Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:06:07 GMT

هیچ کنسرتی در قشم از ابتدای کرونا برگزار نشده است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۴۵۳

هیچ کنسرتی در قشم از ابتدای کرونا برگزار نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی شیخ زاده در نخستین نشست سیاست گذاری و مشورتی حوزه موسیقی که با حضور هنرمندان و فعالان این شاخه هنری برگزار شد، اظهار کرد: انجمن موسیقی باید به عنوان متولی، مسوولیت هماهنگی میان فعالان این حوزه و افزایش دانش موسیقی در جزیره را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: افزایش سواد و دانش موسیقایی مدرسین و همچنین فعالان این حوزه، از جمله مطالباتی است که باید مورد توجه مدیران این موسسات آموزش موسیقی قشم قرار گیرد و برای آن برنامه های دقیقی تهیه و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تفکیک بخش ها و حوزه های آموزشی در موسسات موسیقی، تصریح کرد: در شرایط فعلی بهتر است که موسسات آموزش موسیقی از نظر تخصصی و همچنین رده سنی هنرآموزان تفکیک شوند و انجمن موسیقی قشم باید به عنوان بخش متولی، مسوولیت تفکیک موسسات را عهده دار شود.

به گفته شیخ زاده، این موسسات باید در حوزه‌های تخصصی خود بهترین عملکرد را داشته باشند و در دوره‌های مختلف زمانی از سوی کارشناسان و اساتید این حوزه و انجمن موسیقی قشم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت استعدادیابی میان کودکان و علاقه مندان به هنر موسیقی به عنوان یکی از برنامه های آتی انجمن موسیقی قشم، خاطرنشان کرد: هر هنر آموز باید دارای پرونده باشد تا فرایندی مشخص برای شناسایی هنرمندان و مدرسین حوزه موسیقی در جزیره فراهم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد افزود: برای انجام این برنامه ها از تمامی فعالان حوزه موسیقی در قشم به صورت رسمی دعوت می شود و مجوز موسساتی که به تفرقه در این حوزه دامن بزنند و با وجود دعوت رسمی، در نشست های رفع مسائل و مشکلات این حوزه حضور پیدا نمی کنند، تمدید نخواهند شد.

شیخ زاده در ادامه گفت: سازمان منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد که با دعوت از اساتید مطرح و تراز اول و تیم های تخصصی در حوزه موسیقی زمینه را برای افزایش دانش موسیقایی فعالان این هنر در جزیره فراهم کند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا هیچ کنسرتی در جزیره قشم برگزار نشده، گفت: جهت فعالیت هماهنگ هنرمندان و موسسات آموزشی، ارتقا دانش موسیقی با هدف ارتقا جایگاه این هنر در جزیره برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ زاده قشم هرمزگان بندرعباس کنسرت انجمن موسیقی حوزه موسیقی موسیقی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، بیستمین شب موسیقی ارسباران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

غلامحسین بنان (زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۲۹۰ و درگذشته ۸ اسفند ۱۳۶۴) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال ۱۳۰۶ تا سال ۱۳۴۷ در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6093445 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک