Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:14:42 GMT

2 سال است معطل یک وعده مانده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۴۵۷

2 سال است معطل یک وعده مانده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان کرمانشاه گفت: دو سال پیش مسئولین ورزش استان قول اختصاص یک سالن را به ورزشکاران بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دادند که باوجود پیگیری‌های زیادی که داشته‌ایم، هنوز محقق نشده است.

حسین بیگلری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود بیش از 36 هزار بیمار خاص و پیوند اعضا در کرمانشاه، اظهارکرد: اگر چه این تعداد بیمارخاص و پیونداعضا را در استان داریم، اما متاسفانه بدلیل نبود هیچ زیرساخت ورزشی اختصاصی، فقط 200 نفر از آنها ورزش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برزمین ماندن وعده‌هایی که مسئولین ورزش استان برای اختصاص یک سالن اختصاصی به این ورزشکاران داده‌اند اشاره کرد و افزود: دوسال پیش در مجمع انتخابات ریاست هیات، از  نبود زیرساخت‌های ورزشی برای این ورزشکاران در استان گلایه کردیم که در همان نشست مدیرکل ورزش استان با اذعان به محرومیت‌های هیات بیماران خاص و پیوند اعضا، قول اختصاص یک سالن را به این هیات داد.

رئیس هیات بیماران خاص استان کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم گذشت دوسال از آن زمان، هنوز این وعده عملی نشده است.

وی افزود: بارها پیگیری‌هایی را برای تحقق این وعده داشتیم که مسئولین عنوان کردند که یکی از سالن‌های خود را به ورزشکاران بیماری‌های خاص اختصاص می‌دهند، اما چون نیاز به مرمت دارد، واگذاری سالن بعد از انجام تعمیرات خواهد بود.  

بیگلری تاکید کرد: همان زمان با اداره ورزش رایزنی کردیم که سالن را در اختیارمان قرار دهند تا از محل کمک‌های خیرین آن را تعمیر کنیم و از فدراسیون هم قول گرفته بودیم که آن را برایمان تجهیز کنند، اما قبول نکردند.  

وی اضافه کرد: هیات بیماران خاص و پیوند اعضا از جمله هیات‌هایی است که تاکنون چندان از سوی مسئولین ورزشی حمایت نشده و هرچه هم تلاش کردیم تا بتوانیم حمایت آنها را داشته باشیم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیات بیماران خاص کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به شرایط این روزهای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیماران خاص باتوجه به وضعیت و وجود بیماری زمینه‌ای که دارند، دراین شرایط کرونایی نمی‌توانند چندان به بیرون از منزل رفت و آمد کنند، برای همین ورزش بیماران خاص در کرمانشاه درحال حاضر تاحدودی تعطیل است.

وی یادآورشد: البته فدراسیون از طریق فضای مجازی برنامه‌هایی را برای این ورزشکاران درحال اجرا دارد که برخی از ورزشکارانمان نیز این برنامه‌ها را پیگیر و در آنها شرکت می‌کنند، اما هیات استان فعلا امکان برگزاری هیچ برنامه ای را به شکل حضوری ندارد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيماران خاص ورزشکاران سالن ورزشی كرمانشاه استانی ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا هیات بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " محمدعلی درمیانی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۳ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قرنیه‌های زنده یاد درمیانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد