Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۴۸ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفتند، گفت: بیشترین علل فوت در حوادث کار طی این مدت به دلیل سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت بوده است.

علی سلیمان پور، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۴۸ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفتند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۴ نفر (همگی مرد) بود افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین علل فوت در حوادث کار در استان طی این مدت به دلیل سقوط از بلندی و برخورد جسم سخت بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در این مدت آمار مصدومان ناشی از حوادث کار با ۱۲۳۰ مورد (۵۵ زن و  ۱۱۷۵ مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۶۸ مورد (۹۳ زن و  ۱۱۷۵ مرد) بود، ۳ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه از کاهش آمار مراجعین به دلیل نزاع در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در شش ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۹۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی، ۳۵ درصد از حجم مراجعان معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان را تشکیل می دهند.

به گفته وی، از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان طی این مدت ۷ هزار  و ۶۶۸ نفر زن و  ۱۴ هزار و ۴۲۵ نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی رتبه چهارم را در نزاع دارد، یادآور شد: در مدت مشابه سال قبل، ۲۴ هزار و۸۳۰ نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۸ هزار  و ۶۰۹ نفر زن و  ۱۶ هزار و ۲۲۱ نفر مرد بودند.

سلیمان پور همچنین از کاهش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با قرص برنج در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج، ۵ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰ نفر بود کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از کل تلفات قرص برنج در سال جاری ۴ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند، درحالی که در سال گذشته یک زن و ۹ مرد بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پزشكي قانوني حوادث كار مسموميت نزاع مراکز پزشکی قانونی استان مراکز پزشکی قانونی ناشی از حوادث کار مدت مشابه سال قبل شش ماهه اول حوادث کار سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه