Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالسلام کریمی پیش از ظهر امروز در همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان که با موضوع مقابله با جریانات انحرافی و به مناسبت هفته وحدت به صورت ویدیوکنفرانس در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، با تبریک میلاد بابرکت پیامبر رحمت، اظهار کرد: به ابتکار نظام اسلامی اختلاف نظرشیعه و سنی در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) به هفته وحدت تبدیل شد که وحدت ریشه در تاریخ و قرآن دارد و نظام اسلامی ما آنرا احیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضرورت ایجاب می‌کند که وحدت  بین مسلمین وجود داشته باشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری از وحدت بعنوان استراتژیک  نظام نام می‌برد و مقدسات فریقین خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: نزاع و اختلاف افکنی حرام و وحدت بر همه مسلمین واجب است که باید در راستای دین همگی قدم برداریم تا زمینه توطئه افکنی دشمنان را شاهد نباشیم.

استاد دانشگاه کردستان بیان کرد: اختلاف افکنی و تکفیر لج کردن با آیات مقدس قرآن کریم است و کافر به دنبال چنین چیزی است نه مسلمان.

کریمی با بیان اینکه دین ما دین رحمت و همگانی است، بیان کرد: اختلاف در مذهب و سلایق وجود دارد اما دین همه ما یکی است و نباید اختلاف‌ها تبدیل به عناد و دشمنی شود و همه باید همراه و همدل باشیم تا کار دین جلو برود.

وی به راههای ایجاد وحدت و رفع تکفیر پرداخت و اضافه کرد: بازگشت به قرآن و سنت، مراجعه به مراجع، خشکاندن بذر اختلاف و  تاکید بر مشترکات و رها کردن اختلافات از راههای ایجاد وحدت به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی باید همه مسلمانان در همه مذاهب از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم  چرا که ضامن وحدت و ایجاد سربلندی در جامعه و راه مبارزه با دشمنان اطاعت از ولی امر مسلمین است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان استاد دانشگاه همایش روحانیون شیعه و سنی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است