Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی کرونا در شهرداری تهران که آنلاین برگزار شد، گفت: درست است که بخش عمده ای از تکالیف در مقابله با آلودگی هوا از جمله توقف فعالیت واحدهای آلاینده و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی مانند مازوت در نیروگاه ها در شرایط وارونگی دما  برعهده دستگاه‌های اجرایی است اما در شرایط کنونی نمی توان مشارکت و همکاری اثرگذار مردم را فراموش کرد و میبایست در ارایه محتواهای اطلاع رسانی بیشتر بر نقش شهروندان به ویژه گروه های حساس جامعه مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ارائه مهمترین اقدامات انجام شده از سوی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت: دستورالعمل محیط زیستی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در زمان شیوع ویروس کرونا اردیبهشت ماه به تمامی واحدهای شهرداری تهران ابلاغ شد که بر اساس آن تمامی مواد شیمیایی و روش‌های فیزیکی متداول برای ضدعفونی کردن به استناد پروتکل های بین‌المللی احصا شد.
وی همکاری با سازمان مدیریت پسماند در خصوص پسماندهای کرونایی، بازدید و نمونه گیری از خروجی تصفیه خانه عروجیان بهشت زهرا(س) تداوم برنامه های آموزشی و فرهنگی با بهره‌گیری از فضای مجازی و بررسی طرح‌های دریافتی مرتبط با ضدعفونی کردن اماکن عمومی را از جمله اقداماتی دانست که از سوی اداره کل محیط زیست صورت گرفته‌است.

آلودگی هوای تهران میزان آسیب‌پذیری گروه‌های حساس را تشدید می‌کند

مدیرکل محیط زیست و توسه پایدار در ادامه به تداخل آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته شاخص کیفیت هوا ۱۲۵ و ناسالم برای گروه های حساس بود. مواجهه با آلودگی هوا  میزان آسیب پذیری گروههای حساس جامعه را تشدید میکند.
 وی تاکید کرد: پرهیز از تردد در فضاهای باز برای گروه‌های حساس، استفاده کمتر از خودروهای شخصی، توجه به موضوع معاینه فنی خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک از جمله موضوعاتی است که در مواجهه با آلودگی هوا باید توجه شود، این در حالیست که برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا نیز بر پرهیز از تردد های غیر ضروری در شهر ضرورت دارد.

انصاری برضرورت توجه به تداخل تشدید آلودگی هوا و افزایش شیوع ویروس کرونا از سوی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به منظور حفظ سلامت شهروندان تاکید و اظهار کرد: باید در کنار اطلاع رسانی موضوعات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مرتبط با کووید ۱۹، بر کاهش آلودگی هوا نیز تاکید داشت تا از تشدید آلودگی هوا نیز جلوگیری شود.

برچسب‌ها کرونا شهر تهران معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شهر تهران آلودگی هوا کرونا شهر تهران آلودگی هوا اخبار کنکور شهرداری تهران گروه های حساس ویروس کرونا آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم