Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:32:12 GMT

حناچی: شرایط برای تعطیلی کامل تهران مهیا نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۸۳۸۷

حناچی: شرایط برای تعطیلی کامل تهران مهیا نیست

به گزارش ایرنا؛ پیروز حناچی، روز دوشنبه درآئین بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: شرایط سخت اقتصادی اجازه تعطیلی کامل شهر را به ما نمی‌دهد اما باید با تمهیدات اتخاذ شده از تردد غیرضروری در شهر جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایط حاد کرونایی هستیم؛ از ابتدای اسفند که کشور درگیر کرونا شد، در تهران وضعیت خاص را اعلام کردیم اما در نیمه‌های فروردین به تلفات ۱۱۸ نفر رسیدیم و در نیمه اردیبهشت در تهران و کل کشور به کاهش معنی دار فوتی‌ها رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حناچی افزود: اکنون با توجه به افزایش ابتلا در جهان، آمار تلفات در این کشورها رو به کاهش است، در حالی که در کشور ما این آمار رو به افزایش است.

 وی با بیان اینکه در این شرایط نمی‌شود همه چیز را به گردن مردم انداخت، در عین حال افزود: ردیابی ناقلین بسیار تاثیرگذار است، شاید تفاوت ما و کشورهای دنیا که موفق بودند در این باشد. 

شهردار تهران ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی در این حوزه برای ما به معنی سه براربر شدن ناوگان حمل ونقل است که در کوتاه مدت امکان‌پذیر نبود. 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل گفت: ۶۳۰ واگن سفارش به چین در حال پیگیری است و همچنین دو قرارداد تولید بیش از ۱۰۰ واگن در داخل را در بررسی داریم که از مدیرعامل ایران خودرو تشکر می‌کنم که شرایط اطمینان را فراهم کردند. 

حناچی خاطرنشان کرد: عده‌ای در موقع قرارداد به ما گفتند که ایران‌خودرو بدقول است و قرارداد می‌بندد، اما آن‌را انجام نمی‌دهد اما تشکر می‌کنم که این قرارداد اجرا شد.

به گفته وی؛ در سال رونق و جهش تولید خیلی خوشحال شدم که کارخانه ایران‌خودرو دیزل با این قرارداد فعال شد و نور امیدی به وجود آمد.  

شهردار تهران همچنین در واکنش به سخنان «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران که اعلام کرد مدیران شهری خیلی مودب  و خجالتی هستند، گفت: گله را پشت تریبون نمی‌کنیم و آنجا که نیاز باشد داد هم می‌زنیم.

به گفته وی؛ اکنون برای گرفتن اعتبارات اوراق مشارکت هم مشکل داریم؛ بانک‌ها از ما ۱۰۰ درصد تضمین می‌خواهند در حالی که ۵۰ درصد بر عهده دولت است. 

حناچی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی یک بحث اجتماعی است تاکید کرد: بعد از بحث درمان قطعا جزو اولویت‌های یک کشور تلقی می‌شود و ما در شرایط کرونایی تاکنون ریالی از دولت دریافت نکردیم. تلاش کردیم که باری برای مردم در این شرایط تحریم نباشیم. 

وی تصریح کرد: تحریم مطلب زیبنده‌ای نیست و کسی به آن افتخار نمی‌کند، اما تلاش می‌کنیم این تهدید عظیم را به یک فرصت عظیم تبدیل می‌کنیم و امید دارم اولین واگن ملی در بهمن ماه بهره‌برداری شود و کار عظیمی است که در حال انجام است. 

حناچی همچنین به توسعه خطوط بی. آر. تی نیز اشاره کرد و گفت: افزایش محورهای بی. آر. تی و اتوبوس‌های برقی نیز در دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است. 

وی تاکید کرد: در اتوبوسرانی قرارداد خرید ۸۰۰ دستگاه که شامل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه مینی بوس است را در دستور کار داریم. 

شهردار تهران همچنین درباره ورود اتوبوس‌های گاز سوز و گازوئیلی گفت: ورود اتوبوس‌های گازسوز و ال ان جی سوز به ناوگان حمل ونقل را در دستور کار داریم؛ همچنین استفاده از اتوبوس‌های گازوئیلی یورو ۴ را داریم که با نصب فیلتر دوده به استاندارد یورو ۵ نزدیک می‌شوند.

به گفته وی؛ مناقصه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و برنامه تولید یک هزار دستگاه اتوبوس ال. ان. جی سوز را نیز در دستور داریم.

شهردار تهران یادآور شد: حمل و نقل عمومی در تهران یک مساله حاکمیتی است و شهرداری نباید به تنهایی به آن بپردازد.

به گزارش ایرنا در آیین بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان حمل ونقل تهران، «پیروز حناچی» شهردار تهران، «محسن هاشمی» رییس شورای اسلامی شهر تهران، «فرشاد مقیمی» مدیرعامل ایران‌خودرو و سایر مدیران شهری پایتخت حضور دارند.

برچسب‌ها پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور دستگاه اتوبوس شهردار تهران ناوگان حمل ایران خودرو حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار

دریافت 41 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تخریب‌های وسیع در شاهوار، تأمین کننده آب و زیستگاه وحوش تاکنون مسئولان کشوری فراوانی را به شهرستان شاهرود کشانده است امروز شاهوار میزبان معاون سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

گله‌های کل و بز در این فیلم به خوبی دیده می‌شود. انفجارهای معدنی سبب شده بود تا مدت‌ها این کل و بزها از منطقه فراری باشند حالا بعد از تعطیلی موقت معدن آرامش به منطقه تاحدودی بازگشته است اما دغدغه و نگرانی بزرگ مردم این است که این معدن هرگز به صورت کامل بسته نشده است مطالبه مردم تعطیلی کامل معدن مخرب شاهوار است زیرا این منطقه مهمترین تأمین کننده آب و حیات در شهرستان شاهرود است.

کد خبر 6094977

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد