Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از برگزاری پانزدهمین دوره این جشنواره در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین به برترین طرح‌های فناورانه که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد.

به گزارش ایسنا دکتر عبدالرضا کبیری در نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، این جشنواره را قدیمی‌ترین رویداد فناورانه کشور توصیف کرد و افزود: این جشنواره از سال ۱۳۸۲ از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد و تا کنون ۱۴ دوره آن برگزار شده و امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جشنواره زمانی برگزار شد که کشور با واژه‌هایی مانند خلاقیت و نوآوری ناآشنا بود، اظهار کرد: این جشنواره در طی ۱۴ دوره دارای ماموریت‌های مختلفی بوده است، به گونه‌ای که از دوره اول تا ششم ماموریت آن "توسعه فعالیت‌های پژوهشی و ترویج فرهنگ کارآفرینی"، "از دوره هفتم تا یازدهم ماموریت " حمایت از کارآفرینان برتر و از دوره دوازدهم تا چهاردهم ماموریت "شناسایی سرمایه گذاران و تسهیل گری" برای آن تعریف شده است.

کبیری با تاکید بر اینکه جشنواره شیخ بهایی امروز نه یک رویداد فرهنگ ساز بلکه به یک رویداد مکتب ساز تبدیل شده است، افزود: این جشنواره اهدافی چون "حفظ و ارتقای جایگاه جشنواره به عنوان یک رویداد فناورانه"، "رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان"، "زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان"، "جهت دهی به فعالیت فن آفرینان در راستای حل مسایل و چالش‌های اصلی کشور" و "تقویت مذاکرات دو جانبه" را دنبال می‌کند.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، مخاطبان اصلی این رویداد را شرکت‌های دانش بنیان و فناور، شرکت‌های رشد یافته، شرکت‌های نوپا . صنعتی و واحدهای تحقیق و توسعه دانست و یادآور شد: از جمله حوزه‌های چالشی که برای دریافت طرح‌های این دوره از جشنواره در نظر گرفته شد، می‌توان به حوزه‌های "رفع نیاز صنعت در دوران تحریم"، "خشکسالی و سیلاب"، "بازیافت پسماند به خصوص در کلانشهرها"، "محیط زیست، آلودگی هوا، آب و خاک"، "صنعت دارو" و "صنایع IT و ICT و هوش مصنوعی" اشاره کرد.

اعطای جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین

کبیری با اشاره به اعطای جایزه دکتر محمود شیخ زین الدین در این جشنواره، خاطر نشان کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به پیشنهاد این معاونت جایزه فناوری و صنعت ساز دکتر محمود شیخ زین الدین اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: این جایزه به برترین طرح‌های فناورانه که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد.

برگزاری جشنواره ملی در روز جهانی کارآفرینی

کبیری با اشاره به تعویق زمان برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی اظهار کرد: در ابتدا قرار بود این جشنواره در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریورماه برگزار شود که به دلیل شیوع و گستردگی ویروس کرونا این زمان به روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه سال جاری موکول شد.

به گفته وی این روزها مصادف با روز جهانی کارآفرینی است و فرصتی خواهد بود تا ایران بتواند فرصت‌های کارآفرینی را به جهان معرفی کند.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به برگزاری ترکیبی این جشنواره به صورت مجازی و حضوری، خاطر نشان کرد: این جشنواره در دو بخش "مسابقه‌ای" و "غیر مسابقه‌ای" برگزار خواهد شد. بخش مسابقه‌ای شامل بخش‌های "طراحان کسب و کار"، "فن آفرینان ("نوپاهای رشد یافته" و "فرصت‌های سرمایه گذاری") و بخش غیر مسابقه‌ای شامل بخش‌های "فرصت‌های سرمایه گذاری"، "نشست‌های انتقال تجربه" و "نمایشگاه" می‌شود.

بخش مسابقه‌ای جشنواره شیخ بهایی

وی  با اشاره به بخش‌های مسابقه‌ای این رویداد فناورانه، یادآور شد: داشتن طرح‌های فناورانه امکان سنجی شده، دارا بودن حداقل یک محصول یا خدمت قابل ارائه و عدم تجاری سازی محصول معرفی شده از جمله شرایط حضور فن آفرینان در این بخش است.

به گفته این مقام مسوول هدف از برگزاری بخش مسابقه‌ای فن آفرینان توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ساز است که در آن بر اساس شاخص‌هایی چون مدیریتی، فناوری و مالی طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کبیری خاطر نشان کرد: شرکت‌هایی که دارای نوآوری و فناوری تجاری سازی شده باشند و حداقل ۵۱ درصد سهام آنها به بخش خصوصی  تعلق داشته باشد، می‌توانند در این بخش حضور یابند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های نوپا برای حضور در این بخش باید از عرضه محصول آنها به بازار کمتر از ۳ سال گذشته باشد و این زمان برای شرکت‌های رشد یافته بیشتر از ۳ سال در نظر گرفته شده است.

