Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@22:05:34 GMT

حملات هوايي ائتلاف متجاوز سعودي به يمن

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۸۷۵۶

حملات هوايي ائتلاف متجاوز سعودي به يمن

خبرگزاری آریا- به رغم تشدید جنایات آل سعود، رسانه‌های خبری اعلام کردند در پیش نویس توافق برای آتش بس، ائتلاف عربستان از جنایات تبرئه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی طی چند ساعت گذشته استان‌های مارب و الجوف را بیش از 10 بار هدف حملات هوایی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نیرو‌های هوایی ائتلاف متجاوز همچنان به حملات علیه تعدادی از استان‌ها ادامه می‌دهند.
نیرو‌های ائتلاف متجاوز مناطق خب و الشعب را هفت بار هدف حمله قرار دادند که یکی از این حملات در منطقه الزهره صورت گرفت.
ائتلاف متجاوز سعودی هفت بار منطقه مأرب را هدف قرار داد که چهار حمله در منطقه مجزر، دو حمله در منطقه مدغل و یک هفته در منطقه الجوبه صورت گرفت.
 
اقدام ائتلاف متجاوز سعودی به نقض چندین باره توافق آتش بس در الحدیده
مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در 24 گذشته بیش از 260 بار توافق آتش بس را در الحدیده نقض کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، تلاش ائتلاف متجاوز برای نفوذ به منطقه "حیص" ناکام ماند. به گفته برخی منابع در اتاق عملیات افسران اطلاعات، به پرواز در آمدن 12 هواپیما جاسوسی بر فراز حریم هوایی مناطق الفازه، الجبلیه، التحیتا و حیس همچنین 70 حمله موشکی و توپخانه‌ای و بیش از 170 شلیک گلوله جنگی از جمله نقض‌های ائتلاف متجاوز و اقدام آن برای نقض آتش بس است.
 
در پیش نویس توافق برای آتش بس، ائتلاف عربستان از جنایات تبرئه شد
روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی به قلم رشید حداد، ضمن طعنه به نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، نوشت، در پیش نویس توافق برای آتش بس در یمن، که از آن با نام بیانیه مشترک یاد شد ائتلاف زیر نظر عربستان از اتهام ریختن خون مردم یمن تبرئه شده است.
الاخبار نوشت، خلاصه بند‌های بیانیه مشترک برای توقف درگیری در یمن که پیشنهاد مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت است این است که گریفیتس ائتلاف متجاوزان به یمن را از جنایات در این کشور تبرئه کرد و جنگ یمن را جنگی داخلی دانست و ابراز امیدواری کرد به دلایل انساندوستانه به زودی تدابیر اعتماد ساز اجرایی شود.
گریفیتس تلاش می‌کند با ایجاد وحدت رویه در نهاد بین المللی فشار را بر طرف‌های درگیر در یمن افزایش دهد، او هم زمان عربستان و امارات را از جنایاتی که در طول شش سال گذشته در یمن مرتکب شدند تبرئه کرد. او که تلاشهایش را در ژوئن گذشته متوقف ساخته بود بار دیگر پیشنهادی را با عنوان بیانیه مشترک و با هدف توقف درگیری در یمن به شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل داد. با آنکه این پیشنهاد بیش از آنکه راهی برای حل باشد زمینه ساز مشکل خواهد بود، اما نماینده دبیرکل امید دارد متن آن به تایید شورای امنیت برسد.
در هر حال الاخبار توانست به نسخه‌ای از این پیشنهاد دست یابد، در این پیشنهاد ائتلاف متجاوزان از تمام جنایاتی که علیه مردم یمن مرتکب شده اند تبرئه و ریاض از دایره جنگ یمن خارج شده است، زیرا جنگ یمن جنگی داخلی و بی ارتباط به طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی خوانده شد، با این حساب گریفیتس امیدوار است بتواند با حمایت‌های انگلیس و عربستان، بیانیه مشترک را با انگیزه‌های انساندوستانه اجرایی کند، او حتی برای رسیدن به این هدف شیوع ویروس کرونا را بهانه کرد تا دلیل انساندوستانه پیشنهادش واقع بینانه‌تر جلوه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی بیانیه مشترک آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان