Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:17:44 GMT

شرح حدیث اخلاقی پیامبر(ص) توسط رهبر انقلاب: ۴ حقی که باید رعایت شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۸۱۷

شرح حدیث اخلاقی پیامبر(ص) توسط رهبر انقلاب: ۴ حقی که باید رعایت شود

‍‍‍‍‍‍

رهبر انقلاب به شرح حدیثی اخلاقی از پیامبر(ص) پرداختند که بر اساس آن، هر مؤمنی باید ۴ حق را رعایت کند که نخستین آن، دوست داشتن فرد توبه‌کننده از گناه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب در ابتدای یکی از جلسات درس خارج فقه خود به شرح حدیثی از امام صادق (ع) به نقل از پیامبر(ص) پرداختند و فرمودند:«عَن اَبی عَبدِ الله عَلَیهِ‌السَّلام قال قالَ النَّبِیّ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِه یَلزَمُ‌ الحَقُّ لِاُمَّتی‌ فی اَربَع» در چهار چیز بر گردن امت من حقی و مسئولیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان «یَلزَمُ‌ الحَقُّ لِاُمَّتی‌» را «یَلزَمُ‌ الحَقُّ علی اُمَّتی‌» را در نظر گرفت که موارد متعددی هم همین‌طور استفاده شده است.

ایشان افزودند: حق اول: «یُحِبّونَ التّائِب» توبه‌کننده را دوست بدارد؛ همچنان‌که خدای متعال فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ.» بعضی به سابقه نگاه می‌کنند و می‌گویند او آدم گناهکاری است، به بعد از آن نگاه نمی‌کنند که توبه کرده است، در حالی که خدای متعال به توبه نگاه می‌کند و خدا او را دوست می‌دارد.

رهبر معظّم انقلاب خاطرنشان کردند: بعضی از ماها سخت‌گیری می‌کنیم و می‌گوییم این فرد این سوابق دارد و ...، توبه او را مورد توجه قرار نمی‌دهیم. این مسئولیتی بر گردن مردم است که توبه‌کننده را دوست بدارند.

ایشان اضافه کردند: دومین حق: «وَ یَرحَمونَ الضَّعیف» است؛ بر ضعیف و فرودست ترحّم کنند، او را لگدمال نکنند، هر کسی که ضعفی نشان بدهد حتماً دارد خودش را آماده می‌کند برای لگدمال شدن؛ این رویه دنیای جاهل و تمدن جاهلی است. در اسلام عکس این است؛ یعنی اگر دیدید کسی ضعیف است باید به او ترحّم کنید.

ادامه سخنان رهبر انقلاب را در فیلم زیر تماشا کنید.

شرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از 6 خصلت به خدا پناه می‌بردمداحی میثم مطیعی در پی اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر(ص)مداحی مهدی رسولی در ثنای پیامبر(ص): "لبیک یا رسول ‌الله"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام صادق ع حدیث رهبر امام صادق ع رهبر رهبر انقلاب پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب

جمعی از کارگزاران حج و زائران بیت‌الله الحرام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مشروح اخبار این دیدار منتشر می‌شود...

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبرانقلاب دیدار می‌کنند
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!