Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:47:58 GMT

کاروان‌های شادی در البرز برنامه اجرا می کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۸۸۷

کاروان‌های شادی در البرز برنامه اجرا می کنند

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز دوشنبه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) در گفت وگو با خبرنگاران اهانت های اخیر به ساحت مقدس پیامبر را محکوم کرد و افزود: همانطور که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با تمام وجود در ایام حزن پیشوایان دینی به عزاداری می پردازند باید در ایام سرور و جشن خاندان نبوت و امامت  نیز اهتمام ویژ داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تبریک هفته وحدت، بر ضرورت ایجاد نشاط و سرور در جامعه و برپایی مراسم جشن با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: هیات امنای بقاع متبرکه و خادمان باید اهتمام ویژه ای را نسبت به اجرای برنامه ها در بقاع متبرکه و مساجد و موقوفات مرتبط مدنظر قرار دهند.

دشتکی به برنامه های پیش بینی شده برای ایام ولادت اشاره کرد و ادامه داد: غبارروبی، نظافت و عطرآگین کردن صحن و سرای بقاع متبرکه، آذین بندی و فضاسازی محیطی و چراغانی صحن ها و خیابان های پیرامون بقاع متبرکه، اجرا و ضبط ویژه برنامه های ۱۷ ربیع الاول بدون حضور مستمع برای پخش از شبکه های مجازی و استانی و فضاهای قابل انتشار با حضور مداحان و ذاکران شاخص و همچنین اجرای تواشیح و سرودهای شاد توسط گروه های ممتاز استان و بیان مناقب و فضایل پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) توسط سخنرانان مطرح بومی از جمله این برنامه ها است.

وی به راه اندازی کاروان های شادی نیز اشاره کرد  گفت: این کاروان ها با تزیین خودروهای مربوطه از هشت بقعه متبرکه استان حرکت و در ۶۰ نقطه از استان بدون حضور جمعیت برنامه های کوتاه جشن را برگزار می کنند.

وی شعار اصلی راه اندازی این کاروان ها را «من محمد (ص) را دوست دارم» عنوان کرد و افزود: پخش مولودی ها و کلیپ های صوتی از ماذنه بقاع متبرکه و بقاعی که  نمایشگرهای تصویری دارند از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

نورافشانی از بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد:‌امشب همزمان با شب ولادت نبی اکرم (ص)‌و امام جعفر صادق (ع) در ۲۰ بقعه متبرکه استان با همکاری بسیج و سپاه نورافشانی انجام می شود.

وی همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و پیامکی در فضای مجازی و انتشار استوری هایی با نام پیامبر اعظم (ص) و پروفایل های مرتبط، اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال که نام آن ها «محمد، احمد، محمود، جعفر و صادق» را از دیگر برنامه های هفته وحدت عنوان کرد و گفت: این کودکان و نوجوانان می توانند به صورت پیامکی در این مسابقه شرکت و به قید قرعه جوایزی دریافت کنند.

وی پخت و توزیع پنج هزار پرس غذای گرم در بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: این غذاها در روز عید بین اقشار آسیب پذیر کرونا توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: در بقاع متبرکه بیشتر برنامه ها به صورت مجازی و از طریق کانال های بقاع شاخص استان منتشر می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط امروز، برای ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر و ترویج سیره نبوی و سیره زندگی پیامبر اعظم (ص) و سیره اخلاقی و اجتماعی آن حضرت پوسترهای نمایشگاهی که آماده شده در بقاع متبرکه و فضای مجازی با مضامین سیره اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و سبک زندگی پیامبر تهیه و به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه این موضوع همزمان با ۱۳ آبان است، افزود:‌ سعی شده در برنامه هایی که اجرا می شود به خصوص در نمایشگاه ها موضوع استکبارستیزی و مبارزه با استکبار مطرح شود.

دشتکی خاطرنشان کرد: مسلمانان با اتحادی که دارند باید استکبارستیزی را به نمایش گذاشته بگذارند به خصوص با گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه خبیث فرانسوی که با توهین در چهره نورانی حضرت محمد (ص)‌ انجام داد، بار دیگر عناد و خباثت جامعه غرب را نسبت به جهان اسلام آشکار ساخت.

وی گفت: پس امروز ضمن محکوم کردن برای استکبار ستیزی نیاز است مسلمانان با هم متحد شوند که هفته وحدت یادگاری خوبی است که امام خمینی (ره ) از خود به جا گذاشتند و این هفته را هفته وحدت بین تمام مسلمانان نامگذاری کردند و امروز وحدت در ایام ولادت پیامبر رحمت و مهربانی ضرورتش بیشتر احساس می شود.

استان البرز دارای ۱۰۰ امامزاده و ۱۸۰۰ موقوفه و بیش از ۱۶ هزار رقبه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه هفته وحدت پیامبر اکرم استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه هفته وحدت پیامبر اکرم استان البرز سازمان اوقاف و امور خیریه هفته وحدت پیامبر اکرم استان البرز اخبار کنکور بقاع متبرکه بقاع متبرکه استان البرز هفته وحدت کاروان ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است