری از دیگر کشورهای دنیا به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین دوره جشنوار بین المللی فیلم استرال با هدف به نمایش گذاشتن آثار برتر سینمایی مستقل جهان و تجاری سازی فیلم‌های حاضر جشنواره، از تاریخ یکم تا پنجم دسامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۱ تا ۱۵ آذر در شهر کوردوبا - آرژانتین برگزار می‌شود.

ایمان بیات‌فر کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند «بودن بهتر از نبودن» همزمان با ادامه حضور بین‌المللی این فیلم، یادداشت کوتاهی را منتشر کرده است:

«در این زمانه تاریک که زندگی همه ما مردم جهان بواسطه اپیدمی ویروس لعنتی  کرونا  تبدیل به قماری بر سر بودن یا نبودن‌مان شده است، هنوز چراغ -سینمای مستقل- آن هم به معنای مطلقش در کلام، روشن است.

سینمای امروز در ضعیف ترین شکل ممکن، به حیاتش ادامه می‌دهد و هنوز نور امیدی را هرچند کم سو، در دل انبوه یا اندک مخاطبانش زنده نگه می‌دارد، فراموش نخواهم کرد که همه ما فیلمسازان مستقل در این دوران بی کیفیت، با وجود این حجم انبوه از مصائب و مشکلات پیش رو، هرگز از حرکت‌ باز نایستادیم.

ناامید نیستم، دست کم تا به امروز.

من فکر می‌کنم سینما در حال گذار و پوست انداختن است، شاید در آینده نزدیک سینما تغییرات بنیادی را در تمام نقاط جهان تجربه کند، تلویزیون های اینترنتی، شبکه‌های استریم، نرم‌افزارهای فضای مجازی و بازی های کامپیوتری بزرگترین بازیگران عرصه نمایش در این دوران هستند پس آیا بهترین گزینه حمایت از جریان مستقل فیلمسازی نیست؟»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم مستند کرونا سینما جشنواره بین المللی فیلم کرونا ویروس فیلم مستند مستند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او

به گزارش روزنامه La Nacion؛ وارثان دیگو مارادونا، فوتبالیست فقید آرژانتینی قصد دارند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در مرکز بوئنوس‌آیرس در پورتو مادرو منتقل کنند.

فرزندان دیگو مارادونا برای انتقال جسد "شماره ۱۰" از گورستان خصوصی "Jardin de Bella Vista" به یک بنای یادبود که به افتخار این ستاره در پورتو ساخته شده، درخواست مجوز کرده‌اند. مادرو پورتو، در چند متری کاسا روسادا (محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین - ویرایش) قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم پس از اتمام کالبدشکافی جسد مارادونا توسط همه وارثان با رضایت مشترک گرفته شد. بنا به گفته این خانواده، بنای یادبود در مرکز پایتخت کمک خواهد کرد تا تمام مردم آرژانتین و شهروندان جهان بتوانند به بزرگترین اسطوره آرژانتینی ادای احترام کنند. ساخت بنای یادبود در محل بندر سابق پورتو مادرو قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. زمین برای این کار قبلاً توسط مقامات محلی به صورت رایگان به بنیاد مارادونا اختصاص داده شده بود.

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • آمار خیره‌کننده مسی در سال ۲۰۲۴
  • گل‌ها و مهارت‌های فرانکو ماستانتونو، پدیده ۱۶ ساله آرژانتینی مدنظر رئال مادرید برای فصل آینده + ویدئو
  • پوچتینو: دیگر خسته شده‌ام
  • گل ها و مهارت های فرانکو ماستانتونو، پدیده 16 ساله آرژانتینی و بازیکن مورد نظر رئال مادرید برای فصل آینده / فیلم
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • چرا مهاجم آرژانتینی استقلال تا آخرین لحظه بازی کرد؟