Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ذوالقدریها روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته پدافند غیرعامل شهرداری ابهر با بیان اینکه ایمنی و امنیت همواره از دغدغه‌های اصلی شهروندان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در همین راستا شهرداری به سهم خود شیوه‌هایی را برای کم کردن عوامل تهدیدکننده‏ ایمنی و امنیت در شهرستان پیش گرفته و بخشی از آن مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایمنی و امنیت از زمان‌های دور در برنامه ریزی و مدیریت سکونت‌گاه های شهری مورد توجه بوده است پدافند غیرعامل مهم‌ترین دستورالعمل در مدیریت بحران شهری است.
ذوالقدریها تاکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مهم پدافند غیرعامل در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازها و طرح‌های توسعه شهری، در این موارد باید رویکرد مناسبی به موضوعاتی همچون ساخت و سازهای غیرمجاز، استفاده از مصالح غیر استاندارد، رعایت نکات زیست محیطی، برنامه ریزی برای دفن بهداشتی و اصولی زباله‌های شهری در مناطق حاشیه‌ای داشته باشیم.
شهردار ابهر یادآور شد: صیانت از جان و مال مردم و حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های حساس شهری از اهداف مهم پدافند غیرعامل است از این رو آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی شده و برای رفع آنها راهکارهای مناسب ارایه می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی در این حوزه، آموزش را کلید اصلی مدیریت بحران برشمرد.
این مسوول با اشاره به ضرورت تکریم مراجعه کنندگان، بیان کرد: در راستای حفظ سلامت روان جامعه در مدت شیوع کرونا خدمت‌رسانی شایسته و سریع مورد تاکید است.
ذوالقدریها با تشریح ابعاد پدافند غیرعامل افزود: برنامه‌ریزی و توجه شهرداری‌ها به این امر ضروری است و حوزه ماموریت ما در این زمینه شامل شهرسازی، مدیریت شهری و تاسیسات شهری است که در صورت مدیریت صحیح باعث کاهش آسیب پذیری، افزایش تاب آوری و ایمن سازی زیرساخت‌های شهری خواهد شد.
شهردار ابهر خاطرنشان کرد: تداوم چرخه خدمت رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث وظیفه اصلی پدافند غیرعامل شهری است و نیازمند تمهیدات و تصمیمات موثر در این زمینه هستیم.
وی یادآور شد: با توجه به شروع فعالیت کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری ابهر، هدف اصلی از تشکیل این کمیته نظارت و پایش تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و ارائه آموزش و کسب مهارت در زمینه پدافند غیر عامل برای مدیران و پرسنل شهرداری است.

برچسب‌ها ابهر پدافند غیر عامل شهرداری ابهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر پدافند غیر عامل شهرداری ابهر ابهر پدافند غیر عامل شهرداری ابهر اخبار کنکور پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس