Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:44:44 GMT

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و ورنی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۱۵۱

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و ورنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده امروز در دیدار با فعالان رسانه‌ای شهرستان اهر با تأکید به نقش مطبوعات و رسانه‌ها در توسعه پایدار گردشگری منطقه،  اظهار داشت: در پیشبرد اهداف توسعه‌ای گردشگری استان تمامی بخش‌های جامعه خصوصاً رسانه‌ها نقش بسزایی دارند که به دنبال هم‌افزایی مابین اداره کل میراث فرهنگی استان و رسانه‌های فعال طی سال‌های اخیر شاهد معرفی جامع و پذیرش گردشگران بیشمار در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان یکی از چهار هسته کلیدی سند تدبیر توسعه استان مطرح شده است، ادامه داد: این اداره کل در تلاش است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌ها در راستای ارتقا سطح کیفی گردشگری استان گام‌های بزرگی بردارد که در این مسیر معنا و مفهوم‌سازی این امر بر عهده رسانه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رینگ شمالی استان به عنوان مسیر اول گردشگری تعریف شده است، گفت: رینگ شمالی گردشگری استان به‌صورت تبریز- اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند، جلفا - تبریز تعریف شده و جذب سرمایه‌گذار بر اساس ظرفیت‌های موجود در این مسیر و به‌صورت زنجیره‌ای اجرا خواهد شد.

حمزه زاده به سه اولویت مهم اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: این اداره کل در سه حوزه مربوطه خود، اهدافی از جمله ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، ثبت جهانی ورنی اهر و همچنین توسعه گردشگری کشاورزی در این منطقه را در اولویت قرار داده است.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت خانه موزه قاسم خان اهری برای بهره‌مندی در توسعه موزه‌های شهرستان اهر، گفت: این خانه موزه یکی از مکان‌های پرظرفیت شهرستان است که ایجاد خانه ورنی و همچنین موزه سنگ‌نگاره‌ها در این محل در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

حمزه زاده با بیان اینکه نقشه باستان‌شناسی مناطق تاریخی شهرستان‌های اهر، ورزقان، هشترود و چاراویماق به‌صورت تخصصی گردآوری خواهد شد، گفت: در راستای صیانت و حفاظت از مناطق باستانی شهرستان‌های استان، نقشه باستان‌شناسی شهرستان‌های مذکور پس از تهیه به‌صورت متمرکز در سامانه باستان‌شناسی کشور بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی میراث فرهنگی توسعه پایدار مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ورزقان هشترود اهر هریس بقعه شیخ شهاب الدین اهری خبرگزاری فارس فارس تبریز موزه سنگ نگاره ها موزه باستان شناسی ورنی شهرستان ها اداره کل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فرخی گفت: افراد و یا گروه‌هایی که به صورت غیر مجاز، مجری تورهای کلوپ سافاری هستند از طریق واحد حقوقی پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پیگیری قضائی و شکایات از افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز، معرفی افراد اجرا کننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور مسدود کردن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها، از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، است.

وی افزود: تا کنون ۳ نشست تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضائی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

فرخی عنوان کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسؤولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

فرخی تاکید کرد: با همکاری نهادهای مربوطه به ویژه اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس‌راه و فعالان بخش خصوصی شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

کد خبر 6097323

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • سیل توصیف از گل شهاب: وحشیانه، غیرمعقول و تاریخی!
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر