Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@22:12:34 GMT

کاستلانی 4 – آلکنو 6؛ سرمربی تیم ملی والیبال کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۳۱۵

کاستلانی 4 – آلکنو 6؛ سرمربی تیم ملی والیبال کیست؟

10 تن از کارشناسان والیبال ایران مربی مدنظر خود را از بین دو گزینه نهایی فدراسیون انتخاب کردند. 

به گزارش "ورزش سه"، سرنوشت تیم ملی والیبال در سال المپیک نه تنها برای مسئولان ورزش، بلکه برای مردم ایران که در سال های اخیر علاقه شان نسبت به این رشته افزایش پیدا کرده و با جدیت والیبال را دنبال می کنند، اهمیت فوق العاده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه والیبال ایران با هدایت ایگور کولاکوویچ برای دومین دوره متوالی به عنوان بهترین تیم آسیایی به المپیک توکیو رسید، کرونا اجازه نداد تا این مربی نه چندان محبوب در این رویداد بزرگ هم روی نیمکت ایران بنشیند. 


با نظر فدراسیون قرارداد کولاکوویچ به جای تمدید یک ساله، چند ماه زودتر هم فسخ شد تا والیبال ایران به سراغ مربی بزرگتری برای موفقیت در المپیک توکیو برود. 


در ماههای اخیر پروسه طولانی طی شد تا فدراسیون والیبال در نهایت تصمیم گرفت از مربی خارجی برای هدایت تیم ملی در المپیک استفاده کند و نام 5 گزینه هم از سوی کمیته فنی مطرح شد. در نهایت دیروز در سومین نشست کمیته فنی، دانیل کاستلانی(سرمربی آرژانتینی سابق تیم ملی لهستان و فعلی تیم اولشتین لهستان) و ولادیمیر آلکنو(سرمربی سابق تیم ملی روسیه و فعلی تیم زنیت کازان) به عنوان دو گزینه نهایی معرفی شدند. 


حالا و در شرایطی که داورزنی اعلام کرده تا هفته آینده قرارداد سرمربی جدید تیم ملی از بین این دو گزینه معرفی می شود، با کارشناسان والیبال تماس گرفتیم تا نظر آن ها را پیرامون انتخاب یکی از این دو گزینه جویا شویم. البته دو تن از این کارشناسان یعنی محمود افشاردوست و بهنام محمودی که خودشان در کمیته فنی بودند، بعد از جلسه دیروز نظرشان را اعلام کردند و ما هم با 8 کارشناس دیگر تماس گرفتیم تا به نتیجه یک رای گیری از بین 10 کارشناس زبده برسیم.
با اینکه نتیجه این نظرسنجی رقابت نزدیکی را بین دو مربی روسی و آرژانتینی ایجاد کرد، اما در نهایت این ولادیمیر آلکنو بود که با 6 رای نشان داد اقبال بیشتری در میان کارشناسان ایرانی دارد.

 

مصطفی کارخانه: دانیل کاستلانی
اگر به روند تیم ملی والیبال ایران دقت کنیم، متوجه می شویم که بعد از رفتن ولاسکو کوچینگ در تیم ملی ضعیف بوده. بهتر است کمیته فنی هم فردی را انتخاب کند که کوچینگ قوی تری داشته باشد و بتواند به موقع تایم استراحت بگیرد یا تعویض کند چون این اوج هنر یک مربی است. من کاستلانی را در بحث کوچینگ بیشتر قبول دارم. 

 

محمود افشاردوست: ولادیمیر آلکنو
آلکنو اطلاعات خوبی درخصوص تیم ملی و بازیکنان ایران دارد. در خصوص راندمان دریافت اول، حمله و سرویس و… او در برنامه ارائه‌ شده‌اش به فدراسیون، آنالیزهای خوبی از تک تک بازیکنان و بخش‌های مختلف داده بود و این موضوع نشان می‌دهد که به تیم ملی ما اشراف کامل دارد و بازیکنان و والیبال ما را می‌شناسد. فکر می‌کنم در شرایط فعلی، آلکنو با توجه به این که سابقه خوبی از حضور در المپیک و شناخت فضای آن دارد، گزینه بهتری برای تیم ملی ایران باشد.

 

ولادیمیر آلکنو که سابقه رویارویی با تیم ملی ایران در قامت سرمربی تیم ملی روسیه را دارد، مدتی هم در سال 2015 در تیم زنیت کازان با سعید معروف، ستاره والیبال ایران همکاری می کرد.

 

بهمن سلطانی: دانیل کاستلانی
مربیان روس روی کارهای قدرتی تکیه دارند، اما مربیان آرژانتینی روی تکنیک و تاکتیک کار می کنند. بازیکنان ما هم تاکتیک پذیر هستند و در این مقطه از نظر من کاستلانی گزینه بهتری است. استفاده از مربیان اروپای شرقی مثل دوره کولاکوویچ برای والیبال ما اتفاقات خوبی را در پی نداشته و به همین دلیل معتقدم یک مربی آرژانتینی بیشتر می تواند به ما کمک کند. 

 

بهروز عطایی: ولادیمیر آلکنو
دو گزینه نهایی از دو مکتب مختلف یعنی بلوک شرق و غرب هستند. با این حال تغییر سیستم در فرصت کوتاهی که سرمربی آینده تیم ملی در اختیار دارد، منتفی است. مهمتر این است که یک مربی کاریزماتیک و با رزومه انتخاب کنیم. در یک پروسه 4، 5 ماهه بیشتر کنترل فضای تیم ملی مهم است. در این بخش آلکنو با توجه به روزمه قابل قبولی که دارد و توانسته قهرمانی های بزرگی را کسب کند، یک گام جلوتر است. او در برنامه ای که ارائه داده، نشان داده که بازیکنان ما را هم در 5، 6 سال اخیر زیر نظر داشته؛ پس گزینه بهتری است. 

 

بهنام محمودی: ولادیمیر آلکنو
آلکنو با توجه به سابقه و کارنامه درخشانش شرایط بهتری دارد، اما امیدوارم فدراسیون تصمیم خوبی بگیرد و به جمع‌بندی نهایی برسد. یکی از نقاط قوت برنامه‌ آلکنو، توانایی او برای فراهم کردن بازی و اردوی تدارکاتی با تیم‌های مطرح دنیاست که این موضوع می‌تواند به والیبال ایران بسیار کمک کند.

 

ناصر شهنازی: دانیل کاستلانی
نوع والیبال ما به ایتالیا، برزیل و آرژانتین می آیند و مبتنی بر تکنیک و توانایی فردی بازیکنان است. به همین دلیل هم مربیانی که از این کشورها آمدند، موفق بودند و نمونه بارز آن هم ولاسکو بود. برعکس مربیانی که از بلوک شرق آمدند، خیلی موفق نبودند. من اسمی از گزینه ای نمی برم و فقط می گویم که مربیان آرژانتینی کارنامه بهتری در ایران دارند. اینکه یک مربی رزومه اش قبل از حضور در ایران بهتر بوده، معیار نیست چون در تیم بهتری مربیگری کرده و بازیکنان بهتری در اختیار داشته است. 

 

دانیل کاستلانی که برای دومین سال به عنوان سرمربی اولشتین در پلاس لیگای لهستان فعالیت می کند، فصل گذشته سیدمحمد موسوی، یکی از ستاره های والیبال ایران را در ترکیب تیم خود می دید.

 

احسن شیرکوند: ولادیمیر آلکنو
هر دو گزینه جزو مربیان بزرگ و شناخته شدند. با اینکه فکر می کنم والیبال ما نیاز به یک مربی فوق العاده بزرگ دارد که کاریزما و مدیریت خوبی هم داشته باشد. به همین خاطر آلکنو که تجربه حضو در المپیک را داشته و حتی قهرمانی در المپیک را تجربه کرده، حداقل از نظر اسمی از بازیکنان ما بزرگتر است و می تواند بهتر تیم ملی را مدیریت کند. 

 

مسعود آرمات: ولادیمیر آلکنو
دو مربی ای که به عنوان گزینه های نهایی معرفی شدند، دو سبک متفاوت والیبال را ارائه می دهند. با این حال در شرایط فعلی من انتخاب آلکنو را بیشتر می پسندم. شنیدم برنامه ای هم که او به فدراسیون داده، کاملتر است. آلکنو انگیزه بسیار بالایی دارد که در المپیک با ایران روی سکو برود. 

 

فرهاد ظریف: دانیل کاستلانی
معیار مهم برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران در المپیک این است که مدیریت خوبی داشته باشد چون در یک فرصت کوتاه مربی جدید نمی تواند بازیکن سازی کند. والیبال روس ها بر پایه قدرت می چرخد و استایل و فیزیک آن ها شبیه بازیکنان ما نیست. از سویی ما با ولاسکو تجربه خوبی داریم و سیستم مربیان آرژانتینی بیشتر به والیبال ما می خورد. در این شرایط و برای یک مدت زمان کوتاه به نظر من کاستلانی گزینه بهتری است. 

 

علی شاکری: ولادیمیر آلکنو 
با توجه به اهدافی که فدراسیون والیبال ترسیم کرده و در آنها آورده مربی بعدی تیم ملی دارای کارنامه درخشان و سابقه حضور در المپیک باشد، به نظر می رسد آلکنو انتخاب نهایی کمیته فنی باشد. از بین کل 5 گزینه ای که از ابتدا مطرح شده بود، آلکنو گزینه ارجح تری بوده و هست. او به خوبی می تواند تیم ملی را مدیریت کند و انگیزه زیادی هم برای حضور در المپیک دارد.

 

تیم ملی والیبال ایران والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران والیبال تیم ملی والیبال ولادیمیر آلکنو والیبال ایران بازیکنان ما گزینه بهتری والیبال ما کمیته فنی تیم ملی دو گزینه یک مربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • مربی جهانبخش میراث‌دار کلوپ شد / آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول کیست؟
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • سرمربی فاینورد در یک‌قدمی نیمکت لیورپول
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • رسمی: گزینه همیشگی والیبال سرمربی جدید چین
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند