Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@01:11:05 GMT

چراکرونای مسئولان زوددرمان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۰۶۵

چراکرونای مسئولان زوددرمان می‌شود؟

وزیر بهداشت توضیحاتی را در مورد ساخت واکسن کرونای ایرانی ارائه کرد و گفت: اینکه مسئولان زودتر از مردم عادی درمان می‌شوند به خاطر این است که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. ناطقان:  سعید نمکی وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: پیرو اتفاق مبارکی که در محضر مقام معظم رهبری در ستاد مدیریت کرونا افتاد یکی از مهمترین دستورات ایشان ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی افزود: امروز نشست مشترکی بین استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم بتوانیم گام‌های بهتر و موثرتری را در زمینه مهار کرونا بر داریم.

نمکی گفت: در دنیا هنوز برای ساخت واکسن کرونا ابهامات زیادی است، یکی از ابهامات تغییر ژنتیک ویروس کرونا است، شرکت‌های دانش بنیان و تهیه واکسن مانند رازی و بنیاد برکت کار عظیمی را برای ساخت واکسن شروع کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما کمیته ملی واکسن را تشکیل دادیم، از ۱۲ گروهی که بر روی این موضوع کار کردند ۳ گروه توفیقات خوبی داشتند و از این ۳ گروه ۲ گروه تست بر روی نمونه حیوانی را تمام کردند و از این هفته وارد مرحله بعدی تهیه واکسن می‌شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا مسئولینی که به کرونا مبتلا می‌شوند به زودی درمان می‌شوند اما طول درمان مردم عادی بیشتر زمان می‌برد، بیان کرد: این اظهار نظر غیرمنصفانه ای است، سردارانی را در نظام سلامت از دست داده‌ایم که اینها آگاه‌ترین افراد در دانش روز بودند، هفته گذشته ۳ عزیز دیگر را در نظام سلامت از دست دادیم و برای همین می‌گویم که این حرف منصفانه‌ای نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.
منبع: مهر برچسب ها: کرونا ، ناطقان ، درمان ، بهداشت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا ناطقان درمان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا