Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@09:47:19 GMT

پر بارش‌ترین سال آبی ۹۸-۹۹

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۴۵۷

پر بارش‌ترین سال آبی ۹۸-۹۹

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه سال آبی ۱۳۹۸- ۹۹ با میانگین بارش ۲۸۳.۴ میلیمتر بوده است، گفت: توزیع ماهانه بارش در این سال بیشترین مقدار بارش را در فروردین ماه نشان می‌دهد و همچنین میانگین بارش استان در فصل پاییز ۳۷.۷، در فصل زمستان ۸۵.۹، در فصل بهار ۱۵۵.۸ و در فصل زمستان ۴ میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، حمیرا شامکوییان در خصوص وضعیت بارش استان، تحلیل وضعیت ترسالی و خشکسالی در سال آبی ۹۸- ۹۹، اظهار کرد: تحلیل بارش و وضعیت خشکسالی و ترسالی استان برای سال آبی ۹۸- ۹۹ توسط ایستگاه‌های باران سنجی منتخب انجام شده است. بر این اساس میانگین بارش تجمعی استان ۲۸۳.۴ میلیمتر بوده که نسبت به سال قبل (۳۰۶ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به میانگین درازمدت (۲۰۳ میلیمتر) ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه براساس تحلیل‌های خشکسالی با پهنه‌بندی SPI برای بارش تجمعی بیشتر سطح خراسان رضوی در وضعیت ترسالی متوسط قرار دارد، عنوان کرد: براساس ایستگاه‌های مبنا میانگین تعداد روزهای بارانی در استان ۴۶ روز بوده است. حداکثر بارندگی تجمعی مربوط به شهرستان طرقبه- شاندیز با مقدار ۳۷۹ میلیمتر و حداقل آن در شهرستان بجستان با مقدار ۲۳۲ میلیمتر بوده است.

رئیس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: حداکثر بارندگی تجمعی مربوط به محدوده ینگجه با مقدار ۳۶۶ میلیمتر و حداقل آن در محدوده عمرانی با مقدار ۲۳۲ میلیمتر بوده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش باران میلیمتر بوده سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هادی شیرازی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای امروز و فردا پدیده غالب افزایش وزش باد و بارش‌های رگباری و رعدو برق خواهد بود.
وی از هم استان‌ها خواست از اطراق در مسیل‌ها و اشیه رودخانه‌ها خود داری کنند.
به گفته شیرازی از اوایل هفته آینده افزایش ۶ -۸ درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.
بنا بر گزارش هواشناسی تا کنون بیشترین میزان بارش‌ها از کاستان ۳۷ میلیمتر و زمان صوفی ۳۴ میلیمتر ثبت شده است.

بارشهای دو روز گذشته علاوه بر لطافت بخشیدن به طبیعت موجب خوشحالی کشاورزان شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین بارش‌ها با ۴ میلیمتر در بروجن