آمارهای طرح‌های ارسالی به جشنواره ملی شیخ بهایی

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه در این رویداد ۵۰۱ طرح در پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی دریافت شده است، گفت: تعداد ۱۶۵ شرکت در این جشنواره ثبت نام اولیه کردند که از این تعداد ۳۷ شرکت (۱۶ شرکت فن آفرین نوپا و ۲۱ شرکت فن آفرین رشد یافته) به مرحله نیمه نهایی بخش کارآفرینان این جشنواره راه یافتند.

وی با تاکید بر اینکه ۶ شرکت کاندیدای جایزه فناوری صنعتی ساز دکتر محمود شیخ زین الدین شدند، یادآور شد: پس از انجام داوری‌ها ۱۶ شرکت به مرحله نهایی بخش فن آفرینان راه یافتند که از این تعداد ۹ شرکت نوپا و ۷ شرکت رشد یافته هستند، ضمن آنکه از این تعداد ۲ شرکت کاندیدای دریافت جایزه فناوری و صنعت ساز دکتر شیخ زین الدین شدند.

کبیری ادامه داد: در بخش طراحان کسب و کار ۳۳۶ طرح ارسال شد که ۶۱ طرح کاندیدا برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی شدند که در نهایت ۱۸ طرح برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی تعداد کاندیداهای راه یافته به مرحله نهایی بخش فرصت سرمایه گذاری را ۳۴ کاندیدا ذکر کرد که از این تعداد ۹ شرکت فن آفرین نوپا و ۷ شرکت فن آفرین رشد یافته و ۱۸ شرکت طراح کسب و کار هستند.

کبیری با بیان اینکه ۱۵ کاندیدا به بخش نهایی فرصت‌های سرمایه گذاری این جشنواره راه یافتند، گفت: هدف نهایی ما از برگزاری این بخش ایجاد ارتباط میان صاحبان سرمایه با صاحبان ایده است.

بخش نمایشگاهی

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به بخش نمایشگاهی این جشنواره، خاطر نشان کرد: این بخش بستری برای ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه است که از ۱۷ آبان ماه  آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

برگزاری برنامه‌های ویژه

کبیری برگزاری برنامه "پل" را از برنامه‌های ویژه پانزدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی نام برد و گفت: این برنامه در راستای سیاست‌های جدید جشنواره در زمینه تعامل مستقیم میان صاحبان ایده و سرمایه برگزار خواهد شد.

وی برنامه "بیست باش" برای معرفی برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره، "چارسو" برای بررسی سیر تاریخی برگزاری این رویداد و "طلوع" برای معرفی موفقیت‌ها و شکست‌های شرکت‎ها را از دیگر برنامه‌های ویژه این رویداد نام برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره شيخ بهايي دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی دکتر محمود شیخ زین الدین پانزدهمین دوره جشنواره خاطر نشان سرمایه گذاری فن آفرینان دانش بنیان مسابقه ای رشد یافته کسب و کار خواهد شد شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران

تین نیوز

هواپیمایی سپهران از برگزاری یک دوره آموزش مهمانداری در این شرکت خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  شرایط ثبت نام در این دوره که توسط مرکز آموزش هواپیمایی سپهران برگزار می شود به شرح ذیل است:

شرایط ثبت نام

حداقل مدرک تحصیلی دیپلم کارت پایان خدمت برای آقایان سن: ۱۸ تا ۲۴ برای خانم‌ها سن ۱۸ تا ۲۶ برای آقایان قد: ۱۶۸ سانتی‌متر خانم‌ها ۱۷۰ سانتی‌متر آقایان و توانایی لمس ارتفاع ۲۱۲ سانتی‌متر با انگشتان دست BMI: خانم‌ها ۱۸.۵ تا ۲۴ آقایان ۲۰ تا ۲۵ حداقل سطح زبان INTERMEDIATE قبولی در معاینات پزشکی قبولی در مصاحبه مدت دوره ۳۰۰ ساعت محل برگزاری: مشهد بدون تعهد استخدامی تابعیت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش انجمن شرکت هواپیمایی ایران، علاقمندان می توانند لطفا جهت مشاهده شرایط و پرکردن فرم به این آدرس مراجعه کنند:

https://aviationacademy.flysepehran.com/

شایان ذکر است شرکت در دوره‌های آموزشی مرکز آموزش سپهران به منزله استخدام در شرکت نبوده و هواپیمایی سپهران تعهدی مبنی بر استخدام دانشجویان نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه