Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:31:57 GMT

علت صدای یخچال ساید بای ساید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۸۸۷۵

علت صدای یخچال ساید بای ساید

به گزارش بازرگانی مهر، یکی از بهترین و محبوب ترین یخچال‌های ساید بای ساید در دنیا، سامسونگ است که به دلیل کیفیت و دوام بالا، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این برند در لوازم خانگی شان استفاده کنند. اما هرچقدر هم که یک وسیله آشپزخانه با کیفیت و مرغوب باشد، به دلیل استفاده و کارکرد ۲۴ ساعته، پس از مدتی دچار اشکال و خرابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلات رایج در ساید بای ساید ها، به وجود آمدن صدای زیاد در آن‌ها است. در این مقاله قصد داریم علت صدای یخچال ساید را بررسی و راهکارهای رفع آن را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

صدای یخچال از چیست

حال در این بخش می‌خواهیم به شما بگویم عموماً علت این صداها در چیست و چه موضوعاتی باعث می‌شوند ساید شما دچار سر و وصدا شود. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خرابی موتور فن اواپراتور

یکی از دلایل صدای ساید بای ساید، خرابی در موتور فن اوپراتور آن می‌باشد. این فن در داخل فریزر قرار دارد و هوا را از کویل های اواپراتور در زمانی که کمپرسور شروع به کار می‌کند، می‌کشد. اگر فن اوپراتور دچار مشکل شده باشد صدای یخچال از سمت فریزر به گوش می‌رسد و علاوه بر این یخچال به درستی سرد نمی‌شود و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا وسایل در فریزر یخ بزنند. برای بررسی آن، ابتدا یخچال فریزر را از برق بکشید و فریزر را بطور کامل تخلیه کنید. پس از این کار کاور فن اوپراتور را در داخل فریزر مشاهده کنید. اگر در آن قسمت یخ مشاهده کردید و نویز صدا از آنجا نشات می‌گرفت، سیستم دیفراست شما دچار مشکل و خرابی شده است.

خرابی موتور فن تبخیر

یکی دیگر از علت‌های صدای ساید بای ساید، خرابی موتور فن تبخیر می‌باشد. این موتور وظیفه دارد زمانی که کمپرسور کار می‌کند، هوا را درون سیم پیچی آن بگرداند تا دچار مشکل نشود.

خرابی موتور فن کندانسور

رایج‌ترین علت صدای یخچال فریزر ساید بای ساید که بسیاری از افراد برای حل مشکل آن به نمایندگی تعمیر ساید جنرال الکتریک مراجعه می‌کنند، خرابی در موتور فن کندانسور می‌باشد وظیفه این موتور گردش هوا در اطراف فن کندانسور با هدف خنک نگه داشتن آن می‌باشد.

البته فن کندانسور وظایف دیگری مانند خارج کردن گرمای ایجاد شده توسط کندانسور به وسیله مسیر آب دیفراست را دارد. زمانی که در این فن مشکلی به وجود بیاید، علاوه بر تولید صدای بسیار زیاد، باعث خاموش و روشن شدن ناگهانی ساید بای ساید، ثابت نشدن دمای یخچال و چشمک زدن درجه یخچال نیز می‌شود.

این صدای ناهنجار در فن کندانسور ناشی از گرد و غبار و پوسیدگی در فن می‌باشد.

شل شدن پیچ و مهره‌های ساید بای ساید

یکی دیگر از دلایل سر و صدای یخچال، شل شدن پیچ و مهره‌های آن می‌باشد. شاید با خودتان بگویید که این پیچ و مهره‌ها در کجای یخچال و یا ساید بای ساید هستند؟ یکی از اصلی ترین قطعات در این وسیله خانگی، موتور آن می‌باشد. موتور یخچال در داخل بدنه و در کف یخچال قرار داده شده است و به وسیله پیچ و مهره‌هایی، آن را در آنجا فیکس کرده اند تا با حرکت خود، صدای زیادی تولید نکند.

گاهاً ممکن است به دلیل فعالیت زیاد، این پیچ و مهره‌ها شل شوند و باعث حرکت و سر و صدای موتور یخچال گردند. برای رفع این مشکل تنها کافیست با شماره نمایندگی جنرال الکتریک تماس بگیرید تا تعمیرکاران به محل سکونت شما مراجعه کنند و در مدت زمان بسیار کوتاهی مشکل را رفع نمایند.

مطالب پیشنهادی: ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک

گیر کردن پره های فن

گاهاً پیش می‌آید که فن ساید بای ساید و یا یخچال فریزر شما به دلیل شکستگی و یا گیر کردن، صدای زیادی را تولید کند. این فن وظیفه خنک نگه داشتن موتور و سیم کشی‌های یخچال ساید را دارد. این فن‌ها ممکن است بر اثر خشک شدن، دچار ترک و در نهایت شکستگی شوند و دلیل آن هم لاکی بودن جنس فن می‌باشد. زمانی که این اتفاق بیفتد، فن یخچال به درستی کار نخواهد کرد و در نهایت باعث ایجاد سر و صدای زیاد می‌شود.

تعمیر صدای یخچال فریزر ساید

· هنگامی که موتور فن تبخیر دچار مشکل و خرابی می‌شود، ابتدا یخچال را از برق خارج کرده و روکش و یا همان محفظه فن موتور را بردارید. اگر صدا در اثر شدن شدن این فن بود، آن را محکم کنید؛ اما اگر شفت آن دچار خرابی شده بود باید آن را تعویض کنید.

· اگر سر و صدا از فن موتور نشات می‌گرفت باید آن را بطور دقیق بررسی و در صورت کثیف بودن آن را سرویس و تمیز کنید. گاهاً پیش می‌آید که بعد از سرویس کردن فن موتور، مشکل حل نمی‌شود. در آنجا یا فن سوخته است و یا سیم کشی آن دچار اتصالی شده.

· اگر مشکل در کندانسور بود، اکثراً یا بر اثر کثیفی باعث علت صدای یخچال فریزر می‌شود و یا به دلیل فرسودگی این اتفاق می‌افتد. اگر کثیف بود که باید آن را تمیز کنید و اگر پره های آن دچار پوسیدگی و یا شکستگی شده بودند، باید آن را تعویض کنید.

· اگر پره ها به دلیل برخورد و یا درگیر شدن با دیواره و یا قطعات دیگر یخچال، باعث ایجاد سر و صدا می‌شد باید آن را تعمیر و تعویض کنید تا مشکل حل شود.

به پایان این مقاله رسیدیم در صورتی که تمایل داشتید تعمیرکار و تکنسین متخصص برای رفع مشکل به محل سکونتتان مراجعه کند، با شماره نمایندگی جنرال الکتریک در تهران تماس بگیرید تا کارشناسان در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین قیم مشکل را حل کنند.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5062035

منبع: مهر

کلیدواژه: یخچال یخچال ساید بای ساید تعمیر لوازم خانگی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا ایران خودرو صنعت خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو کسب و کارهای اینترنتی تولید نرم افزار ویروس کرونا ایران کیش سرمایه گذاری تولید داخلی بانک گردشگری گوشی هوشمند جنرال الکتریک ساید بای ساید پیچ و مهره ها یخچال فریزر باید آن دچار مشکل صدای زیاد سر و صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کابل otg وصل نمیشه؟

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اتصال فلش به گوشی از طریق کابل OTG، امکانی را فراهم آورده است تا بدون نیاز به کامپیوتر فلش را به گوشی وصل کنید. اما گاهی اوقات، ممکن است با وصل نشدن این کابل به دستگاه مواجه شوید. سوال «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» باید گفت دلایل مختلفی از جمله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علت این مشکل هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به خرابی پورت دستگاه، عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل، ناسازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، اشاره کرد.
برای دریافت پاسخی جامع و کامل برای «چرا کابل otg وصل نمیشه؟» فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.
  ناسازگاری نرم‌افزاری؛ اصلی‌ترین علت وصل نشدن otg
یکی از اصلی‌ترین دلایل وصل نشدن کابل OTG به تلفن همراه، ناسازگاری نرم‌افزاری است. زمانی که دریابید کابل OTG سازگار نیست، باید نسبت به رفع علت ناسازگاری اقدام کنید؛ زیرا به این مشکل زمانی رخ می‌دهد که سیستم عامل دستگاه به‌روز نباشد. هم‌چنین ممکن است علت خرابی یا وصل نشدن کابل otg، پشتیبانی نکردن
گوشی از درایو فلش باشد. برای حل این مشکل، ابتدا باید بررسی کنید که سیستم عامل دستگاه به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است.
علاوه‌بر این، بررسی تنظیمات USB و اطمینان از فعال بودن گزینه‌های مرتبط با OTG در تنظیمات گوشی نیز روی فعالیت صحیح otg‌ تاثیر خواهد داشت. در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG کار نمی‌کند؟» باید گفت اگر دستگاه شما به‌روز است و همچنان با مشکل مواجه هستید، نصب برنامه‌های جانبی مفید خواهد بود. البته که باید از سلامت رابط نیز اطمینان خاطر کافی را داشته باشید. فرقی نمی‌کند خرید عمده فلش otg را از کجا انجام داده‌اید، مهم است برای خرید فلش مموری کیفیت ساخت و گارانتی فلش otg را بررسی کنید.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.
    چرا کابل otg وصل نمیشه؟ خرابی یا معیوب بودن کابل
در پاسخ به سوال «چرا کابل OTG سازگار نیست؟» باید گفت معیوبی کابل می‌تواند مانع ایجاد اتصال otg با گوشی شود. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت یا نگهداری نامناسب، کابل otgَ، دچار خرابی شده باشد. برای تشخیص این مشکل، ابتدا کابل OTG را با دستگاه دیگری تست کنید. هم‌چنین بررسی ظاهری کابل برای یافتن هرگونه آسیب از جمله پارگی، خمیدگی شدید در نزدیکی اتصالات یا سوختگی روکش کابل برای تشخیص سلامت otg‌ مفید است.
البته که برای جلوگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌‌کنیم رابط otg بدون کابل خریداری کنید. این رابط‌ها مانند یک فلش کوچک هستند که با روکش پلاستیکی یا فلزی سخت پوشانده شده‌اند که مقاومت otgها را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که سلامت otg روی کیفیت فعالیت فلش مموری نیز تاثیر خواهد داشت. از‌همین‌رو برای حفظ کیفیت otg و فلش مموری، در زمان خرید فلش و اوتی‌جی، قیمت فلش ۱۲۸ گیگ یا سایر مدل‌ها را همراه با سرعت و کیفیت ساخت آن‌ها به دقت بررسی کنید.
  خرابی پورت دستگاه؛ علتی برای وصل نشدن رابط otg
زمانی که پورت گوشی خراب باشد، اتصال بین otg‌ و موبایل برقرار نمی‌شود. در این زمان ممکن است با نشانه‌هایی از جمله قطع و وصل شدن اتصال یا متصل نشدن فلش مواجه شوید. برای حفظ کیفیت فلش مموری، مهم است به سراغ خرید کابل OTG مرغوب اقدام کنید.
در پاسخ به سوال «چگونه کابل OTG را تست کنیم؟» باید گفت امکان تست کابل او‌تی‌جی وجود ندارد، اما خرید از مراکز معتبر می‌تواند برای دریافت محصول باکیفیت موثر باشد. برندهای معتبر تولید کننده فلش مموری و انواع otg، همواره خدمات گارانتی فلش مموری را نیز در نظر می‌گیرند تا رفاه مشتریان کاملا فراهم باشد.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