Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امضای برجام موجب ضربه سنگین به اقتصاد و حیثیت نظام اسلامی شده و منافع ملت را مورد طمع دشمنان قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حمید روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: جریان سازش برای مقابله با منافع ملت‌ها و مصالح کشورها فعالیت می‌کند که در کشور خودمان نیز علیرغم مقاومت سرسختانه ملت ایران، جریان سازش به دنبال اهداف خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه در جنگ با روسیه بر اثر بی‌کفایتی فتحعلی شاه با وجود مقاومت سرسختانه ملت ایران قرارداد ننگین ترکمنچای منعقد و ملت ایران سرشکسته شد، افزود: هر وقت عنصر ضعیف‌النفس و بی‌اراده اداره کشور را در دست گرفته است، ملت ایران را به سازش وادار کرده است.   یار دیرین امام خمینی (ره) ادامه داد: افراد ضعیف‌النفس  توسط یک سلسله بند و بسط و قراردادهای پشت پرده تن به سازش داده و قسمتی از منافع ملت را به تاراج برده‌اند.   رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم افراد را به شدت از هر گونه سازش با دشمنان منع کرده و آن را برخلاف مصالح کشور و ملت می‌داند، افزود: مقام معظم رهبری نیز طبق دستور قرآن، عقل و تجربه تاریخی هر گونه سازش را محکوم و مذمت می‌کنند.    حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: در نظام اسلامی نیز همواره برخی افراد اصلاح طلب به دنبال این بوده‌اند که ما را در برابر دشمن به تسلیم وا داشته و ملت ایران را ضعیف و ذلیل کنند.   وی با بیان اینکه برجام نمونه آشکاری از سازش در برابر دشمن بود، افزود: امضای برجام موجب ضربه سنگین به اقتصاد و حیثیت نظام اسلامی شده و منافع ملت را مورد طمع دشمنان قرار داد.   یار دیرین امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه کسب شده مقاومت بهترین راه حفظ استقلال کشور است که می‌تواند مانع قرار گرفتن سرنوشت ملت در اختیار دشمن باشد.   رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم سربلند و مستقل زندگی کرده و به دشمنان اجازه دخالت در تعیین سرنوست ملت را ندهیم، باید با نقشه‌های استکبار جهانی با مقاومت که رمز موفقیت است، مقابله کنیم.   حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی نشان می‌دهد هر جا تن به سازش دادیم منافع کشور از دست رفته است، افزود: مقاومت حضرت امام خمینی (ره) با همراهی ملت ایران موجب پیروزی نظام اسلامی شد.   وی یادآور شد: برخی مسئولان از روی ترس و وحشت و نداشتن ایمان به خداوند متعال دم از سازش با استکبار جهانی می‌زنند در حالی که کسی که با خدا ارتباط داشته و به او اتکا داشته باشد، قلبش مطمئن است.   یار دیرین امام خمینی (ره) ادامه داد: بند و بسط، خیانت و قراردادهای پشت پرده موجب می‌شود تا عناصر نفوذی یا جاسوسان مزد بگیر یا بی‌مزد و منت منافع ملت را زیر پا بگذارند.   رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بیان داشت: مقاومت راه قرآن، انسان‌های برجسته و انبیای الهی در برابر دشمنان است، ملت ایران در سایه مقاومت همه کشورها را شکست داده و آمریکا را در خاورمیانه نیز با همین مقاومت زمین‌گیر کرده است.   حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امروز جریان‌هایی به کار افتاده‌اند تا نگذارند آزاد منشی ملت و کشور حفظ شود و به همین دلیل مسئله مذاکره را مطرح می‌کنند که باید در سایه مقاومت در برابر این توطئه ایستادگی کرد.   وی گفت: خط استکبار جهانی از بیرون با تحریم می‌خواهد ما از پا در آورد و در داخل نیز برخی عناصر خود فروخته می‌خواهند ما را به عقب نشینی وادارند.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منافع ملت نظام اسلامی حجت الاسلام امام خمینی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست