Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز نهمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت»، حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند بود، ظریف به کرونا مبتلا نیست، پیشنهاد ایران می‌تواند به خاتمه مسالمت آمیز درگیری‌های قره باغ کمک کند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آغاز نهمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت»، حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند بود، ظریف به کرونا مبتلا نیست،  پیشنهاد ایران می‌تواند به خاتمه مسالمت آمیز درگیری‌های قره باغ کمک کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۲ آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» آغاز شد

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، صبح امروز با نام مقدس یا «صادق آل محمد (ع)» در منطقه عمومی اصفهان با شرکت هفت پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد. بعد از گسترش انواع هواپیما‌های شکاری و بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین از روز‌ها قبل از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید بابایی اصفهان، روش‌های مقابله با تهاجم دشمن فرضی با استفاده از تاکتیک‌های نوین، طی این دو روز تمرین خواهد شد.

علاوه بر پایگاه شهید بابایی، پایگاه‌های شهید لشکری تهران، شهید نوژه همدان، شهید دوران شیراز، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز بصورت مستقیم در این رزمایش شرکت دارند. در این رزمایش هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ که توسط کارکنان فنی متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش بازآماد شده و تغییراتی در برخی سامانه‌های آن‌ها اعمال شده است، به همراه انواع هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روز‌ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است.

پیش از آغاز فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، هواپیما‌های شناسایی و عکسبرداری آر اف ۴، و پهپاد‌های کمان ۱۲ به جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی، رصد، شناسایی و عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته اند. طرح ریزی و هدایت تمرکزی به منظور اجرای انواع عملیات هوایی، افزایش شعاع عملیات با انجام سوخت گیری هوایی در داخل و خارج از مرز، استفاده از هواپیما‌های گشت هوایی با هدف کسب برتری هوایی، به کارگیری روش‌های دستیابی به اهداف زمینی و هوایی در مناطق ناشناخته، کسب و ارتقاء مهارت‌های لازم جهت آماده سازی به موقع پرنده‌های شرکت کننده توسط کارکنان فنی، تمرین پرواز ناوبری ارتفاع پست بدون کمک از سیستم‌های ناوبری هواپیما و استفاده از اصول پدافند غیر عامل را از اهداف تخصصی این رزمایش است.

 

حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند بود

عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای این نهاد بود و خلأ حضور ایشان در جلسات ماه‌های اخیر به وضوح احساس می‌شد.
صراحت، صداقت، توجه ویژه به حقوق مردم و فهم عمیق از فقه در حل مسایل حکومت، ویژگی‌های بارز ایشان بود. برای ایشان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم."

 

ظریف به کرونا مبتلا نیست

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از منفی بودن تست دوم کرونا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص ابتلای وزیر امورخارجه به کرونا اظهار داشت: یک نوبت تست او مثبت بوده ولیکن با دو نوبت تست مجدد و تکرار آزمایش مشخص شد که شکر خدا وی به کرونا مبتلا نمی‌باشند.

 

پیشنهاد ایران می‌تواند به خاتمه مسالمت آمیز درگیری‌های قره باغ کمک کند

سید عباس عراقچی، نماینده ویژه ایران برای حل مناقشه قره باغ در گفت‌ وگو با شبکه ITV (شبکه تلویزیونی اجتماعی) جمهوری آذربایجان در تبیین طرح ایران برای حل مناقشه قره‌باغ افزود: نگاه واقع بینانه، رویکرد منطقه‌ای و مشارکت کشورهای تاثیر گذار منطقه از ویژگی‌های طرح ایران است و این طرح با یک مشارکت منطقه‌ای می‌خواهد این موضوع را حل و فصل کند و دو طرف را به خواسته‌های خود برساند.

عراقچی ادامه داد: طرح ایران بر یک سری اصول پذیرفته شده بین‌المللی از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، اصل تغییر ناپذیری مرزها،خاتمه اشغال، رعایت حقوق اقلیت‌ها و بازگشت آوارگان استوار است.

نماینده ویژه ایران برای حل مناقشه قره‌باغ با اشاره به اینکه وظیفه ما در این شرایط این است که هر تلاشی که می‌توانیم انجام دهیم و هر ایده‌ای که می‌تواند کارساز باشد را بررسی کنیم، افزود: پیشنهاد ایران با حسن نیت کامل ارائه شده و دنبال این است که بتواند به تلفات انسانی و غیر انسانی خاتمه دهد.

او ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم این کار را به  سرانجام برسانیم اما مشکلات پیچیده‌ای در این مسیر وجود دارد.

عراقچی تاکید کرد: اگر همه طرف ها حسن نیت داشته باشند و از مداخله برخی کشورهای خارج از منطقه که بدنبال تخریب روابط هستند جلوگیری شود، ما می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع دوباره درگیری ها ما تماس‌های خود را برای خاتمه بحران آغاز کردیم، افزود: موضع ایران همیشه حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، مخالفت با اشغال و تاکید بر آزادسازی مناطق اشغال شده بوده و این موضع در طول ۲۷ سال گذشته تغییر نکرده است.

 

مداحی به مناسبت میلاد پیامبر (ص) در صحن مجلس

در ابتدای جلسه علنی امروز دوشنبه 12 آبان سید محمد قاضوی، مداح اهل بیت دقایقی در جلسه علنی به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام به مداحی پرداخت.

 

این برنامه به مناسبت 17 ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام برگزار شد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار پیشنهاد ایران می تواند به خاتمه مسالمت آمیز درگیری های قره باغ کمک حضور آیت الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه ای فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش کرونا مبتلا نهمین رزمایش شهید بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود