Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر طی حکمی سامان خلیلیان را به عنوان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی این رویداد معرفی کرد.

در متن حکم مسافرآستانه خطاب به خلیلیان چنین آمده است: «نظر به تجربیات ارزشمند و شایستگی جنابعالی  در حوزه نمایش خیابانی شما را به عنوان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر منصوب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم با آگاهی، خلاقیت  و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید.»

سامان خلیلیان کارگردان، نویسنده، بازیگر و طراح صحنه تئاتر دارای مدرک دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه خوارزمی و مدرک درجه دو هنری با عنوان هنرهای نمایشی از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کارگردانی ۱۳ تئاتر صحنه‌ای و بیش از ۳۰ تئاتر خیابانی و محیطی بخشی از فعالیت‌های اوست. 

مدیریت کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی، دبیری و مدیریت چندین جشنواره سراسری و بین‌المللی تئاتر، داوری در جشنواره‌های تئاتر فجر، دانشگاهی، مریوان، فتح خرمشهر، شهروند لاهیجان، استانی، شرهانی و... نیز قسمتی از عملکرد او در حوزه مدیریت اجرایی‌ست.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. 

*اکران اینترنتی نمایش‌عروسکی «حسنی یه پهلوونه»

فیلم نمایش‌عروسکی «حسنی یه پهلوونه» به طراحی و کارگردانی عادل بزدوده از تولیدات سال 1382 مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران شد. این نمایش عروسکی براساس نوشته‌ کیوان اقبالی‌گوران در مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

در نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» قصه‌ بچه نترس و باهوش روستایی به نام حسنی بازگو می‌شود که پس از شنیدن حمله گرگ به گله گوسفندان و اسیر شدن پدرش «عمو چوپان» از زبان کلاغ، آماده نجات او از دست گرگ بدجنس می‌شود و در مسیر راه اتفاق‌هایی برایش می‌افتد.

در این نمایش از ناصر احمدی‌فر، علی افشاری، پری‌ناز آل‌آقا، سارا اقبال، شیدا اصغری، ندا واقعی، سعیده‌ آرام‌‌موسوی، شقایق ناظم‌پور و لیلا معین به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک‌ها نام برده شده است . هم‌چنین آهنگ‌سازی نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» را محمدرضا معین و ساخت عروسک‌ها را عادل بزدوده، همایون صلاحی و میترا رحمانی برعهده داشته‌اند.

در عین حال علی انصاری در طراحی صحنه و عروسک‌ها با کارگردان همکار داشته و اسماعیل عباسی این نمایش عروسکی را عکاسی کرده است.

بر همین اساس حسن دادشکر به عنوان طراح نور، میترا رحمانی طراح لباس، پرویز محلاتی طراح پوستر و بروشور و سعیده‌آرام موسوی شاعر، این نمایش بوده‌اند و علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو به عنوان سازنده دکور، علی‌اکبر گلکار پروین ضبط صدا، تصویر و تدوین و مرام خادم‌حسینی دستیار کارگردان و مدیر صحنه همکاری کرده‌اند.

نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» در نهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران بر روی صحنه رفت و به پاس تلاش و درک زیبایی شناختی صحنه و عروسک‌ها تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به عادل بزدوده اهدا شد.

علاقه‌مندان تا پایان آبان 1399 می‌توانند فیلم این نمایش را در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر فجر بخش خیابانی کانون پرورشی نمایش نما نمایش عروسکی تئاتر فجر عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد