Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی و یک فوریتی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه مخالفت کردند.

سید علی موسوی به عنوان متقاضی بررسی طرح مذکور به صورت دوفوریتی، گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم نامطلوب است و این روزها به دلیل شرایط بد اقتصادی، گرانی، تورم افسارگسیخته، افزایش قیمت ها، عوارض و تبعات بحران کرونا و فشارهای تحریمی بخش زیادی از مردم در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سرپرست خانواده ای که تنها درآمدش مستمری اندک نهادهای حمایتی است، قادر به تامین نیازهای اولیه خانواده نیست، بنابراین باید برای بهبود معیشتی مردم تلاش کرد و اقدام جدی داشته باشیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین راستا برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر، این طرح تدوین شده که از ۵ دهک پایین جامعه که حدود ۴۵ درصد جامعه را تشکیل می دهد، حمایت خواهد شد.

وی گفت: در این طرح، تامین کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، روغن، ماکارونی، مرغ و تخم مرغ با قیمت حمایتی عرضه می شود و همچنین به منظور کاهش هزینه های عمومی خانوارهای نیازمند، بهای برق، آب و گاز آنها در صورت رعایت الگوی مصرف، به صورت رایگان محاسبه و همچنین ودیعه مسکن و هزینه دارو درمان هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمود احمدی بیغش در مخالفت با دو فوریت این طرح، تصریح کرد: ما نباید به دنبال طرح‌های خلق‌الساعه و رفتار احساسی باشیم. نمی‌شود هر ناهنجاری در جامعه را با طرح دو فوریتی حل کرد. ما در یکی دو ماه آینده لایحه بودجه را داریم. اگر قرار است چنین کاری کنیم می‌توانیم در بودجه جایی برایش در نظر بگیریم.

همچنین مهدی عسگری در مخالفت با دو فوریت این طرح، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اخیرا یک طرح حمایتی تصویب کرده و اینکه ما یک طرح مشابه تصویب کنیم، نزد افکار عمومی جنبه مثبتی ندارد چرا که مجلس باید به کار حکیمانه و سنجیده شناخته شود و در این طرح مشخص نیست که چه رقمی برای آن پیش‌بینی شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از رأی مخالف نمایندگان به دو فوریت و یک فوریت این طرح گفت: این طرح به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.

کد خبر 5062192 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: صحن مجلس محمود احمدی بیغش احمد امیرآبادی فراهانی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا حسن روحانی محمد باقر قالیباف فرانسه سعید خطیب زاده سید عباس عراقچی ویروس کرونا اسحاق جهانگیری مجلس جمهوری اسلامی ایران محمدجواد ظریف هیئت دولت مجلس شورای اسلامی دو فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - شهروندان خبرنگاران، چشمان جامعه در برابر حوادث مختلف هستند. باید از این چشمان حفاظت کرد.

شهروند خبرنگاران، شهروندان عادی هستند که بر حسب تصادف و اتفاق، در زمان و مکان حادثه مهمی قرار می گیرند و می توانند به عنوان شاهد ماجرا، فیلم بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.
تایید و حمایت آنان، نظارت عمومی بر جامعه را تقویت می کنند. آنان شایسته حمایت و تایید هستند. اقدامی که به تازگی از سوی رئیس پلیس آگاهی تهران صورت گرفت. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، سردار علی ولی‌پور گودرزی به تازگی گفته است: "از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند."



اشاره او به اقدام اخیر یک شهروند در فیلم برداری و انتشار عمومی فیلم حمله با زنجیر در اتوبوس عمومی تهران است که اندکی بعد، نیروی انتظامی اعلام کرد متهم اصلی این ماجرا را بازداشت کرده است.
قبل از این هم بعد از انتشار فیلم یک زورگیری در اتوبان صدر تهران که توسط یک شهروند عادی، فیلمبرداری شده بود؛ نیروی انتظامی توانست در فاصله اندکی، متهمان را بازداشت کند.

قطعا اگر این دو فیلم توسط شهروندخبرنگاران ضبط و منتشر نشده بود نه کسی از مردم از این حوادث مطلع می شد نه نیروی انتظامی چنین مستندانی با ارزشی برای پیگیری و دستگیری متهمان در اختیار داشت.
رئیس پلیس اگاهی تهران به خوبی، شهروند خبرنگاران و فیلم های منتشر شده از سوی آنان را نه در مقابل پلیس بلکه در کنار پلیس دانست. این نگاه مدرن به این پدیده نو است. 

فیلم های شهروند خبرنگاران کمک به تقویت دیده بانی و نظارت عمومی در برابر اتفاقات وحوادث است. این فرصت طلایی برای سازمان های مسوول است تا با بهره برداری از این فیلم ها، دامنه نظارت و فعالیت خود را گسترده تر و تاثیرگذارتر کند. در حوزه پلیس، به طور مشخص، فیلم های شهروند خبرنگاران، این امکان را در اختیار این سازمان قرار می دهد تا در مراحل مختلف کسب اطلاع، شناسایی تا برخورد با مجرمان و خلافکاران، فعال تر و موثرتر فعالیت کنند. البته ناگفته پیداست منظور، جرایم و خلاف کاری ها و رفتارهای ناپسند است. ضمن اینکه شهروند خبرنگاری، مجاز به ورود به حریم خصوصی افراد نیست.

فیلم ها و مشاهدات شهروند خبرنگاران، امکان دریاف بی واسطه واقعیت های جامعه را فراهم می کند. تصور کنید در جای جای شهر، هر جرم و خلاف و رفتار نادرست و ناپسندی ضبط و منتشر شود. دوربین گوشی موبایل در دست تک تک مردم، چنین کاری را انجام می دهند و توجه سازمان های مسوول را به سمت واقعیت ها و حوادث جامعه سوق می دهند. همزمان واکنش به هنگام و مسوولانه سازمان های مسوول در برابر این اتفاقات، نه تنها کارآمدی آنها را ارتقا می دهد بلکه رضایت و اطمینان مردم را جلب می کند.

شهروند خبرنگاران، اعضای جامعه را از اتفاقات قابل توجه، با خبر می کنند. این چشم ها را باید قدر دانست و حمایت کرد. هدف شهروندخبرنگاران، آگاه سازی مردم و کمک به مسوولان برای واکنش و رفتار صحیح در برابر اتفاقات مختلف است. شهروند خبرنگاران را باید قدر دانست و حمایت کرد چون چشم جامعه اند.

شهروند خبرنگاری، شهروند خبرنگاران و انتشار تولیدات آنان از پدیده های نو جامعه امروزی است. ما در جامعه مجازی – واقعی زندگی می کنیم. جامعه ای که گوشی هوشمند موبایل، اینترنت، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها بخش های جدایی ناپذیر آن هستند.  کار و کارآمدی در این جامعه، نیازمند استفاده بهینه از امکانات نو ارتباطی است از جمله همین شهروند خبرنگاری.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است