Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@15:41:53 GMT

بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به مرز 2 هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۷۴۳

بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به مرز 2 هزار نفر رسید

حیدری با اشاره به وضعیت حاد کرونایی در خراسان رضوی گفت: بستری‌های استان به مرز 2 هزار نفر رسید و 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر گفت: مقوله وحدت بر اساس سفارش قرآن کریم در ابعاد ملی و فراملی دارای کارکردهای بسیاری است و تا کنون پیروان این دو مذهب در کنار هم با اعتماد متقابل زندگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقش جریان‌های انحرافی در فضاسازی و اختلاف‌افکنی سابقه دارد افزود: در تاریخ نقش جاسوسان برای بهره‌برداری از این دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تأکید بر عنصر وحدت در جامعه اسلامی اظهار کرد: در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) متأسفانه به ساحت پیامبر(ص) توهین شده و فضاهای خشونت باری ایجاد شده که خطا است و جامعه جهانی را از وحدت دور می‌کند لذا باید به سیره نبوی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین محور رسالت بعثت پیامبر(ص)، اتمام مکارم اخلاقی است افزود: نکته کلیدی موفقیت پیامبر(ص) دعوت بر مبنای اخلاق و محبت است که در تاریخ اسلام برجسته ذکر شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: اخلاق اجتماعی پیامبر(ص) بر موضوعات مدارا و قاطعیت در اجرای عدالت و محبت و فروتنی نکات مهمی در زندگی ایشان است و آنچه بر پیامبر(ص) تکلیف است ابلاغ مبین بوده و پیامبر در دعوت خودشان از اجبار و اکراه دوری می‌کند.

وی افزود: پرداختن به سیره پیامبر(ص) و چراغ راه قرار دادن این سیره برای جامعه امروزی مهم است و باید در نارسایی‌ها و مشکلات جامعه، دغدغه‌مندان دینی با نگاه محبت‌آمیز با مشکلات برخورد داشته باشیم و از انتقام‌جویی و کینه‌توزی پرهیز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در جامعه به دلیل وجود جنگ فرهنگی و اقتصادی امروز باید همگی بر محور فضایل اخلاقی برای حل مشکلات مردم منسجم شویم و اختلاف نظرات امری طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه از نخبگان توقع دارد در شرایط سختی و فشار با این نگاه ادامه مسیر دهد افزود: دادن اعتماد و امید به جامعه رسالت همه جریان‌های سیاسی و نخبگان است.

حیدری گفت: دانش آموزان آینده این کشور را می‌سازند و مسائل و مشکلات در جامعه آموزشی با توجه به کرونا ایجاد شده است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه 13 آبان روزی ملی مبازره با استکبار جهانی نام دارد افزود: نوع مواجهه دشمن با فشار حداکثری بر ملت ایران و با تشدید تحریم‌ها برای جامعه روشن است و از 28 مرداد به بعد نوع دخالت آمریکا در کشور ما و راهبردهای آن برای برخورد با نظام و تغییر نظام اسلامی روشن است و فشار دشمن امروز به حداکثر رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بانوان رسالت مهمی در فضای خانه و خانواده دارند و در شرایط اقتصادی فعلی آموزش فرزندان را برعهده دارند لذا فضای ارتقا و توانمندی بانوان به توسعه کشور کمک می‌کند.

وی افزود: وضعیت خراسان  رضوی در شرایط حاد کرونایی است و بستری‌های استان به مرز 2 هزار نفر رسید و مشهد و 14 شهرستان به آمار 1115 نفر بستری رسیده که 20 درصد افزایش داشته است.

حیدری ادامه داد: نسبت به ماه گذشته 200 نفر بستری‌ها افزایش داشته و به نقطه پیک دوم رسیده است که البته در آن زمان با کمک مردم در مرحله‌ای برگشت داشت و بخشی از بیمارستان‌ها به حالت عادی برگشت.

وی افزود: در شرایط بدبینانه اگر تعداد مبتلایان به مرز 5 هزار نفر برسد نگران‌کننده است چراکه این ظرفیت بستری در بیمارستان‌های مشهد وجود ندارد و افزایش میزان مرگ‌ومیرها فاجعه جدی است که باید مردم همراهی کنند.

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: تعطیلی حمل‌ونقل عمومی بدون تعطیلی سایر بخش‌ها کمکی به کاهش تعداد مبتلایان نخواهد کرد و جز مشکل برای مردم چیز دیگری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای تعطیلی کل کشور ظرفیت‌های اقتصادی وجود ندارد افزود: چاره‌ای جز کنترل و همراهی مردم نداریم تا نمودار ابتلا را به روند کاهشی بازگردانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هزار نفر پیامبر ص بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان

مدیر کل فرهنگی و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشگاه فردوسی مانند نخ تسبیح است که فردوسی دوستان، و شاهنامه پژوهان را کنار یکدیگر قرار می‌دهد تا در مسیر اعتلای فرهنگ و زبان پارسی گام بردارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده در جلسه عوامل ستاد اجرائی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهارداشت: دانشگاه فردوسی سال گذشته با برگزاری همایش علمی و هم‌چنین با مشارکت در برنامه‌های بزرگداشت نقش مهمی داشت و اتفاقات کم‌نظیری را رقم زده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فردوسی نقطه پمپاژ فضای فکری و محتوایی به جامعه است که سال گذشته در حوزه هویت ملی اتفاقات مهمی رخ داد و با توجه به فضاهای شکل گرفته، بازگشت به گنجینه هویتی و ملی از اهمیت ویژه برخوردار است.

حسین زاده با اشاره به همکاری، همراهی و هماهنگی شکل گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث‌فرهنگی و انجمن مفاخر کشور برای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: چندین جلسه در سطح ملی برگزار و تقسیم کار لازم صورت گرفته است، هدف این است که فردوسی به عنوان شاعر حماسه سرای کشور تمامی دستگاه‌ها نقش داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تجلیل از فردوسی شناسان، شاهنامه پژوهان و نواختن زنگ فردوسی در مدارس از مواردی است که توسط دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در سطح استان‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی گفت: صدا و سیما نیز برنامه‌های ویژه‌ای به این مناسبت خواهد داشت که برخی از این برنامه‌ها از مشهد برای کشور تولید خواهد شد.

حسین‌زاده یادآور شد: روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی از دیگر برنامه‌های ویژه بزرگداشت فردوسی است.

تقاضای مشارکت دانشگاه در روزهای ملی مفاخر خراسان رضوی 

سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: شاعران مفاخر استان خراسان رضوی شامل فردوسی، خیام و عطار نیشابوری و بیهقی در تقویم رسمی کشور دارای روز ملی هستند که با توجه به جایگاه علمی و پژوهشی، دانشگاه فردوسی باید در برنامه‌های آن‌ها نیز مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: همگرایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است و باید از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این رویداد ملی بیشتر بهره‌مند شویم.

مسعود میرزایی شهرآبی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد و سیاست‌های این دانشگاه اظهارداشت: دانشگاه فردوسی می‌خواهد حل مسئله کند، نمی‌خواهد بودجه نفتی را بگیرد و مصرف کند.

وی با بیان این که در دانشگاه رویکرد انقلابی شکل گرفته است، ادامه داد: دانشگاه فردوسی می‌خواهد کف جامعه و در کنار مردم و مسئولان باشد، می‌خواهد بال دولت و دولتی‌ها باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به بزرگداشت فردوسی گفت: با توجه به رویکرد حل مسئله در دانشگاه فردوسی، تربیت نسلی، هویتی ملی و اسلامی در خدمت جامعه خواهد بود، اگر ما در صحنه نباشیم افراد دیگری به صحنه خواهند آمد و میدان‌داری خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در این حوزه گفت: در حوزه فرهنگی بودجه‌های چشمگیری اختصاص دادیم و از این پس نیز در حوزه فرهنگی هزینه خواهیم کرد چون معتقدیم تا زمانیکه مسائل نرم افزاری را رفع نکنیم در فیزیک، شیمی، ریاضی و ... توفیق نخواهیم داشت.

فرزاد قائمی، دبیر علمی همایش فردوسی نیز با اشاره به سابقه و رویکرد برگزاری همایش‌های بزرگداشت فردوسی اظهارداشت: بعد از دهه 70 که مقام معظم رهبری از منطقه توس بازدید کردند و بر آبادانی این منطقه تاکید کردند، دوباره فردوسی به کانون توجه تبدیل شد و دانشگاه نیز در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری بزرگداشت فردوسی نقش داشته است.

مجید طهوریان عسکری، عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون ساماندهی و عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: شورای اسلامی شهر مشهد برای همکاری در بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آمادگی دارد و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این زمینه با تصویب لوایح شهرداری همراهی لازم صورت گرفته است.

حضور بیش از 1000نویسنده از28 استان در جشنواره داستان حماسی

مجید عسکری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی نیز با بیان این‌که شاهنامه فردوسی یک اثر هنری است، گفت: آسیب شناسی‌هایی را در حوزه فردوسی، شاهنامه انجام دادیم و مقرر شده است که آثار هنری مبتنی بر این آسیب شناسی و ظرفیت‌های فردوسی و شاهنامه تولید کنیم.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره  جشنواره داستان حماسی افزود: داستان حماسی به عنوان یک گونه داستان شناخته شده و بیش از هزار نویسنده در 28 استان کشور درگیر داستان‌ حماسی شده‌اند.

عسکری تصریح کرد: ادبیات حماسی نبازمند روزآمدسازی است و باید از منظر جدید به آن نگریسته شود و مردم به ویژه دانشجویان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 25 تا 3خرداد دهه حماسه  در شهر مشهد

جلیل بامشکی، مدیر گردشگری و زیارت شهرداری مشهد  نیز گفت: نگاه ما ارتقای جایگاه و هویت ملی است و بر همین مبنا برنامه‌هایی را از 25 اردیبهشت که روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است آغاز و تا سوم خرداد که روز آزادسازی خرمشهر است به عنوان دهه حماسه، اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه حماسه تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد جشنواره‌های فرهنگی و هنری مرتبط با شاهنامه و فردوسی را اجرا کنیم و دانشگاه نقش بیشتری را داشته باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد